Pakjes bezorgd op andermans naam. Update.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Pakjes bezorgd op andermans naam
In de link staat "De ondernemer zal moeten bewijzen dat je om toezending hebt gevraagd." Er is dus gen sprake van moeten bewijzen dat jij het niet besteld hebt, het is aan de ondernemer (verzender) om aan te tonen dat jij dat wel was. Dat lukt niet, want je was het niet. Sterker nog, je hebt diverse contacten gehad over wat nu te doen, met ondermeer de politie. Check even of hiervan een notitie gemaakt kan worden op het bureau en noteer met wie en wanneer je gesproken hebt.
Verder zou ik het pakketje NIET retourneren. Ik vertrouw absoluut niet dat dit geen onderdeel kan zijn van de oplichting. Zo ben je bij mijn weten juridisch gezien altijd verantwoordelijk voor de verzending, tenzij verzekerd. Toon maar eens aan dat er iets anders is afgesproken...
Een webshop met een zodanig hoog aantal klachten vind ik alle reden om verdacht te zijn, daarmee zou ik géén afspraken maken. 'k Zou de adviezen volgen uit de link.
Heel veel succes en sterkte, lijkt me zenuwslopend, dat afwachten op wat er gaat volgen.
Verder zou ik het pakketje NIET retourneren. Ik vertrouw absoluut niet dat dit geen onderdeel kan zijn van de oplichting. Zo ben je bij mijn weten juridisch gezien altijd verantwoordelijk voor de verzending, tenzij verzekerd. Toon maar eens aan dat er iets anders is afgesproken...
Een webshop met een zodanig hoog aantal klachten vind ik alle reden om verdacht te zijn, daarmee zou ik géén afspraken maken. 'k Zou de adviezen volgen uit de link.
Heel veel succes en sterkte, lijkt me zenuwslopend, dat afwachten op wat er gaat volgen.
+1 En laat je niet gek maken!Parelridder schreef: In de link staat "De ondernemer zal moeten bewijzen dat je om toezending hebt gevraagd." Er is dus gen sprake van moeten bewijzen dat jij het niet besteld hebt, het is aan de ondernemer (verzender) om aan te tonen dat jij dat wel was. Dat lukt niet, want je was het niet. Sterker nog, je hebt diverse contacten gehad over wat nu te doen, met ondermeer de politie. Check even of hiervan een notitie gemaakt kan worden op het bureau en noteer met wie en wanneer je gesproken hebt.
Doranto schreef: +1 En laat je niet gek maken!
+ nog 1
Zat geen factuur,niets bij!!
Dank je!Parelridder schreef: In de link staat "De ondernemer zal moeten bewijzen dat je om toezending hebt gevraagd." Er is dus gen sprake van moeten bewijzen dat jij het niet besteld hebt, het is aan de ondernemer (verzender) om aan te tonen dat jij dat wel was. Dat lukt niet, want je was het niet. Sterker nog, je hebt diverse contacten gehad over wat nu te doen, met ondermeer de politie. Check even of hiervan een notitie gemaakt kan worden op het bureau en noteer met wie en wanneer je gesproken hebt.
Voor alsnog niets gehoord. Niet van de besteller, niet van de webshop.
Ik begin steeds meer te denken dat de oplichter hoopt dat we het terugsturen en dan zegt dat het beschadigd of niet aangekomen is.
Als ze het terug willen, dan zal ik het netjes afleveren op het politiebureau. Mogen ze het daar ophalen.
Dit klinkt mij als een strak plan!Hope schreef: Dank je!
Ik begin steeds meer te denken dat de oplichter hoopt dat we het terugsturen en dan zegt dat het beschadigd of niet aangekomen is.
Als ze het terug willen, dan zal ik het netjes afleveren op het politiebureau. Mogen ze het daar ophalen.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Lizzy schreef: Dit klinkt mij als een strak plan!
+1
Ja, ik weet niet wat ik zelf zou doen. Net als jij de politie bellen, melding maken. En maar hopen dat er niemand komt. 
Terugsturen als de winkel contact opneemt: onder rembours, dan betaald de winkel zelf de kosten.
En heb krijg jij een bewijs dat je 'een pakketje' hebt verzonden.
(zou het ook kunnen dat het geen echt duur horloge en swarofski is, maar besteld bij Ali of zo en op die manier proberen 'iemand' op te lichten)
Oh, ik word hier ook heel 'spannend' van.......sterkte Hope met je niet al te druk maken.
Terugsturen als de winkel contact opneemt: onder rembours, dan betaald de winkel zelf de kosten.
(zou het ook kunnen dat het geen echt duur horloge en swarofski is, maar besteld bij Ali of zo en op die manier proberen 'iemand' op te lichten)
Oh, ik word hier ook heel 'spannend' van.......sterkte Hope met je niet al te druk maken.
- Angelique
- 5-sterren

Niet onder rembours natuurlijk, dan betaal je als ontvanger de inhoud, maar de kosten voor het rembours dienen vooraf voldaan te worden. Je kan wel ongefrankeerd versturen, maar als het pakket dan niet afgeleverd kan worden, krijg je het terug en moet je alsnog de kosten zelf betalen. Neem je dat pakket incl kosten niet terug in ontvangst, wordt het pakket vernietigt.Neally schreef: Ja, ik weet niet wat ik zelf zou doen. Net als jij de politie bellen, melding maken. En maar hopen dat er niemand komt.
Oh, ik word hier ook heel 'spannend' van.......sterkte Hope met je niet al te druk maken.![]()
Een verzendbewijs krijg je al bij een pakketzegeltje, dus daarvoor hoef je niet moeilijk te doen, enkel is alles alleen maar een bewijs dat er iets verstuurd is en niet dat er wat duurs in zat. Handtekening voor ontvangst bij verzekerd of aangetekend, maar bij beiden dienen de kosten vooraf voldaan te worden.
- Angelique
- 5-sterren

Ik weet niet hoor, als je zo de boel wil flessen had het op jullie eigen naam besteld moeten zijn en dat is niet het geval.Hope schreef: Dank je!
Ik zou dan eerder de ken aan iemand die zo het doosje komt ophalen met de boodschap dat zij Jet is en dat het per ongeluk bij jou is afgeleverd. Dan heeft zij de buit binnen en de webshop kan niet zoveel tegen jou, want ze hebben geen overeenkomst met jou.
Daar zit wat in.Angelique schreef: Ik weet niet hoor, als je zo de boel wil flessen had het op jullie eigen naam besteld moeten zijn en dat is niet het geval.
Ik zou dan eerder de ken aan iemand die zo het doosje komt ophalen met de boodschap dat zij Jet is en dat het per ongeluk bij jou is afgeleverd. Dan heeft zij de buit binnen en de webshop kan niet zoveel tegen jou, want ze hebben geen overeenkomst met jou.
-
sella
Het is geen vriendelijke gift voor je huwelijksdag om te stralen als bruid?
Van een geheime aanbidder of zo?sella schreef: Het is geen vriendelijke gift voor je huwelijksdag om te stralen als bruid?
Het idee is wel leuk, hé?!
Kijk, zover had ik dan weer niet gedacht, dat ze het niet aan zouden nemen. Als ik iets zou bestellen weet ik niet beter dan dat ik de kosten aan de deur bij de postbesteller moet voldoen. Niet de afzender.Angelique schreef: Niet onder rembours natuurlijk, dan betaal je als ontvanger de inhoud, maar de kosten voor het rembours dienen vooraf voldaan te worden. Je kan wel ongefrankeerd versturen, maar als het pakket dan niet afgeleverd kan worden, krijg je het terug en moet je alsnog de kosten zelf betalen. Neem je dat pakket incl kosten niet terug in ontvangst, wordt het pakket vernietigt.
Een verzendbewijs krijg je al bij een pakketzegeltje, dus daarvoor hoef je niet moeilijk te doen, enkel is alles alleen maar een bewijs dat er iets verstuurd is en niet dat er wat duurs in zat. Handtekening voor ontvangst bij verzekerd of aangetekend, maar bij beiden dienen de kosten vooraf voldaan te worden.
Dit wist ik dan niet. Waarvoor dank.
Je kunt zelfs een envelop met een pakketzegel versturen dan kun je het volgen met track en trace.
En via internet volgen en ook zien dat het bezorgt is.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Ja, dat klopt. Alleen waarschuwt de politie er dus voor dat dit vaker gebeurd.Neally schreef: Kijk, zover had ik dan weer niet gedacht, dat ze het niet aan zouden nemen. Als ik iets zou bestellen weet ik niet beter dan dat ik de kosten aan de deur bij de postbesteller moet voldoen. Niet de afzender.
Dit wist ik dan niet. Waarvoor dank.![]()
Je kunt zelfs een envelop met een pakketzegel versturen dan kun je het volgen met track en trace.
En via internet volgen en ook zien dat het bezorgt is.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Je stuurt het pakje terug, het wordt aangenomen en even later wordt je aangeschreven met: het door u verstuurde horloge zat kapot in de doos. Wij willen de schade vergoedt zien.
En dan kan je dus 0,niks.
Dus versturen gaan we hoe dan ook niet doen. Ongeacht naar wie.