Anneloog schreef:
Ik heb kleine flesjes van de tuinen met etherische olie en ik gebruik een spuitflesje van een of andere sport drank om mijn azijn spoel middel te maken, idd ik doe ook een laagje vinger dik azijn erin en dan paar druppeltjes lavendelolie en onder de douch vul ik ze aan met water, dit gebruik ik in 2 fasen eerste is na eventuele wassing om alles goed uit te spoelen en laat ik dus maar kort in mijn haar zitten, 2e spoeling laat ik lang zitten terwijl ik rest van mijn lijf sop etc en dan spoel ik het heel kort uit met koud water.
Waarom spoel jij 2x?
Heb jij lang haar, krullen, slag?
Ik heb krul/slag en dun fijn haar tot net over de schouders. Ik merk dat het bij mij beter werkt als ik 2x spoel met 1 keer is het nog net te stroef en pluizig.
Ik heb een tijdje helemaal niet gespoeld met azijn, alleen met water en dat ging prima.
Ik vraag me af of mijn haar textuur/structuur nu veranderd is, de laatste dagen vond ik het wat vettiger ogen en dat terwijl ik het dagelijks was.
Toen startte ik met die natuurazijn en nu ben ik weer tevreden over het resutaat
Met mijn korte haar is het geen gezicht als ik het langer niet was, het staat alle kanten op 's ochtends en is ook wat vettig anders.
In het weekend was ik het wel soms om de dag, maar voor mijn werk moet ik er representatief uit zien en met kort haar kan je weinig maskeren, zoals met lang haar wat je kunt opsteken of in een staart doen.
In het begin als je afbouwt naar langer niet wassen word het idd vaak even wat vetter en lastiger maar dit normaliseert na je transitie periode, dit is bij sommigen 3 weken en anderen 3 maanden en langer. Ik heb ook in de gewone shampoo tijd altijd maar max 1x per week mijn haar gewassen dus voor mij was de overschakeling naar nog langer en dan zonder shampoo ging redelijk makkelijk, en omdat ik lang haar heb is het op de vettige dagen gewoon een staart of knot en klaar
Een week onderweg met de haarzeep van Louland maar nog niet echt een succes. Na het wassen is het wel mooi maar die avond is het alweer vettig. Normaal was ik eens in de drie dagen. Volgens Louland zou je met 3 x wassen echt wel succes moeten hebben. En het spoelen met azijn vind ik ook niet echt lekker. De enige keer dat ik het niet spoelde met azijn voelde het beter en zachter aan. Louland geeft aan dat je dan meer azijn moet gebruiken maar 1/5 azijn/water leek me wel voldoende.. of moet het per se warm water zijn? Want ik doe het met koud water (dan kan ik twee keer met een flesje doen).
Ik spoel het met warm water met azijn.
Ik doe voor het douchen een vinger in een 300 ml kan, beetje warm water er bij, anders ruikt het zo.
Dan na het haarwassen warm water er bij in de kan en spoelen.
Als je liever een flesje gebruikt dan kan je dat daarmee ook doen.
Mijn haar gewassen met de calendulazeep van Werfzeep....zo mogelijk heb ik nog meer krul in mijn haar gekregen. Heb niet gespoeld met azijn.
Ook deze zeep schuimt erg goed, en mijn haar reageert er prima op.
Ik stel al sind weken vast, dat de kleine stukjes haar die niet in mijn paardestaart passen krullen. Omdat ik mijn haar altijd 's avonds voordat ik naar bed ga was, droog ik het altijd met de föhn en is het dus altijd stijl.
Vandaag heb ik mijn haar bij het opstaan gewassen en voor het eerst aan de lucht laten drogen sinds ik het met haarwaszeep was. Wow! Ik heb golvend haar! Dat had ik niet toen ik nog "gewone"shampoo en crèmespoeling gebruikte.
Mowgli schreef:
Ik stel al sind weken vast, dat de kleine stukjes haar die niet in mijn paardestaart passen krullen. Omdat ik mijn haar altijd 's avonds voordat ik naar bed ga was, droog ik het altijd met de föhn en is het dus altijd stijl.
Vandaag heb ik mijn haar bij het opstaan gewassen en voor het eerst aan de lucht laten drogen sinds ik het met haarwaszeep was. Wow! Ik heb golvend haar! Dat had ik niet toen ik nog "gewone"shampoo en crèmespoeling gebruikte.