Ik zag gister toevallig hoe je lavendel olie maakt.... echt heeeeel simpel... olie opwarmen en lavendel erin
Door de warmte komt de geur van de lavendel vrij en in de olie...
Dus als dat met lavendel kan- dan kan dat vast ook met jasmijn- ik zou het gewoon proberen
miik schreef:
Ik zag gister toevallig hoe je lavendel olie maakt.... echt heeeeel simpel... olie opwarmen en lavendel erin
Door de warmte komt de geur van de lavendel vrij en in de olie...
Dus als dat met lavendel kan- dan kan dat vast ook met jasmijn- ik zou het gewoon proberen
Wat bedoelt wordt voor door de azijnspoeling is etherische olie van (bijv.) lavendel.
Wat jij bedoelt om zelf te maken is maceraat. Dat lijkt met niet goed mengen in een azijnoplossing.
edit: Óf je zou i.p.v. olie, water moeten nemen om het maceraat te maken.
Laatst gewijzigd door doranto op za 08 aug 2015, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Doranto schreef:
Wat bedoelt wordt voor door de azijnspoeling is etherische olie van (bijv.) lavendel.
Wat jij bedoelt om zelf te maken is maceraat. Dat lijkt met niet goed mengen in een azijnoplossing.
edit: Óf je zou i.p.v. olie, water moeten nemen om het maceraat te maken.
Oepsie, haha, sorry... toch handig als iemand er wel verstand van heeft
Hier van de week een honing haar masker/was gedaan gewoon drie grote eetlepels honing op ongeveer 400 ml heet water opgelost wat scheutjes citroensap er bij in gedaan en laten afkoelen, dit toen over droog haar gegoten en toen half uurtje laten in trekken. Daarna in de douch goed uitgespoeld en nagespoeld maar niet uit gespoeld met azijn water en moet zeggen heerlijk schoon glanzend haar en ik heb honing van lokale imker gebruikt
Mowgli schreef:
Ik stel al sind weken vast, dat de kleine stukjes haar die niet in mijn paardestaart passen krullen. Omdat ik mijn haar altijd 's avonds voordat ik naar bed ga was, droog ik het altijd met de föhn en is het dus altijd stijl.
Vandaag heb ik mijn haar bij het opstaan gewassen en voor het eerst aan de lucht laten drogen sinds ik het met haarwaszeep was. Wow! Ik heb golvend haar! Dat had ik niet toen ik nog "gewone"shampoo en crèmespoeling gebruikte.
Ja! Leuk zoals dat werkt hè. Ik dacht ook altijd dat ik ontzettend stijl haar had. Valt best mee.
En mijn haar gaat de tweede of derde dag na het wassen beter zitten dan meteen na het wassen. Raar, dat haar. 8)
Ik gebruik geen haarzeep, volop stylingproducten enz. maar sinds ik in de overgang ben is mijn ultrasteile haar ook veel minder steil geworden en krijg ik ineens slagen en af en toe een krul.
Pauline schreef:
Ik gebruik geen haarzeep, volop stylingproducten enz. maar sinds ik in de overgang ben is mijn ultrasteile haar ook veel minder steil geworden en krijg ik ineens slagen en af en toe een krul.
Kan je nagaan als je wel haarzeep zou gebruiken.
Meer slag en minder stylingproodcten nodig - zo werkt het tenminste bij mij
Ik haat slag Astrid, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Heb al "last" genoeg van mijn 7 kruinen. Haarzeep lijkt mij echt helemaal niets. En zelfs met stylingproducten hoef ik mijn haar maar 1x in de 3 tot 4 dagen te wassen, mag niet mopperen toch?
Ik gebruik altijd bio+ natuurazijn en die ruikt bijna niet vind ik (appelazijn ruikt veel sterker).
Het resultaat na het wassen met haarzeep blijft hier onvoorspelbaar.
Gisteren mijn haar weer gewassen met soapnuts zeep en gespoeld met natuurazijn en nu heb ik weer van die vieze vettige strengen in mijn haar terwijl die de laatste keren weg waren gebleven
Pfff, je haar de avond tevoren voor een gelegenheid wassen waarbij je er verzorgd uit wilt zien wordt wel een hachelijke onderneming zo.
Alvast een hoofddoekje klaarleggen?
Ik was wel tevreden over de haarzeep. Mijn haar had veel meer krul en volume en ook is de conditie van mijn hoofdhuid sterk verbeterd.
Pfffft begin nu wel een beetje de balen van haarzeep te krijgen . Had eerst de rosemary mint en daar werd mijn haar redelijk schoon van maar daar had ik veel zeep voor nodig. Heb nu de rosemary lavendel en de eerste 2x dat ik mijn haar daarmee waste was ik tevreden. Het sopte snel en mijn haar leek er ook goed op te reageren maar de laatste 3x dat ik het gewassen heb wordt het weer niet schoon . Heb gespoeld met appelazijn, gisteren met natuurazijn in de hoop dat dat de oplossing zou zijn maar het is nog steeds vies vettig achterop mijn hoofd....
Ik let goed op dat het goed uitgespoeld wordt zowel de zeep als de azijn. Laat de azijn even intrekken, geen minuten want ik sta ten slotte onder de douche en vind het stom om daar minuten met of zonder kraan aan te staan wachten... en spoel het daarna goed uit. Gisteren heb ik 50 ml gemengd met 200 ml water daar heb ik voor de zeep een beetje van over mijn haar gegoten om de vettigheid van de vorige wasbeurt te neutraliseren. Toen mijn haar gewassen en de rest van het azijnmengsel weer aangevuld met wat water en daarmee nagespoeld. Na de azijn voelde mijn haar glad aan en het was makkelijk kambaar. Ik laat mijn haar altijd aan de lucht drogen en voelde later dus dat het toch weer vettig aanvoelde.... Baal daar echt van want gisteren en eergisteren had ik juist mijn haar gewassen voor ik op visite ging en beide keren voelde ik later dus dat het voelt alsof ik het al jaren niet gewassen heb
Toch apart dat het bij de ene persoon zo goed aanslaat en bij een ander helemaal niet...
Ik heb mijn haar nu een aantal keren met de calendulazeep van Werfzeep gewassen maar ga die lekker gebruiken om mijn lichaam mee te wassen en voor mijn haar gewoon de haarzeep van Louland. De werfzeep is ansich prima maar ik merk dat na een dag of 2 mijn haar echt toe is aan een wasbeurt, het is wat vettig en niet meer lekker in model te krijgen. Dat is bij de haarzeep van Louland niet zo
Ik spoel mijn haren echt heel lang, hoewel ik het gevoel heb dat ze zeepresten er al uit zijn, blijf ik spoelen. Als ik dat niet doe, heb ik ook vettige resten, Verder spoel ik na met ruim water en appelazijn, dus echt een liter water met een paar eetlepels biologische troebele appelazijn. Terwijl het megsel appelazijn en water intrekt, was ik mijn lichaam.
Nou, ik begin ook een beetje in de verleiding te komen mijn Lush-bar weer te pakken. Inmiddels spoel ik niet meer met azijn en dan ziet het er al een stuk beter uit, maar na 2 dagen hoef ik het normaal nog niet te wassen en nu wel. Plus dat ik hele plukken haar begin te verliezen. Bij twee keer met de borstel door mijn haar hangen er al hele lange haren aan en zelfs onder de douche met het uitspoelen heb ik haar in mijn hand. Is dat een soort ontgiften? Ik heb speciaal de shampoo tegen haaruitval gekozen maar bij mij werkt het de andere kant op. ???
Ik ga het nog even proberen tot de shampoo op is maar dan denk ik dat ik toch weer even terugga naar Lush en het later nog eens probeer met wat anders.
Ligaa schreef:
Nou, ik begin ook een beetje in de verleiding te komen mijn Lush-bar weer te pakken. Inmiddels spoel ik niet meer met azijn en dan ziet het er al een stuk beter uit, maar na 2 dagen hoef ik het normaal nog niet te wassen en nu wel. Plus dat ik hele plukken haar begin te verliezen. Bij twee keer met de borstel door mijn haar hangen er al hele lange haren aan en zelfs onder de douche met het uitspoelen heb ik haar in mijn hand. Is dat een soort ontgiften? Ik heb speciaal de shampoo tegen haaruitval gekozen maar bij mij werkt het de andere kant op. ???
Ik ga het nog even proberen tot de shampoo op is maar dan denk ik dat ik toch weer even terugga naar Lush en het later nog eens probeer met wat anders.