Pakjes bezorgd op andermans naam. Update.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Pakjes bezorgd op andermans naam

sella

Bericht door sella »

Hope schreef: Van een geheime aanbidder of zo?

Het idee is wel leuk, hé?!
wel he, ik dacht maak even een dolletje :D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Neally schreef: Kijk, zover had ik dan weer niet gedacht, dat ze het niet aan zouden nemen. Als ik iets zou bestellen weet ik niet beter dan dat ik de kosten aan de deur bij de postbesteller moet voldoen. Niet de afzender.
Dit wist ik dan niet. Waarvoor dank.  :)
Je kunt zelfs een envelop met een pakketzegel versturen dan kun je het volgen met track en trace.
En via internet volgen en ook zien dat het bezorgt is.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Als iemand iets onder rembours koopt betaald deze aan de postbode de inhoud van het pakket en vaak ook (een deel) van de verzend/rembourskosten. Zeg dat een gewoon pakket versturen €7kost voor de verzender, een rembourszending kost minstens het dubbele en ook nog een precentage van het bedrag van de inhoud. Die rembourskosten moet de verzender vooraf aan de post betalen en krijgt die dan later als remboursbedrag na aftrek van het precentage van de post weer op de rekning gestort. Als de koper zo'n zending dan weigerde in het kader van ...nahhh, toch maar niet, ben je als verzender dus zo die €14,- kwijt. Vandaar dat de lol van de rembourszendingen er vlot af was bij veel webshops.
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

Kijk, zit het zo.  :) Een stukje info van achter de schermen.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik vind het zo raar, lig er ook regelmatig aan te denken. Je zou bij de KvK nog de gegevens van die webshop op kunnen vragen. Aan de andere kant schiet ook regelmatig door mijn gedachten of het geen spul is wat van diefstal afkomstig is :-[ Je lanceert zelf een webshop, zet daar artikelen met prijzen op, maar de webshop bestaat eigenlijk niet. Zij sturen de zogenaamd bestelde spullen op en komen ze later halen......... het wordt dan moeilijker om de goederen te traceren :-X :-\ :-[

je zou ook nog bij een juwelier kunnen navragen wat de werkelijke waarde van het spul is. Zou het dan van diefstal afkomstig zijn dan weten zij dat vaak wel :-X

ik vind het zo rot voor jullie, eerst die zadeldiefstal, nu dit weer........ allemaal dingen die je toch niet lekker gaan zitten lijkt me.......... hoop wel dat je het van je af kunt zetten en volop kunt genieten van de voorbereidingen van jullie huwelijk :-* :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dian schreef: ik vind het zo raar, lig er ook regelmatig aan te denken. Je zou bij de KvK nog de gegevens van die webshop op kunnen vragen. Aan de andere kant schiet ook regelmatig door mijn gedachten of het geen spul is wat van diefstal afkomstig is :-[ Je lanceert zelf een webshop, zet daar artikelen met prijzen op, maar de webshop bestaat eigenlijk niet. Zij sturen de zogenaamd bestelde spullen op en komen ze later halen......... het wordt dan moeilijker om de goederen te traceren :-X :-\ :-[

je zou ook nog bij een juwelier kunnen navragen wat de werkelijke waarde van het spul is. Zou het dan van diefstal afkomstig zijn dan weten zij dat vaak wel :-X

ik vind het zo rot voor jullie, eerst die zadeldiefstal, nu dit weer........ allemaal dingen die je toch niet lekker gaan zitten lijkt me.......... hoop wel dat je het van je af kunt zetten en volop kunt genieten van de voorbereidingen van jullie huwelijk :-* :-* :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Het druk maken is nu wel over. Zouden ze het willen komen halen (goedschiks of kwaadschiks) hadden ze het nu wel gedaan lijkt me?

Eerlijk gezegd denk ik dat het nep is. En dat er gewoon een prijs wordt gevraagd als ware het echt.
Voor alsnog van niemand iets gehoord. Ik heb de politie gevraagd wat te doen en ze nemen niks van me aan. Dus zelfs al zou het diefstal zijn (wat ik helemaal niet gek zou vinden) dan nog hoef ik me naar mijn idee niet druk te maken.

Het liefst gaf ik de hele boel aan de politie maar ja, die zijn niet thuis.
sella

Bericht door sella »

Afgeven aan de gemeente als gevonden voorwerp
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ja hahaha je kan zeggen het lag voor mijn deur...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

sella schreef: Afgeven aan de gemeente als gevonden voorwerp
Dat gaat niet. Ik ga niet het risico lopen dat ik een factuur krijg en geen artikel meer heb.
Als ik nu een bewijs van de politie kreeg wel, maar ik ga het niet gewoon afgeven en dan maar hopen op een goede afloop.
sella

Bericht door sella »

Ik moest online een hele doopceel invullen en dan krijg je een mail als bevesting dat je het of houdt om te zien of het opgeeist wordt of je mag het bij de gemeente brengen.
Daar krijg je papierwerk voor.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Vandaag dan de update.

Er vielen twee brieven in de bus. Van een deurwaarder.
"Ondanks veelvuldig contact met u... Bla bla bla. Incasso uit handen gegeven. U dient binnen twee werkdagen te betalen.
Indien u niet binnen twee werkdagen tot betaling overgaat zijn wij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

Er word een fiks bedrag aan administratiekosten gerekend, en daarnaast kosten voor de deurwaarder.

Ik heb nooit wat gehoord. Ook geen factuur ontvangen. Het betreffende bedrijf was niet te bereiken.
Hier wordt een mens toch chagrijnig van!
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: Pakjes bezorgd op andermans naam. Update.

Bericht door pluk »

En die brieven zijn geadresseerd aan degene die ook op de pakjes stond?
Zou kopietjes maken, enveloppe weer dichtplakken en terugsturen met "niet woonachtig op dit adres".
Heb je rechtsbijstand? Die zou je vast kunnen informeren voor t geval het niet stopt.

Ik zou geen contact opnemen met incassobureau.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Klopt. Enige wat je kan en moet doen: retour afzender.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Laat meneer of mevrouw de deurwaarder maar met de originele bestelling van jullie en bewijs van dat veelvuldig contact komen! Deurwaarder doorsturen naar de politie!
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Ruisje schreef: Laat meneer of mevrouw de deurwaarder maar met de originele bestelling van jullie en bewijs van dat veelvuldig contact komen!
Ben ik t niet mee eens. Hope is geen partij in deze overeenkomst tussen webwinkel en Mr. X. Dan hoeft ze dus ook geen discussie aan te gaan over bestelling en betaling. Als je wel discussie aangaat hebben ze je gegevens en kunnen ze die ook in je nadeel gebruiken.
Gewoon op niks ingaan en volhouden dat geadrsserde daar niet woont en ze verkeerd zitten. Zou ook ontkennen dat je pakjes hebt ontvangen.
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Ik zou denk ik helemaal niet reageren, wel contact opnemen met de rechtsbijstand voor informatie (als je rechtsbijstand hebt natuurlijk).
Normaal gesproken, wordt niet binnen 3 weken in deurwaarder ingeschakeld. Dus volgens mij wordt je nog steeds genept.

Plaats reactie