Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef: Oh, dat is jammer zeg, dat het er niet meer is! Ik hoop het ook, dat het terug komt, dan wil ik het ook wel eens proberen. Wat kost het, als ik zo brutaal mag zijn?
Ja, dat mag.  :biggrin2:  Het was €10,50 voor 100 gram.  :-[  Het was een cadeautje voor mijn verjaardag, en ik doe er heel erg lang mee.  :angel:  ;)

*Natasja* schreef: Nee, ook daar gaat (of is) het uit het assortiment. Er gaan een aantal producten uit, en er komen 50 nieuwe producten voor terug. In Engeland staan ze al op de website. Het voordeel is overigens op dit moment niet zo heel groot, vanwege de koers van de pond  ;)

Annemarie, misschien zijn de showersmoothies wat voor je, die komen qua substantie volgens mij wel redelijk overeen met Putty for your Hands. In het nieuwe assortiment zitten een aantal nieuwe varianten: https://www.lush.co.uk/products/new-shower#showall (even de shower smoothies er tussen uit zoeken). Vooral Dreamwash Roulade is ontzettend zacht voor de huid: https://www.lush.co.uk/products/smoothi ... sh-roulade
Dank je wel voor de tip, ik ga er zeker naar kijken!  :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Gisteren glycerine gekocht. Ik ga nu zelf handzeep maken van blokken zeep van alverde. Ik ben benieuwd.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

hannabelgje schreef: Gisteren glycerine gekocht. Ik ga nu zelf handzeep maken van blokken zeep van alverde. Ik ben benieuwd.
Wat ga je dan maken?
Blokken zeep of vloeibare zeep?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik ga van blokken zeep vloeibare zeep maken voor in mijn zeepdispenser
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

hannabelgje schreef: Ik ga van blokken zeep vloeibare zeep maken voor in mijn zeepdispenser
Ik ben reuze benieuwd!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Als je van goede handzeep vloeibare zeep wilt maken, zou je geen glycerine nodig moeten hebben. Bij de goede zepen wordt de glycerine er nl. niet uit gehaald.
Ik heb dit hele topic niet doorgelezen, maar ik had altijd hele droge trekkende handen als ik ze had gewassen. Sinds ik de zeep van Werfzeep gebruikt, hoef ik mijn handen na het wassen niet eens meer in te smeren!
Momenteel heb ik de kruidenzeep en mijn handen zijn helemaal niet meer droog! Als je liever vloeibare zeep hebt, zou je hier misschien vloeibare zeep van kunnen maken.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Doranto schreef: Als je van goede handzeep vloeibare zeep wilt maken, zou je geen glycerine nodig moeten hebben. Bij de goede zepen wordt de glycerine er nl. niet uit gehaald.
Ik heb dit hele topic niet doorgelezen, maar ik had altijd hele droge trekkende handen als ik ze had gewassen. Sinds ik de zeep van Werfzeep gebruikt, hoef ik mijn handen na het wassen niet eens meer in te smeren!
Momenteel heb ik de kruidenzeep en mijn handen zijn helemaal niet meer droog! Als je liever vloeibare zeep hebt, zou je hier misschien vloeibare zeep van kunnen maken.
Interessant!
Hoe maak je echter vloeibare zeep???
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Borke schreef: Interessant!
Hoe maak je echter vloeibare zeep???
Dat weet ik niet precies want ik heb me daar nooit in verdiept. Ik geloof dat ze dan de zeep raspen en daar dan water bij doen of zoiets. Het zal vast wel te vinden zijn op internet.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Zeep raspen en oplossen in kokend water. Glycerine erbij en dan aantal uren laten staan geloof ik. Daarna mixen met een staafmixer en in een fles gieten. Zoiets is het geloof ik.
sella

Bericht door sella »

Ik heb net alle vloeibare zelf gemaakte zeep door de gootsteen gegegoten. Je bleef water toevoegen en het bleef een vieze snot.
Zo zat van, ik was nu met een ouderwets gemaakte lavendelzeep mijn handen, en voila geen trekkende handen meer.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

sella schreef: Ik heb net alle vloeibare zelf gemaakte zeep door de gootsteen gegegoten. Je bleef water toevoegen en het bleef een vieze snot.
Zo zat van, ik was nu met een ouderwets gemaakte lavendelzeep mijn handen, en voila geen trekkende handen meer.
Daarom ga ik er al niet eens aan beginnen  :P
Ik zie ook geen enkel voordeel, waarom je een vaste zeep vloeibaar zou willen maken. Zeker de betere zepen bevatten geen conserveringsmiddelen en zijn juist goed houdbaar als je ze droog bewaart. Ik gebruik ze daarom gewoon in de originele vaste vorm.
sella

Bericht door sella »

Daar zijn wij ook veel blijer mee. In ieder geval geprobeerd, geen spijt gevoelens dat we het niet geprobeerd hebben.
Nu kunnen we 100% achter onze keuze staan.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Doranto schreef: Daarom ga ik er al niet eens aan beginnen  :P
Ik zie ook geen enkel voordeel, waarom je een vaste zeep vloeibaar zou willen maken. Zeker de betere zepen bevatten geen conserveringsmiddelen en zijn juist goed houdbaar als je ze droog bewaart. Ik gebruik ze daarom gewoon in de originele vaste vorm.
Omdat het praktisch is!!  :D
Ik doe een beetje snot in een flesje, drupje afwasmiddel bij en dan heet water, spuitding erop, geweldig om schoon te maken.. Ik heb gisteren zelfs VL zijn mini moter en auto verzameling gedaan, zo ontzettend handig dat je zeker weet dat het de papieren spiegeltjes e.d. niet beschadigd..
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Nog maar eens dit oude topic opgezocht.
Ik heb nl. hier een fles ecover afwasmiddel voor me staan en er zit geen sodium laureth sulfate in.
Ze hebben de samenstelling dus kennelijk gewijzigd.

edit: Heb net op de site gekeken. Daar staat dat het er nog wèl in zit  :-\
Stom dat het niet op de verpakking staat! Is dat niet verplicht?
Laatst gewijzigd door doranto op za 29 aug 2015, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Geen idee! Maar vrolijk word ik niet van dit soort dingen.....

Plaats reactie