Het weer
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het weer
Hier nog steeds droog en wij zitten nog buiten.
Wel wat windvlagen, dus ik kan over 10 minuutjes de was droog van de lijn halen. 
Hier nog steeds kurkdroog. En warm.
Stikbenauwd drijf uit bed.
Gerommel in verte. Oja wakker gemaakt door een beer die dat aanleiding genoeg vond om naar boven te komen. En nu is weer terug in slaap vallen lastig....zucht
Nog ff en dan hebben we hier ook wat wind ed als ik buienradar zie. En misschien een beer in bed
Gerommel in verte. Oja wakker gemaakt door een beer die dat aanleiding genoeg vond om naar boven te komen. En nu is weer terug in slaap vallen lastig....zucht
Nog ff en dan hebben we hier ook wat wind ed als ik buienradar zie. En misschien een beer in bed
Hier heeft het vannacht even, een uurtje of zo, flink gedonderd en gehoosd. Nu weer rustig en ik hoop dat dat zo blijft want we krijgen vandaag 4 kuub hout dat vanaf de pallet het houthok in moet. 8)
flink wat regen gehad , alleen helaas geen ijspegels . En nu ook weer om te ploffen
Hier onweer en regen vannacht. De aardlek ging er uit en de mesthoop staat in de fik.
Vooral dat laatste is best eng. Dat ding is gortdroog, heet vanbinnen en ligt tamelijk dicht bij de stallen.
We hebben de brand onder controle maar echt uit krijgen we hem niet. Telkens als je stopt met blussen begint hij na een kwartier weer op een andere olek te branden.
Vooral dat laatste is best eng. Dat ding is gortdroog, heet vanbinnen en ligt tamelijk dicht bij de stallen.
We hebben de brand onder controle maar echt uit krijgen we hem niet. Telkens als je stopt met blussen begint hij na een kwartier weer op een andere olek te branden.
Oei, ja, broeibrand is erg heftig... heb de brandweer eens gebeld voor een kar met hooi die in de fik stond, dat duurde wel een dag of 2 eer dat uit was.
Kun je er geen sproeier op zetten?
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
O, gatver wat lijkt me dat eng.. Kun je het niet verspreiden dat het afkoelt of is het daar te groot voor. .
Die staat er op maar dat gaat niet hard genoeg. Daarmee kom je alleen op de bovenkant en ondertussen zit de brand binnenin. Ik ben op zoek naar iemand met een tractor of zo die de bult uit elkaar kan trekken.eelke schreef: Oei, ja, broeibrand is erg heftig... heb de brandweer eens gebeld voor een kar met hooi die in de fik stond, dat duurde wel een dag of 2 eer dat uit was.
O bah meis! Neee dat wil je niet..... Sterkte ermee! Pas op he? halverwege de middag schijnt het weer slecht te worden, jij kan nu ff geen rukwinden gebruiken....
Brrr ja als de wind het aanwakkert... trekker regelen lijkt me een goed plan! Bult uit elkaar en sproeiers erop.
-
Lil
ai, alle duimen draaien voor jullie!Hope schreef: Hier onweer en regen vannacht. De aardlek ging er uit en de mesthoop staat in de fik.
We hebben de brand onder controle maar echt uit krijgen we hem niet. Telkens als je stopt met blussen begint hij na een kwartier weer op een andere olek te branden.![]()
We zijn momenteel met 6 man bezig. Het rookt zo gigantisch...
Hij is uit elkaar getrokken nu maar ja, droog stro en houtkrullen, erg fijn is het niet. Het is zo brandbaar allemaal.
We sproeien ook het omliggende land, het (droge) gras is eraf gemaaid en wordt nargehouden.
De wind staat van de stallen af, dat is fijn.
Het weer werkt niet mee. Het is nog steeds droog en de wind houdt het brandend.
Hij is uit elkaar getrokken nu maar ja, droog stro en houtkrullen, erg fijn is het niet. Het is zo brandbaar allemaal.
We sproeien ook het omliggende land, het (droge) gras is eraf gemaaid en wordt nargehouden.
De wind staat van de stallen af, dat is fijn.
Het weer werkt niet mee. Het is nog steeds droog en de wind houdt het brandend.
Aiai,
Doen jullie dat zelf of de brandweer?
Zelf. We hebben zes grote slangen van de grondpomp, dus niet van die kleine tuinslangen.Kaio schreef: Aiai,
Het wordt wel minder. Ik denk dat het uit elkaar gooien het belangrijkste was.