Gans
Moderator: Lizzy
-
Shanti en co
- 5-sterren

Re: Gans
Ik zou er nog even mee wachten tot hij zachtere karkassen als kip, konijn en eend goed verteerd want de ganskarkassen die wij hadden waren soms wel redelijk hard en daar was Shanti ook wel even mee bezig.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wilde gans is knoeperhard en zeker niet geschikt voor beginnende barfers. Zelfs tamme gans kan aan de harde kant zijn. Ook daar zou ik nog heel lang mee wachten.
Niet iedere hond vindt wilde gans ook lekker, dus je zou wel kunnen beginnen met spiervlees en orgaan om hem aan de smaak te laten wennen. Maar de karkassen: nee, nog niet.
Niet iedere hond vindt wilde gans ook lekker, dus je zou wel kunnen beginnen met spiervlees en orgaan om hem aan de smaak te laten wennen. Maar de karkassen: nee, nog niet.
-
Shanti en co
- 5-sterren

Dat is qua hardheid stukken geschikter voor een beginner, lekker rustig opbouwen en over een tijdje misschien de gans.
Maar dat ze gemalen wild lusten zegt niet gelijk dat ze wild knaagwerk lusten. Een van onze katten was dol op een wildmix maar ho maar als het barf is.
Maar dat ze gemalen wild lusten zegt niet gelijk dat ze wild knaagwerk lusten. Een van onze katten was dol op een wildmix maar ho maar als het barf is.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html TeamHeike schreef: Wat is er nog meer geschikt voor een beginner?
Konijn (tam) is altijd goed te doen, parelhoen, kip, eend ook meestal wel. En kwartel inderdaad. Hoe oud is je hond, en hoe groot?
Ik zou nu beginnen met kippennekken, kipkarkas, kippenvleugels, kippenrugstuk, eendennekken, eendenkarkas, eendenrugstuk, eendenvleugels, Konijnenkarkas/heel konijn.
en over nog een half jaar kan je wel jonge geitenbokjes, runderstrot, zalmkop en lamsribben geven.
en over nog een half jaar kan je wel jonge geitenbokjes, runderstrot, zalmkop en lamsribben geven.
Persoonlijk zou ik met een lab geen kippennekken geven, dit ivm schrok of slurpgevaar. Mijn lab eet echt wel relax maar kippennek gaat gewoon te makkelijk naar binnen en dat vind ik te spannend.
Rugstuk gaat wel goed, karkasjes ook. Pens ook in stukken of gemalen. Verder geef ik alles zonder vrees.
Rugstuk gaat wel goed, karkasjes ook. Pens ook in stukken of gemalen. Verder geef ik alles zonder vrees.
-
CarolienPaco
- 1-ster

Zalmkop is denk ik ook wel geschikt, is vaak niet zo heel hard, en het is best groot, dus kan ze 'm ook niet stiekem opslokken in plaats van kauwen. Wat wild betreft: Paco lust absoluut geen wild KVV, maar wel spiervlees van wild... Dus dat belooft niks 
Gans karkas kan wel mits het hele jonge dieren zijn dat kom ik in voorgaand verhaal nog niet tegen.
Dat is het verschil tussen een oudere ganzenbout voor eigen gebruik 2,5 uur sudderen en van een jong dier een paar minuten braden
Ik heb op het ogenblik nog een aantal zeer jonge gansjes van een paar weken oud daar zijn de botjes gewoon nog flexibel van en zelfs met een bot mesje zo door te snijden.
Helaas is dit natuurlijk niet het hele jaar door verkrijgbaar maar als leuke seizoens aanvulling voor je dier geschikt.
Succes met je menu.
Dat is het verschil tussen een oudere ganzenbout voor eigen gebruik 2,5 uur sudderen en van een jong dier een paar minuten braden
Ik heb op het ogenblik nog een aantal zeer jonge gansjes van een paar weken oud daar zijn de botjes gewoon nog flexibel van en zelfs met een bot mesje zo door te snijden.
Helaas is dit natuurlijk niet het hele jaar door verkrijgbaar maar als leuke seizoens aanvulling voor je dier geschikt.
Succes met je menu.
Ik heb het hier andersom. Puck eet wel kvv van wild, maar geen vleesbotten van wild. met name niet van fazant. Als de darmen uit de fazant zijn, eet ze het wel. Nu steeds beter. Gelukkig maar, want kvv eten ze hier vrijwel nooit.
Ganskarkas geef ik niet, net als kalkoen niet. Het is regelmatig veel te hard en dat vind ik niet fijn. Zonde van mijn geld en ik ga echt geen risico neemn met mijn honden. Harm barft al heel erg lang, is een goede kauwer, schrokt niet, maar nee, ze krijgen het gewoon niet. Blijft genoeg keuze over in vleesbotten en van gans en kalkoen krijgen ze wel spiervlees.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Succes met Heike!
Ganskarkas geef ik niet, net als kalkoen niet. Het is regelmatig veel te hard en dat vind ik niet fijn. Zonde van mijn geld en ik ga echt geen risico neemn met mijn honden. Harm barft al heel erg lang, is een goede kauwer, schrokt niet, maar nee, ze krijgen het gewoon niet. Blijft genoeg keuze over in vleesbotten en van gans en kalkoen krijgen ze wel spiervlees.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Succes met Heike!