Ander merk KVV, maar welke?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ander merk KVV, maar welke?

Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

[quote="Qwea"]
Hoi!

Ik heb mijn labrador van 1.5 nu een poosje Tamro gevoerd. Nu wil ik eens iets anders geven (Carnibest uitgesloten), maar ik weet niet wat.

Mijn leverancier heeft de volgende merken:

Dogmeat
Natudog
Meat 4 dogs
Alaska
Tammega
Darf
Tamro
Kiezebrink

Iemand die zegt : Die absoluut wel/niet ?
[/quote]

Zomaar een stomme vraag maar waarom beslist geen Carnibest??
Ben een beetje nieuwsgierig  :)

Grtz
Paul
abmiS
3-sterren
3-sterren

Bericht door abmiS »

Ja was wel van plan bij te houden welk merk welke dag maar ik dacht als je nou bijvoorbeeld 7 keer per week, dus elke dag, een ander merk geeft ben je dan wel zeker dat de slechte ontlasting van die kvv van de dag ervoor is, of kan het ook van een andere zijn ?>

Nouja misschien was het een onnadenkende vraag ik denk dat ik sowieso in het begin wat moet aftasten wat ze wel en niet fijn vinden en dan niet meteen na 1 dag al wisselen, gewoon even een paar dagen aankijken.
Wanneer ik zeker ben wat allemaal in de smaak valt kan ik nog zo veel afwisselen als ik wil
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

[quote="abmiS"]
Ja was wel van plan bij te houden welk merk welke dag maar ik dacht als je nou bijvoorbeeld 7 keer per week, dus elke dag, een ander merk geeft ben je dan wel zeker dat de slechte ontlasting van die kvv van de dag ervoor is, of kan het ook van een andere zijn ?>

Nouja misschien was het een onnadenkende vraag ik denk dat ik sowieso in het begin wat moet aftasten wat ze wel en niet fijn vinden en dan niet meteen na 1 dag al wisselen, gewoon even een paar dagen aankijken.
Wanneer ik zeker ben wat allemaal in de smaak valt kan ik nog zo veel afwisselen als ik wil
[/quote]

Kwestie van aftasten wat voor merk. Er zijn altijd merken waar ze het wat "minder" op doen.
Je zou ook een paar dagen kunnen barfen dan hoef je geen voer te kopen haha. Supermarkten genoeg, wat kip of rundvlees en je bent al een heel eind.

Grtz
Paul
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 18 aug 2015, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

[quote="Paul_Barte"]
Zomaar een stomme vraag maar waarom beslist geen Carnibest??
Ben een beetje nieuwsgierig  :)

Grtz
Paul
[/quote]

Zo, extreem late reactie, excuus.

Omdat ik geen caribest fan ben :P Gewoon, puur gevoelsmatig.

Hoorde trouwens v/d week een verhaal op facebook over dat sommige merken (men wilde dan weer niet zeggen welke merken) hun vlees niet met een diepvriesvrachtauto brengen en er dus behoorlijk tempratuur verschillen ontstaan (dit n.a.v het hele "rauw voeren is eng en slecht" gemiep).
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik weet het niet van alle merken, maar uit jouw lijstje weet ik van Dogmeat en DARF zéker dat ze vervoeren in vriesauto's. Op de buitenkant kun je zien welke temp. de auto binnen heeft, dat is méér dan in orde ;)
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

[quote="Parelridder"]
Ik weet het niet van alle merken, maar uit jouw lijstje weet ik van Dogmeat en DARF zéker dat ze vervoeren in vriesauto's. Op de buitenkant kun je zien welke temp. de auto binnen heeft, dat is méér dan in orde ;)
[/quote]
Ik heb net een idioot grote bestelling van dogmeat gedaan :D

Thnx!
Pearlie83
1-ster
1-ster

Bericht door Pearlie83 »

Freya doet het niet goed op Natudog, wat uiteraard niet betekend dat het geen goed merk is. Het hondje van de buurman heeft het vaker meegegeten en doe doet het daar wel prima op! Misschien toch eens kijken op www.haaksbarf.nl of er een winkel bij jou in de omgeving zit die haaksbarf verkoopt, vind dit toch wel een supergoed merk. Naast de Haaksbarf krijgt Freya Barfmenu, dat is het merk waarmee ik gestart ben toen ik KVV ging voeren. Dat kun je kopen bij Pets Place, is heel betaalbaar en een goed merk

Veel succes met het vinden/uitproberen van andere merken!

Plaats reactie