Afstand woon/werk verkeer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Afstand woon/werk verkeer

lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Ronald schreef: Toen ik nog in Gouda woonde, werkte ik o.a. in Rijswijk. 35 hele kilometers van deur tot deur. In het meest gunstige geval anderhalf uur heen, anderhalf uur terug. Maar als er weer iemand een scheet had gelaten onderweg, kon daar zomaar een half uur bijkomen.

Daarna zijn we verhuisd naar het noorden. Kon ik om kwart over acht 's morgens op de fiets stappen en was ik vóór half negen binnen. Maar ja... reorganisatie, arbeidsconflict... het kwam erop neer "last in first out".

Nu rijd ik dus enkele rijd 95 km, maar ben daar met een stief uurtje (soms 55 minuten, soms 1 uur en 5
Das wel bijn allemaal snelweg dan.
Die drukte in de randstad was ook een van de redenen om naar het noorden te verhuizen.
Als we op familiebezoek in het westen gaan ben ik altijd blij om weer naar huis te gaan, hoe dubbel dat soms ook is.
Als de familie eens onze kant op komt, wat zelden gebeurt, valt het me op dat het voor hen veeeeeel langer en verder rijden is als voor ons andersom.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Radja schreef:
Sinds 22 juni werkt hij in Leiden,met veel plezier! Heen doet hij er minder lang over dan in de avond! Hij vertrekt hier om 6 uur,dan meestal kwart voor 8 in Leiden. Daar vertrekt hij rond 17 uur en is dan rond 19 uur weer thuis! Sinds regio noord geen vakantie meer heeft,is hij al een paar keer in een fike terechtgekomen,maar toen vertrok hij na 17uur van de zaak!
Waarschijnlijk gaat hij in de winter,bij sneeuwval,met de trein,maar dat is voor latere zorg ;)
We zijn allang blij dat hij na 2,5 jaar weer een baan heeft! En als na 4 weken werken het salaris binnenkomt en een onkostenvergoeding om U tegen te zeggen,stapt hij heel vrolijk de auto weer in om richting Leiden te gaan ;) en het is voor hem ook nog een leuke baan en wordt ook beloond met complimenten :D
Ja, ik snap het, dat hij (en jij) daar heel blij van worden :-*!
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Radja schreef:
Waarschijnlijk gaat hij in de winter,bij sneeuwval,met de trein,maar dat is voor latere zorg ;)
Tja....dat verhaal is bij ons bekend over de NS.
Bij het eerste sneeuwvlokje enz. enz.

Grtz
Paul
inge58
5-sterren
5-sterren

Bericht door inge58 »

Mijn taxibus staat voor de deur,dus instappen en ik ben aan het werk!
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

In het begin (Tiel-Nijmegen) ongeveer 30 minuten tot in het centrum.
Na alle jaren werd de A15 drukker en drukker en in de laatste jaren rond het uur voor 30 km voor de heenreis.
Indien ik om exact 17.00 uur vertrok vanaf mijn werk een half uurtje rijden tot thuis. Indien ik echter om 17.05 vertrok zat het muurvast bij de Waalbrug in Nijmegen.
Bij een gemiddelde van 30.000-40.000 km of meer per jaar maakte het niet veel meer uit  ;D ;D

Grtz
Paul
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

lianneke schreef: Das wel bijn allemaal snelweg dan.
Die drukte in de randstad was ook een van de redenen om naar het noorden te verhuizen.
Als we op familiebezoek in het westen gaan ben ik altijd blij om weer naar huis te gaan, hoe dubbel dat soms ook is.
Als de familie eens onze kant op komt, wat zelden gebeurt, valt het me op dat het voor hen veeeeeel langer en verder rijden is als voor ons andersom.
Daar hebben wij ook last van. De reis vanuit Leeuwarden naar de Randstad is véél korter dan vanaf de Randstad (of waar dan ook) naar Leeuwarden toe. De enige uitzondering is Deurne. Dat ligt gewoon naast de deur...  :biggrin2: En Leeuwarden ligt voor Deurne ook naast de deur...  ;D
Diego
4-sterren
4-sterren

Bericht door Diego »

Ik heb altijd een half uur tot een uur naar mijn werk gereden.
En mijn vriend zat destijds elke dag 3 uur in de auto.
Toen zijn we 10 jaar geleden voor ons zelf begonnen en werk ik vanuit huis ( ik doe de administratie van onze praktijk).
Ik doe dus een stap of 7 en ik zit achter de keukentafel waar ik werk. Ik ben reuze dankbaar dat dit nu zo kan.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Femke schreef: zeker nu ik weer een hond heb.
Zegt ze zo even tussen neus en lippen door....
Wat ontzettend leuk dat er weer een hond in je leven is!

Ik woon op ruim 7km (enkele reis) van mijn werk en ga door weer en wind op het fietsje naar m'n werk...
Pluto
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pluto »

Ronald schreef: Daar hebben wij ook last van. De reis vanuit Leeuwarden naar de Randstad is véél korter dan vanaf de Randstad (of waar dan ook) naar Leeuwarden toe. De enige uitzondering is Deurne. Dat ligt gewoon naast de deur...  :biggrin2: En Leeuwarden ligt voor Deurne ook naast de deur...  ;D
Klopt!
Afstand zegt mij ook niet veel, ik rijd met veel plezier 85 km naar het zuiden om bij Nadia een bakje koffie te drinken, met evenveel plezier 120 km naar het noorden om bij Yvette te gaan trainen. Leeuwarden ligt, als gezegd, naast de deur en op visite bij mijn schoonouders in Hoofddorp doen we ook op de zondagmiddag voor een bakkie.

Overigens heb ik een tijd als bedrijfsleider van een kroeg gewerkt, dat was heen ongeveer 5 minuten lopen en terug vaak meer dan een uur, maar dat kwam omdat ik op de terugweg nog voorbij de shoarmaboer en de nachtkroeg moest en daar legde ik dan meestal wel een collegiaal bezoekje af!
8)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Paul_Barte schreef: Tja....dat verhaal is bij ons bekend over de NS.
Bij het eerste sneeuwvlokje enz. enz.

Grtz
Paul
Moet je op de snelweg of binnenwegen rijden met de auto, echt anders is dat ook niet  ;) :biggrin2:

Voor mij is ongeveer een half uur acceptabel, of het nu 50 of 15 km is, gaat me ook om de tijd. Meer lukt me gewoon niet, na minimaal 8,5 uur op het werk of vaker plots langer was ik echt doodop, en bij langer was de terugweg ook nog eens langer dan een half uur. Kon je me bijelkaar vegen. Om dat dagelijks te doen was half uur echt limiet. Ik kan best wel eens verder rijden geen plobleem , maar en en en en dagen achter elkaar, tja dan protestreert mijn lichaam nu eenmaal heel erg.
Ach ja nu momenteel geen last van  :biggrin2:
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ronald schreef: Toen ik nog in Gouda woonde, werkte ik o.a. in Rijswijk. 35 hele kilometers van deur tot deur. In het meest gunstige geval anderhalf uur heen, anderhalf uur terug. Maar als er weer iemand een scheet had gelaten onderweg, kon daar zomaar een half uur bijkomen.

Dus afstand is inderdaad niet alles, reistijd en reisdrukte wel.
Daar hebben vele collega's, die in de "buurt" wonen,van mijn man ook last van!
En ik denk dat het ook meespeelt of je een leuke baan hebt,met plezier naar je werkt gaat! Wanneer je keer op keer in de auto stapt om een lange reistijd af te leggen en met tegenzin naar je werk gaat,dan gaat elke minuut of kilometer je al vrij snel tegenstaan!
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Kaio schreef: Moet je op de snelweg of binnenwegen rijden met de auto, echt anders is dat ook niet  ;) :biggrin2:

Voor mij is ongeveer een half uur acceptabel, of het nu 50 of 15 km is, gaat me ook om de tijd. Meer lukt me gewoon niet, na minimaal 8,5 uur op het werk of vaker plots langer was ik echt doodop, en bij langer was de terugweg ook nog eens langer dan een half uur. Kon je me bijelkaar vegen. Om dat dagelijks te doen was half uur echt limiet. Ik kan best wel eens verder rijden geen plobleem , maar en en en en dagen achter elkaar, tja dan protestreert mijn lichaam nu eenmaal heel erg.
Ach ja nu momenteel geen last van  :biggrin2:
Mocht er dan een vrachtwagen in komen halen, denk aan mij :biggrin2: ::) Doe ik echt niet vaak, maar als ik zwaar beladen ben, kan ik beter over de 2 baan inhalen als start/stop op de 1e baan en er door al het optrekken en stoppen een ijsbaan van maken.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

12 km heen vise versa, ben binnen 10 minuten thuis.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

;D Zal ik me maar niet mengen in dit topic?  ;D
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

-Saskia- schreef: ;D Zal ik me maar niet mengen in dit topic?  ;D