Re: Wat heb je enzovoort....deel 660
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Heel lief hoor, al dat meedenken en die tips en suggesties.
Maar voor mij tegelijkertijd ook enorm lastig.
Ik sta niet zo stevig in mijn schoenen en ga snel mee met anderen hun mening, word snel aan het twijfelen gebracht.
Daarom dat ik zeg, ik waardeer het heus wel hoor al die antwoorden maar ik vind het ook enorm moeilijk aangezien ze niet gaan over mijn specifieke vraag.
Welke was of het niet voor de kvv slecht is en bederft, en hoe mensen dat dan in de auto doen. ( koelbox dus)
Ik geloof best dat het voor 99 procent van de mensen makkelijker is om af te spreken met iemand anders.
Maar geloof me, en ik wil niet zielig doen of iets.
Er zijn ook mensen waarvoor dit heel, heel veel moeite kost.
Alleen al het afspreken kost me minstens een week aan energie,angst en allerlei andere onzinnige gevoelens.
En dan heb ik het niet over alle andere moeilijkheden die er bij komen kijken.
Sorry ik wil geen aansteller,eigenwijs of vervelend mens zijn of zo overkomen maar voor mij is dat juist heel lastig.
Ik zou dan denk ik zelfs eerder voor smuldier gaan. ( en dat wil ik niet )
Uiteraard begrijp ik dat we niet altijd op 1 merk en smaak kvv moeten gaan.
Maar ik hoef het toch ook niet vanaf dag 1 helemaal perfect te doen ...
Ik wil eerst rustig de tijd hebben allerlei smaakjes en merken te proberen en te wennen aan die barf dagen, wennen aan uberhaupt kvv.
Ik snap ook niet wat er dan minder compleet is aan herby compleet ? in vergelijking met andere kvv compleet ?
Bij geen enkel merk word er aangeraden dat als enige voeding te geven, dus wat is dan het verschil ?
Daarnaast moet ik het ook wel even van groter perspectief blijven zien hoor.
Ze staan nu op brokken dus slechter kan al niet.
Dan vind ik het niet zo erg dat ik erg dat ik even de tijd neem om alles rustig aan te beginnen en niet meteen vanaf dag 1 al alles pico bello hebben.
Ik hoop dat jullie me nu geen ondankbaar eigenwijs persoon vinden, zo bedoel ik het echt niet.
Ik wilde gewoon weten of het mogelijk was ! en of het dan verstandig is of niet dat maakt me niet zoveel uit ( als het alleen betrekking heeft op mij en niet op de kwaliteit van het voer)
p.s ik zou natuurlijk wel kunnen vragen wie in wolvega woont en het van het bedrijf naar het station wil brengen voor me .
Maar ja.. nouja ik weet het niet hoor.. wie ik dan moet vragen en wat ik daar dan voor moet geven. Dan bespaar ik alsnog geen geld want ik wil iemand dat niet voor niks laten doen.
Heb even op google maps gekeken en voor zover ik zie zijn het slechts een paar straten, dat kan nooit langer dan een half uur duren, dat is niet ver.
Maar voor mij tegelijkertijd ook enorm lastig.
Ik sta niet zo stevig in mijn schoenen en ga snel mee met anderen hun mening, word snel aan het twijfelen gebracht.
Daarom dat ik zeg, ik waardeer het heus wel hoor al die antwoorden maar ik vind het ook enorm moeilijk aangezien ze niet gaan over mijn specifieke vraag.
Welke was of het niet voor de kvv slecht is en bederft, en hoe mensen dat dan in de auto doen. ( koelbox dus)
Ik geloof best dat het voor 99 procent van de mensen makkelijker is om af te spreken met iemand anders.
Maar geloof me, en ik wil niet zielig doen of iets.
Er zijn ook mensen waarvoor dit heel, heel veel moeite kost.
Alleen al het afspreken kost me minstens een week aan energie,angst en allerlei andere onzinnige gevoelens.
En dan heb ik het niet over alle andere moeilijkheden die er bij komen kijken.
Sorry ik wil geen aansteller,eigenwijs of vervelend mens zijn of zo overkomen maar voor mij is dat juist heel lastig.
Ik zou dan denk ik zelfs eerder voor smuldier gaan. ( en dat wil ik niet )
Uiteraard begrijp ik dat we niet altijd op 1 merk en smaak kvv moeten gaan.
Maar ik hoef het toch ook niet vanaf dag 1 helemaal perfect te doen ...
Ik wil eerst rustig de tijd hebben allerlei smaakjes en merken te proberen en te wennen aan die barf dagen, wennen aan uberhaupt kvv.
Ik snap ook niet wat er dan minder compleet is aan herby compleet ? in vergelijking met andere kvv compleet ?
Bij geen enkel merk word er aangeraden dat als enige voeding te geven, dus wat is dan het verschil ?
Daarnaast moet ik het ook wel even van groter perspectief blijven zien hoor.
Ze staan nu op brokken dus slechter kan al niet.
Dan vind ik het niet zo erg dat ik erg dat ik even de tijd neem om alles rustig aan te beginnen en niet meteen vanaf dag 1 al alles pico bello hebben.
Ik hoop dat jullie me nu geen ondankbaar eigenwijs persoon vinden, zo bedoel ik het echt niet.
Ik wilde gewoon weten of het mogelijk was ! en of het dan verstandig is of niet dat maakt me niet zoveel uit ( als het alleen betrekking heeft op mij en niet op de kwaliteit van het voer)
p.s ik zou natuurlijk wel kunnen vragen wie in wolvega woont en het van het bedrijf naar het station wil brengen voor me .
Maar ja.. nouja ik weet het niet hoor.. wie ik dan moet vragen en wat ik daar dan voor moet geven. Dan bespaar ik alsnog geen geld want ik wil iemand dat niet voor niks laten doen.
Heb even op google maps gekeken en voor zover ik zie zijn het slechts een paar straten, dat kan nooit langer dan een half uur duren, dat is niet ver.
Laatst gewijzigd door abmiS op di 25 aug 2015, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Inhoudelijk:
Ik zou een koelbox meenemen, die kun je makkelijk neerzetten als je in de trein zit, desnoods 2 en je hebt geen diepvries op je rug die je rug afkoelt en door het ijs aan de buitenkant van de rollen je rugzak kletsnat maakt. Nu zal dat niet heel snel gebeuren, maar je rug is warm, de rollen koud en er kan lucht bij. Er zal dus altijd vocht op de rollen slaan en door je warme rug smelten. Als je dus zelf op wilt halen, 2 koelboxen halen, allebei 8 kilo erin en lekker genieten van de reis heen en weer
Ik zou een koelbox meenemen, die kun je makkelijk neerzetten als je in de trein zit, desnoods 2 en je hebt geen diepvries op je rug die je rug afkoelt en door het ijs aan de buitenkant van de rollen je rugzak kletsnat maakt. Nu zal dat niet heel snel gebeuren, maar je rug is warm, de rollen koud en er kan lucht bij. Er zal dus altijd vocht op de rollen slaan en door je warme rug smelten. Als je dus zelf op wilt halen, 2 koelboxen halen, allebei 8 kilo erin en lekker genieten van de reis heen en weer
Ik zou de afstand van herby naar het station bij lange na niet halen met 16 kilo in een of twee onhandig te tillen koelboxen.Mini's 3-tal schreef: Inhoudelijk:
Ik zou een koelbox meenemen, die kun je makkelijk neerzetten als je in de trein zit, desnoods 2 en je hebt geen diepvries op je rug die je rug afkoelt en door het ijs aan de buitenkant van de rollen je rugzak kletsnat maakt. Nu zal dat niet heel snel gebeuren, maar je rug is warm, de rollen koud en er kan lucht bij. Er zal dus altijd vocht op de rollen slaan en door je warme rug smelten. Als je dus zelf op wilt halen, 2 koelboxen halen, allebei 8 kilo erin en lekker genieten van de reis heen en weer![]()
Het was van mij uit niet als commentaar bedoeld hoor en je mag zelf weten hoe je het doet. Het lijkt mij persoonlijk alleen heel onpraktisch om zo ver te moeten reizen voor zo weinig kvv. Dogmeat bezorgd voor 5 euro thuis, er zijn diverse winkels die kvv verkopen. Veel winkels van de jumper en de petsplace hebben wel wat merken liggen of kunnen voor je bestellen. Het moet op lange termijn ook haalbaar voor je blijven en hoe dat voor jou werkt is natuurlijk aan jou.
Ik zou dat in 1 wel kunnen, maar dan loop je dus wel scheef belast. Met 2 koelboxen moet dat te dragen zijn, maar goed ik heb fysiek werk en dan is het lastig in te schatten hoe zwaar dat voor een ander is.Kaela schreef: Ik zou de afstand van herby naar het station bij lange na niet halen met 16 kilo in een of twee onhandig te tillen koelboxen.
Het was van mij uit niet als commentaar bedoeld hoor en je mag zelf weten hoe je het doet. Het lijkt mij persoonlijk alleen heel onpraktisch om zo ver te moeten reizen voor zo weinig kvv. Dogmeat bezorgd voor 5 euro thuis, er zijn diverse winkels die kvv verkopen. Veel winkels van de jumper en de petsplace hebben wel wat merken liggen of kunnen voor je bestellen. Het moet op lange termijn ook haalbaar voor je blijven en hoe dat voor jou werkt is natuurlijk aan jou.
En even gekeken, op zaterdag moet je op het oude adres aan de Haulerweg 62 afhalen, dit is de straat uit bij het station, de bocht om en dan ben je er al.
Laatst gewijzigd door EliScooby op di 25 aug 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah zo. Duidelijk hoor abmiS!
We hebben hier nogal de neiging tot meedenken, ideeën aandragen etc
Je zou het gewoon eens kunnen proberen. Je zou ook gewoon eens kunnen kijken hoe het is met 10 kilo. Dan heb je de reis ervaren, en weet je daarna of het makkelijk is om meer mee te nemen.
Je zou dan de andere 6 kilo kunnen aanvullen met smuldier, dat is gewoon in de supermarkt te krijgen.
Je zou ook een koelbox op zo'n ding kunnen zetten; maar goed dan moet je die wel weer hebben. In een koelbox blijft je kvv zeker wel goed.

(er bestaan zelfs koelboxen met wieltjes, maar ook dat is weer een aanschaf...)
Je zou het gewoon eens kunnen proberen. Je zou ook gewoon eens kunnen kijken hoe het is met 10 kilo. Dan heb je de reis ervaren, en weet je daarna of het makkelijk is om meer mee te nemen.
Je zou dan de andere 6 kilo kunnen aanvullen met smuldier, dat is gewoon in de supermarkt te krijgen.
Je zou ook een koelbox op zo'n ding kunnen zetten; maar goed dan moet je die wel weer hebben. In een koelbox blijft je kvv zeker wel goed.

Bedankt voor de tipMini's 3-tal schreef: Inhoudelijk:
Ik zou een koelbox meenemen, die kun je makkelijk neerzetten als je in de trein zit, desnoods 2 en je hebt geen diepvries op je rug die je rug afkoelt en door het ijs aan de buitenkant van de rollen je rugzak kletsnat maakt. Nu zal dat niet heel snel gebeuren, maar je rug is warm, de rollen koud en er kan lucht bij. Er zal dus altijd vocht op de rollen slaan en door je warme rug smelten. Als je dus zelf op wilt halen, 2 koelboxen halen, allebei 8 kilo erin en lekker genieten van de reis heen en weer![]()
Dat weet ik ook wel hoor, ik vind het juist heel fijn dat iedereen zo meehelpt en denkt maar het is voor mij wel eens extra verwarrend.Kaela schreef: Ik zou de afstand van herby naar het station bij lange na niet halen met 16 kilo in een of twee onhandig te tillen koelboxen.
En wanneer ik om advies vraag voel ik me vaak ook verplicht om dat dan maar zo te doen ( dat ligt ook niet aan jullie maar aan mezelf hah)
Dat vind ik ook heel fijn hoor maar zo af en toe dan is het gewoon extra lastig, sorryeelke schreef: Ah zo. Duidelijk hoor abmiS!
Misschien had ik dat berichtje niet moeten posten,, want echt ik vind al die ideen en tips en suggesties echt wel fijn en zou super zonde zijn als jullie dat nnu niet meer doen om dat ik dat heb gezegd..
Het is gewoon ook wel eens wat lastig zoveel goede adviezen want wat moet je nu doen, en als je toch je eigen ding doet ben je dan niet ondankbaar en eigenwijs.
Nouja sorry sorry sorry
Ik ga het inderdaad maar proberen zaterdag, wie weet vervloek ik mezelf wel en had ik gewoon moeten luisteren...
Maar inderdaad het adres op zaterdag lijkt vrij dichtbij het station en ik heb even gekeken het is ook geen 2 en half uur maar maar 3 kwartier met de trein als ik geluk heb en de goede pak
Wie niet waagt wie niet wint!
Je hoeft geen sorry te zeggen he
advies is gratis en daar hoef je lekker niks mee te doen
da's helemaal prima.
Succes zaterdag! Ben wel benieuwd naar je verhaal! Ik zou diepvriestassen meenemen, of als dat niet lukt, gewone plastic tassen (tegen evt lekken) en het dan inpakken in kranten. Die isoleren dan ook weer. En dat dan in je rugzak.
3 kwartier zou ook heeeeeeeeel veel schelen!
Je hoeft geen sorry te zeggen he
Succes zaterdag! Ben wel benieuwd naar je verhaal! Ik zou diepvriestassen meenemen, of als dat niet lukt, gewone plastic tassen (tegen evt lekken) en het dan inpakken in kranten. Die isoleren dan ook weer. En dat dan in je rugzak.
3 kwartier zou ook heeeeeeeeel veel schelen!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Joh AbmiS, dat komt best goed hoor, 16 kilo kvv met de trein vervoeren! Ik heb ooit 16 kilo konijnenniertjes (als in 16 x 1 kilo) van Deurne naar Leipzig vervoerd met de trein, en dat was een ritje van zeven uur met drie keer overstappen! Alles goed verpakt in kranten en plastic zakken, geen enkel probleem.
Ik zou voor die 3 kwartier helemaal geen koelboxen nemen, omdat die lastig te dragen zijn. Heb je niet een koffertje op wieltjes? Zo ja, dan die aan de binnenkant bekleden met een paar flinke vuilniszakken. De rollen kvv goed stevig in krantenpapier verpakken (kranten kun je op de heenreis in je koffer meenemen), die pakketjes dan weer in aparte plastic zakken (boodschappentassen of zo) stoppen, in de koffer leggen, eventueel nog een paar handdoeken eromheen en erbovenop, en dan ontdooit de boel echt niet in een paar uurtjes tijd.
Ik zou voor die 3 kwartier helemaal geen koelboxen nemen, omdat die lastig te dragen zijn. Heb je niet een koffertje op wieltjes? Zo ja, dan die aan de binnenkant bekleden met een paar flinke vuilniszakken. De rollen kvv goed stevig in krantenpapier verpakken (kranten kun je op de heenreis in je koffer meenemen), die pakketjes dan weer in aparte plastic zakken (boodschappentassen of zo) stoppen, in de koffer leggen, eventueel nog een paar handdoeken eromheen en erbovenop, en dan ontdooit de boel echt niet in een paar uurtjes tijd.
Pfieeeeeew haha ! dan moet het inderdaad goed komen. hhiih hehe, weg zorgen en twijfelsAnne in Duitsland schreef: Joh AbmiS, dat komt best goed hoor, 16 kilo kvv met de trein vervoeren! Ik heb ooit 16 kilo konijnenniertjes (als in 16 x 1 kilo) van Deurne naar Leipzig vervoerd met de trein, en dat was een ritje van zeven uur met drie keer overstappen! Alles goed verpakt in kranten en plastic zakken, geen enkel probleem.
Hha ja koelboxen lijken me inderdaad ook wel wat onhandig met tillen en lopen.
Super tips
Top top top
Iedereen hele erg bedankt
Ben heel blij met dit forum en alle mensen die zo behulpzaam zijn en begripvol
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Als ik me het goed herinner, had ik de niertjes in kranten gewikkeld en toen in van die koeltassen van de supermarkt gestopt (van de Jumbo, maar ze zijn bij iedere supermarkt wel te koop). Zijn niet duur en isoleren beter dan gewone plastic tassen, en waarschijnlijk zijn ze ook lekvrijer dan plastic tassen. Maar nogmaals, ik geloof niet dat de boel in een paar uur tijd ontdooit wanneer je de rollen goed in kranten verpakt en er nog een paar handdoeken omheen doet.
Zulke koeltassen bedoel ik, gewoon van plastic. Te vinden daar waar de vriesvakken/kisten/kasten met bevroren producten staan.

Zulke koeltassen bedoel ik, gewoon van plastic. Te vinden daar waar de vriesvakken/kisten/kasten met bevroren producten staan.

Haha simpel maar doeltreffend ! super tipAnne in Duitsland schreef: Als ik me het goed herinner, had ik de niertjes in kranten gewikkeld en toen in van die koeltassen van de supermarkt gestopt (van de Jumbo, maar ze zijn bij iedere supermarkt wel te koop). Zijn niet duur en isoleren beter dan gewone plastic tassen, en waarschijnlijk zijn ze ook lekvrijer dan plastic tassen. Maar nogmaals, ik geloof niet dat de boel in een paar uur tijd ontdooit wanneer je de rollen goed in kranten verpakt en er nog een paar handdoeken omheen doet.
![]()
Kranten ga ik ook meenemen, dat komt wel goed allemaal.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Succes zaterdag!

-
Anne in Zweden
- 5-sterren

En anders nog even langs de Ikea, voor deze gegarandeerd (volgens Ikea) lekvrije afvalscheidingsrugzak
:
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90237381/
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90237381/
whihih daar past zowat een heel mens inAnne in Duitsland schreef: En anders nog even langs de Ikea, voor deze gegarandeerd (volgens Ikea) lekvrije afvalscheidingsrugzak:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90237381/
Nou dan nu maar weer wat meer ontopic, heb ik alles lopen vervuilen lol.
Iemand nog wilde plannen vandaag ? wereldheerschappij enzo of op ontdekkingstocht op een vliegend tapijt ? ( you never know)
Vandaag onwijs los gegaan in de uitverkoop. Wat kan een mens blij worden van sokken maat 35 tot 38 in volwassen design en niet met kinderprenten. Ook een ernstig leuk vest gekocht voor heel weinig, een leuke broek en nieuwe schoenen. Morgen wordt het weer dertig graden en gaan de hondjes lekker zwemmen en wij lekker naar de fysio. Vrijdag dan Jip en Janneke ophalen die ik kado krijg/heb gekregen en dan helaas weer naar huis. Nu mogen we niet klagen we gaan in oktober nog een weekje weg. Voor de honden nieuwe leuke halsbanden gekocht (Bron verslijt er vele, Foppe mocht echt een keer een nieuwe en de andere dan ook maar een).