Pakjes bezorgd op andermans naam. Update.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Pakjes bezorgd op andermans naam. Update.

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Sylvi@ schreef: Ik zou denk ik helemaal niet reageren, wel contact opnemen met de rechtsbijstand voor informatie (als je rechtsbijstand hebt natuurlijk).
Normaal gesproken, wordt niet binnen 3 weken in deurwaarder ingeschakeld. Dus volgens mij wordt je nog steeds genept.
Dat er niks van klopt is ons wel duidelijk. Want dan had ik toch op zijn minst een factuur moeten krijgen.

Ik ga morgen rechtsbijstand maar eens bellen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Heb je al gegoogled op de naam van de deurwaarder?
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Is het een deurwaarder of een incassobureau? Dat maakt namelijk behoorlijk verschil. Maar als het niet aan jou is geadresseerd zou ik die post lekker retour afzender sturen en me er verder totaal niet druk om maken. Het is een duidelijk gevalletje van oplichting. Het klopt van geen kant en niemand kan jou juridisch gezien iets maken, dus zonde van de energie die je er in zou steken.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik zou ook helemaal niets doen. Niet reageren en al helemaal niets retour gaan sturen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik zou ook helemaal niets doen. En afwachten.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Als het een echt deurwaarderskantoor is zou ik, omwille van je gemoedsrust wel reageren. Copie van "bewijs dat jij daar woont" inzenden en aangeven dat jij niet meneer Pieterse bent of kent, dat die daar niet woont.

Dat maakt dat ze sneller aktie kunnen ondernemen om meneer Pieterse te vinden EN om te weten dat die dus niet woont waar jij woont.

Haal desnoods een bewijs bij de gemeente dat alleen jij en de jouwe zijn ingeschreven op jouw adres. Dat is dan wel in de hoop dat inderdaad meneer Pieterse daar niet staat ingeschreven ;-)

Doe het in overleg met je rechtsbijstand, maar (als het een echt deurwaarders- of incassoburo is) is niets doen niet handig. Ze zijn bij zo'n kantoor echt niet altijd gek ;-) en heus menselijk als het erop aankomt (eh... soms.. )

Ik zou dit ook wel melden bij de politie overigens.

Suzanne
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik had dat hier toch ook, dat ik deurwaarder brieven kreeg omdat iemand zijn achterstallige rekeningen niet betaald en dit adres opgeeft. Is ook al een tijd geleden. Ik heb een nummer gebeld, die zeiden retour sturen. Het is nu wel rustiger met die zooi. Krijg wel af en toe nog een brief. En die gooi ik weer retour als ik hem niet vergeet.
Ik had toen hier op bp begrepen dat ze toxh moeten checken wie er op het adres woont vooraleer ze iets kunnen onderdemen. En dus als jij x niet bent, en x woont er niet dan hebben ze niks te zoeken bij je.
Ik ga ook niet ,mega veel tijd spenderen aan iemands anders rotzooi. En inmiddels geloof ik niet dat het zo een vaart loopt.

Enige andere als je denkt dat de deurwaarder brieven ook nep zijn is die bij de politie aan te geven. Goed daar wordt dan verder nog niets mee gedaan, maar dan heb je een melding gedaan.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Googlen op dit buro lijkt me wel een goed idee. Misschien is dit wel een bijbehorend spook.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010- ... en-betalen

Verder zou ik googlen of die deurwaarder,maar ook het telefoonnummer van de deurwaarder wel bestaat!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Sonja schreef: Is het een deurwaarder of een incassobureau? Dat maakt namelijk behoorlijk verschil. Maar als het niet aan jou is geadresseerd zou ik die post lekker retour afzender sturen en me er verder totaal niet druk om maken. Het is een duidelijk gevalletje van oplichting. Het klopt van geen kant en niemand kan jou juridisch gezien iets maken, dus zonde van de energie die je er in zou steken.
Het gaat om een deurwaarder.

Deze lijkt echt te bestaan. Er is een duidelijke website en ook bij de KvK is hij bekend. Als ik er op google kom ik geen rare dingen tegen.
Als ik ze bel, dan kan ik natuurlijk niet meer zeggen dat ik deze brieven niet gehad heb.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Mijn actie zou inderdaad zijn Google raadplegen over het gesuggereerde incass/deurwaarderskantoor.

Zo had ik gisteren voicemail over dat ene meneer voor 4 uur moest reageren anders werden er andere stappen ondernomen. Toen heb ik terug gebeld met de mededeling dat ik die meneer niet ben of ken en ze verkeerd nummer hadden.
Wanneer het valide kantoor is kan je aangeven dat je die meneer pieterse niet kent en hij niet op jou adres woont. Dan is het aan dat kantoor om uit te zoeken waar hij wel woont  ;) Geldt dus alleen bij valide kantoor!
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Zijn de artikelen idd wel echt? ben je ermee naar een juwelier geweest?
Ik zou idd ook de deurwaarder eens googlen op dingen als telefoonnr

En idd rechtsbijstand inschakelen.

En de politie nogmaals bellen, ze deden nu toch immers wel wat? Nu gaat het immer wel om een misdaad toch?
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Er is een vereniging van gerechtsdeurwaarders. Je zou kunnen checken of ze daar staan vermeld. KvK zegt niet zoveel.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pluk schreef: Er is een vereniging van gerechtsdeurwaarders. Je zou kunnen checken of ze daar staan vermeld. KvK zegt niet zoveel.
Dank je voor de tip!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Hope schreef: Het gaat om een deurwaarder.

Deze lijkt echt te bestaan. Er is een duidelijke website en ook bij de KvK is hij bekend. Als ik er op google kom ik geen rare dingen tegen.
Als ik ze bel, dan kan ik natuurlijk niet meer zeggen dat ik deze brieven niet gehad heb.

Die van Kaio was ook een bestaand incassobedrijf,als ik me niet vergis,was dat intrum justitia. Als je daar op zoekt,kom je veel verhalen tegen over nep brieven,fishing!

Het gaat er niet om dat je die brieven van incasso niet hebt gehad,daar kom je nooit onderuit als het een echt incassobureau is,maar om de facturen,die heb jij nooit ontvangen! En zij moeten bewijzen,middels orderbevestiging dat jij het spul hebt besteld!

Plaats reactie