Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Zou het ook niet doen

Tav de zwemvesten vraag: hoeveel zwemvesten winkels zou je tegenkomen op de route Damascus-Istanbul-willekeurig Grieks eiland?
Wellicht wel kansen voor de turkse middenstand. In macedonie worden bananen al per stuk aan vluchtelingen verkocht, voor prijzen waar je normaal een kilo voor hebt :-X
sommige lui weten overal een slaatje uit te slaan...
BusKay

Bericht door BusKay »

Is het allemaal niet een beetje een BEELD wat neergezet wordt?

Begrijp me goed hoor. Het jongetje op het strand is zeker erg en ik zou het niemand gunnen maar ik ben bang dat hier propaganda achter zit en dat daarom half Nederland z'n huis maar open moet zetten.

Riekt een beetje naar de negerjongetjes met dikke buikjes in Afrika waardoor we maar weer geld storten...

Helpen in het land zelf lijkt mij nog steeds de beste optie....
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

BusKay schreef: Is het allemaal niet een beetje een BEELD wat neergezet wordt?

Begrijp me goed hoor. Het jongetje op het strand is zeker erg en ik zou het niemand gunnen maar ik ben bang dat hier propaganda achter zit en dat daarom half Nederland z'n huis maar open moet zetten.

Riekt een beetje naar de negerjongetjes met dikke buikjes in Afrika waardoor we maar weer geld storten...

Helpen in het land zelf lijkt mij nog steeds de beste optie....
Tuurlijk zullen de linkse en rechtse media de beelden op hun eigen manier uitleggen. Links focust op de zielige kindjes, rechts op de agressief overkomende jongemannen. Sowieso worden nieuws altijd gemanipuleerd. Het boek "het zijn net mensen" van Joris Luijendijk kan ik je van harte aanraden op dit onderwerp.

Of het propaganda is om dan je huis maar open te zetten? Dat betwijfel ik ten zeerste. De CU heeft een oproep gedaan dat het makkelijker moet worden om als particulier vluchtelingen op te vangen. Dus als overheid hiervoor de mogelijkheid creeren, dat is iets anders dan oproepen tot. Sterker nog, het COA heeft al aangegeven dat hier veel haken en ogen aan zitten. Ook hier weer een goed verschil hoe de verschillende media (en vooral de social) nieuws brengen en hoe de lezer afgaat op headlines en meningen baseert op non informatie.

Helpen in welk land bedoel je? Syrie is voor een groot deel kapot geschoten en overal is dreiging van IS of Assad. Vluchtelingenkampen in de regio (Jordanie, Libanon) zitten overvol. Misschien had 'het westen' dan eerder moeten gaan helpen (iets met kalf en put?) Of misschien hadden wij ons nooit moeten bemoeien met de binnenlandse problemen in die regio??
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

pluk schreef:
Helpen in welk land bedoel je? Syrie is voor een groot deel kapot geschoten en overal is dreiging van IS of Assad. Vluchtelingenkampen in de regio (Jordanie, Libanon) zitten overvol. Misschien had 'het westen' dan eerder moeten gaan helpen (iets met kalf en put?) Of misschien hadden wij ons nooit moeten bemoeien met de binnenlandse problemen in die regio??
dat dus!!!!!!
BusKay

Bericht door BusKay »

Wij hadden ons inderdaad nooit moeten bemoeien... en Bush in Quantanamo neer moeten zetten toen hij Irak binnen wilde gaan.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Het bemoeien begon imo al vele decennia voor Bush en ging na Bush ook gewoon verder
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

pluk schreef: Het bemoeien begon imo al vele decennia voor Bush en ging na Bush ook gewoon verder
Ik denk eerder aan eeuwen.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

koekje schreef: Maar wat is er mis mer goudzoekers?
Als ik ergens zou wonen waar de kansen op werk en kapitaal nihil zijn en elders is dat wel, zou ik ook geneigd zijn om te gaan kijken. Al is het maar om mn kind meer kansen te geven.
Dat is de blanke westerse mens ten voeten uit. Hele volkeren hebben we afgeslacht in onze zoektocht naar goud. Misschien dat we daarom zo bang zijn voor deze invasie. Wij weten wat er kan gebeuren.
BusKay

Bericht door BusKay »

Boeffie Blafmans schreef: Ik denk eerder aan eeuwen.
Eens maar 9-11 gaf wel een erg grote omslag...
Boeffie Blafmans schreef: Dat is de blanke westerse mens ten voeten uit. Hele volkeren hebben we afgeslacht in onze zoektocht naar goud. Misschien dat we daarom zo bang zijn voor deze invasie. Wij weten wat er kan gebeuren.
Inderdaad en laten we het daarom maar houden op de zakkenvullers die ons stillekes de portemonnee leegmaken...
Linksom of rechtsom blijven we er niet beter van worden.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

BusKay schreef: Inderdaad en laten we het daarom maar houden op de zakkenvullers die ons stillekes de portemonnee leegmaken...
Wat bedoel je hier precies?
Gizmo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Gizmo »

Sigbrid schreef: Dat bejaardentehuis is leeggehaald en alle bewoners zijn ergens anders 'geplaatst ' en dat waren er dus flink wat . Of dat speciaal was daarvoor weet ik niet , maar lijkt me dat als het gepland was voor sloop dat er ook geen vluchtelingen in zouden komen ( en vervallen is het ook niet)
Ik had gehoord dat dit was leeggehaald op een 'polenhotel' van te maken, maar nu zijn de plannen dus veranderd?

In Januari 2016 wordt aan het einde van de straat waar ik woon een asielzoekerscentrum gebouwd en moet dan onderdak bieden aan zo'n 600 vluchtelingen (voor minimaal 5 jaar, maximaal 10 jaar). Midden is een woonwijk, pal naast een winkel en school. Ze willen op deze manier de mensen makkelijker laten integreren in de samenleving... Ik moet zeggen dat zo'n asielzoekerscentrum hier in de straat me wel wat beangstigt hoor. Die mensen zijn ook niet zonder trauma's... Ik denk misschien wat makkelijk (en ik weet dat dat helaas niet zo simpel is) maar ik denk dat we mensen beter in eigen land kunnen helpen dan alles naar het westen te halen...
BusKay

Bericht door BusKay »

Boeffie Blafmans schreef: Wat bedoel je hier precies?
Dat er hier al voldoende zitten die onze zakken toch wel leeghalen....
Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Gizmo schreef: Ik had gehoord dat dit was leeggehaald op een 'polenhotel' van te maken, maar nu zijn de plannen dus veranderd?

In Januari 2016 wordt aan het einde van de straat waar ik woon een asielzoekerscentrum gebouwd en moet dan onderdak bieden aan zo'n 600 vluchtelingen (voor minimaal 5 jaar, maximaal 10 jaar). Midden is een woonwijk, pal naast een winkel en school. Ze willen op deze manier de mensen makkelijker laten integreren in de samenleving... Ik moet zeggen dat zo'n asielzoekerscentrum hier in de straat me wel wat beangstigt hoor. Die mensen zijn ook niet zonder trauma's... Ik denk misschien wat makkelijk (en ik weet dat dat helaas niet zo simpel is) maar ik denk dat we mensen beter in eigen land kunnen helpen dan alles naar het westen te halen...
Polen zitten tegenwoordig vooral in huizen die mercatus verkoopt ( koopt level1 uitzendbureau ) hier in marknesse al meerdere woningen , ook naast me. En het polenhotel tussen Marknesse en vollenhoven hebben we.
Kan me best voorstellen dat je daar niet blij van word idd , want die mensen zijn natuurlijk ook gertaumatiseerd , dat is zeker en zulke grote getalen in het centrum vraagt om problemen  . Luttelgeest heeft ook al een asielzoekerscentrum .
Sigbrid
4-sterren
4-sterren

Bericht door Sigbrid »

Gizmo schreef: Ik had gehoord dat dit was leeggehaald op een 'polenhotel' van te maken, maar nu zijn de plannen dus veranderd?

Of de plannen gewijzigd zijn weet ik niet , dit is wat ik hoorde begreep . Feit blijft dat de oudjes weg moeten daar om asielzoekers of Polen te huisvesten midden in het centrum
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

In hun eigen land helpen, want dat hebben we afgelopen jaren zo goed gedaan. .
In Europa, hebben we iedereen geholpen die binnenkwam, in Griekenland en calais..
Ik snap echt dat die mensen op die plekken niet willen blijven, het artikel dat Neally plaatste heeft ook weer iets duidelijk gemaakt.
Ook al roepen we van niet, tuurlijk worden deze mensen teruggestuurd en natuurlijk is daar een burgerwacht vergelijkbaar met de Amerikaans-Mexicaanse grens. .
Nee, ik hoef niet na te denken of ik zo iemand in huis zou nemen, dat kan gewoon niet, we hebben in ons huidige huis niet eens ruimte voor een tweede hond, laat staan een mens.
Wij hebben in Zevenaar een goed asielzoekerscentrum, daar kom je niet in. Er zijn ook vooralsnog geen plannen om dit vol te stoppen maar ik denk dat wij als gemeente genoeg ruimte/plekken hebben die afgesloten kunnen worden waar mensen kunnen wonen (niet ideaal maar beter dan in Griekenland).
Mocht het asielzoekerscentrum wel open gaan (werd er eerst nog een ander gedaan en dan pas die in 7aar) hoop ik dat er ook vanuit de gemeente bijgesprongen wordt. .
Ik zou best wel willen helpen op een dagbestedingsproject o.i.d, maar natuurlijk geen ervaring. .

Plaats reactie