Hoezo? Ik zie toch zelf een prachtig gekapte en opgemaakte jonge meid, en mensen die selfies staan maken? Besef jij wel dat de beelden van Duitsers die met plakkaten "refugees welcome" net zo goed beeldvorming door de media zijn?Irta schreef: Je realiseert je dat dat puur beeldvorming vd media is? Daarbij, zou ik een vluchteling zijn zou ik waarsch ook lachen als ik in het Westen aan zou komen. Mensen mogen hier pas heenkomen als al het lachen ze vergaan is en ze ook hier de rest van hun verblijf als een zielig, gebroken vogeltje op hun stoeltje gaan zitten, wachtend op hulp van onze gulle leiders?
Wat het cursieve gedeelte betreft: dat heb ik niet gezegd, die woorden leg jij mij in de mond, en dus reageer ik daar niet op. Als het zonder drogredenen niet gaat, kunnen we net zo goed niet discussiëren.
Ja, mag ik mijn eigen angsten hebben, of moet ik jou maar gewoon op je woord geloven als jij zegt dat iedereen die momenteel binnenstroomt een arme vluchteling is? Nee, ik zou niet bang zijn als hier een grote groep Amerikanen zou binnenkomen. Amerikanen hebben dezelfde culturele en religieuze achtergrond als wij Europeanen. Je ogen sluiten voor de culturele en religieuze verschillen tussen Europeanen en mensen uit islamitische landen vind ik naïef.Dat is wel een heleboel "wat als", niet?Vraagje; zou je ook zo bang zijn als er een grote groep Amerikanen hier voet aan wal zouden zetten? Ik noem maar een land, maar in principe lopen overal gekken rond natuurlijk. Zouden hier "terroristen" het land binnen komen, dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor bij de regering. Ik vind het een beetje gek om daarvoor een hele groep mensen in nood voor in hun sop gaar te laten koken, eerlijk gezegd.
Het gecursiveerde heb ik wederom niet gezegd, dat zijn woorden die jij mij in de mond legt, en dus reageer ik daar niet op.
Ik weet niet wie de 'we' zijn die jij bedoelt, maar ik wil die leidersrol niet, en ik ken ook in mijn omgeving niemand die pretendeert de wereld wel even te zullen leiden. Je legt mij zoveel meningen in de mond die ik niet persoonlijk heb maar die jou in je discussievoering blijkbaar goed in je straatje passen, dat het voor mij geen zin heeft om erop in te gaan. Ik ga geen dingen verdedigen die ik niet heb gezegd en die alleen een interpretatie door jou van mijn woorden zijn. Dat is onmogelijk.Ja, en dat is dus net het punt, het is nou net Saoedi Arabie die dus zo goed als niks doet. En we kunnen wel fijn met het vingertje naar anderen gaan wijzen dat die het maar op moeten lossen, maar wat ik dus wilde zeggen is dat als we zo graag die leidersrol in de wereld willen, hebben we JUIST als het moeilijk wordt zeker ook de grootste verantwoordelijkheid maar op ons te nemen. Als we dat niet willen moeten we ook gewoon niet de pretentie hebben dat wij de wereld wel even zullen leiden. It simply comes with the job, sort of speak.
Nou idd!
Het fundamentele verschil tussen jou en mij is dat jij ervan uitgaat dat 100% van de mensen die nu Europa binnenstromen vluchteling is. Ik kan dat niet geloven, al was het maar omdat er een paar weken terug al drie (meen ik) aan ISIS gerelateerde mannen zijn opgepakt in Duitsland die met een stroom vluchtelingen mee kwamen.
Ik vind dat echte vluchtelingen geholpen moeten worden, en dat mag van mij ook in Europa. Ik ben ook bereid daaraan mee te werken door bv. taalles te geven. Maar ik zou graag zien dat er een beter overzicht zou komen van wie hier allemaal arriveren. Dat jij iedereen klakkeloos wilt toelaten, is jouw goed recht. Hou jij dan ook op mij op mijn vingers te tikken.