Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Martine-Tom schreef: Vrij in de zin dat ik mag denken wat ik wil, dat mij nietbopgelegd hoeft te worden wat ik geacht word te denken, iig niet bij grondwet zeg maar, de goegemeente heeft altwijd wel een algemeen geldende opinie waarbij je het niet in dank word afgenomen als je anders denkt.
Van de grondwet, de regering...hoe je het noemen wil mag ik denken en vinden dat nl vol is en dat er geen vluchtelingen meer mogen bijkomen, van de goegemeente mag dat niet...bijvoorbeeld, kijk maar hoe er dan alleen al in ditbtp gereageerd word (nou is dat overigens niet mijn mening).

Ik denk wel oprecht dat wat er nu gebeurd niet werkt, er lijken nu tal van kleine eilandjes te zijn, die allemaal ssn stukje hulo willen geven...maar niemand communiceerd. Gister op tv een reporter bij een coa waar heel veel spullen waren afgegeven voor de vluchtelingen, zij konden er om wat voor reden dan ook niks mee, dus de reporter ging het oa bij hetbleger de heils afgeven. In dezelfde reportage werd verteld dat het rode kruis inzameld voor de vluchtelingen, en datbcentraal doet...waarom brengt het coa de spullen daar dan niet, immers de gevers geven het voor de vluchtelingen...

Of fotos die rouleren van een veld waar vluchtelingen hebben gezeten en eerste hulp kregen, oa appels, brood...hele vuilnisbakken zaten er vol met dat gedoneerde brood en dozen met appels onaangeroerd...
Dat werkt dan toch niet?
Hoe het dan moet, geen idee, maar wat er nu gebeurd werkt dus niet, en hoeveel geld word daarmee verspild, hoeveel gaarkeukens of voedselbanken zouden er geholpen kunnen zijn met het voedsel wat door de vluchtelingen zomaar weggemikt word.
Van mij mag het ergeen hoor, maar als het zo onaangeraakt op een veld ligt te verrotten dan vind ik dat verschrikkelijk, vluchtelingen zijn nl niet de enige mensen die hulp kunnen gebruiken...

Maar dit mag je dus niet zeggen volgens de goegemeente...
Ja inderdaad hoe leg je dat uit aan de mensen die bij de voedselbank lopen...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

*Marga* schreef: Ja inderdaad hoe leg je dat uit aan de mensen die bij de voedselbank lopen...
De afgelopen dagen heb ik meerdere foto's en ook filmpjes gezien van mensen die water en voedsel weigeren, dit op het spoor gooien bijvoorbeeld. Mensen die poepen in de trein en daar 1 grote bende achterlaten. Die obscene gebaren maken naar hulpverleners. Natuurlijk is het weer zo dat de goeden moeten lijden onder de kwade. Maar mijn respect begint nu toch wel een tikkeltje af te nemen moet ik bekennen.
BusKay

Bericht door BusKay »

*Marga* schreef: Ja inderdaad hoe leg je dat uit aan de mensen die bij de voedselbank lopen...
Niet.....

Laten we het voedsel opsturen naar de 7.000.000 vluchtelingen die in de kampen zitten in Turkije en Libanon.

Wij (mijn voorouders dan) waren blij met tulpenbollen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik heb net een opiniestuk zitten lezen over "De Foto" en dan vooral over het de vader Abdullah.
Er gaan zo ontzettend veel verhalen de ronde, hij schijnt dus interviews te geven bij de vleet, maar wel steeds andere antwoorden te geven. Zo zeggen getuigen oa dat hij helemaal niet op de rubberboot was, er was geen geld voor hem voor de overtocht. Zijn vrouw en kinderen zouden wachten op Kos tot hij er ook was. Zo hadden de kinderen, volgens de vader, wel zwemvesten om maar waren die eraf geschoven bij het te water komen, hadden de kinderen geen zwemvesten want die waren te duur, hadden de kinderen wel zwemvesten maar waren ze toch gezonken. Enz. enz. enz.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Angelique schreef: Ruilhandel klinkt leuk, maar dan moet iedereen wel de ruimte hebben om iets te creeren wat ruilbaar is, anders val je al snel terug in "geef mij maar een waardepapiertje, waarmee ik dan bij Klaasje wel iets koop" Als je alleen al kijkt naar groenten verbouwen, dan komt driekwart van Nl al ruimte tekort om voor zichzelf te kweken. En dan komt de rest nog. Allemaal leuk bedacht als je in de middel of niks zit met een hectare onder je kont, maar zo leven we nou eenmaal niet allemaal in nederland.
Toch zie ik in stadse omgevingen wel initiatieven. Bv het delen van gereedschap met mensen uit de buurt, of zelfs via internet geregeld. Auto´s worden volgens mij steeds meer gedeeld. Vakantieplekken in de vorm van particuliere huizen die worden aangeboden. Een kleinschalig verzekeringssysteem onder freelancers heb ik wel eens voorbij zien komen. Kleding die wordt gedeeld, vooral kleding voor speciale gelegenheden die je eens per jaar draagt en verder nooit. En zelfs in een klein huis met kleine tuin kun je toch aardig wat aan kruiden en groenten verbouwen. Geld kan in al die initiatieven verder een prima rol houden. Niks mis met geld an sich. En er is zoveel meer mogelijk.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Lil schreef: Helaas vergt dat niet alleen maar aanpassingsvermogen van jou als persoon.
Ik moet regelmatig aan nogal strenge kledingvoorschriften voldoen terwijl ik liever in een spijkerbroek loop.  ;)
Of nog erger... men vind het niet ok dat ik een twingo rijd.... dat is prima, dan geef mij maar de bedrijfsauto die hele enkele keer dat ik ergens naar toe moet  ;) :) Maar er zijn collega's die toch toen ze eraan toe waren maar een betere auto hebben gekocht (ik vind dat ik een prima uitstekende auto heb en weiger meer geld uit te geven aan een vervoermiddel of aan benzine want deze is wel erg zuinig). En ja je kunt je baan opzeggen, maar ja dat is wel drastisch voor dit soort dingen. Dan koop ik toch liever andere kleding, want de banen liggen niet bepaald voor het oprapen c.q. wat ik van mensen meekrijg heb ik in de beroepsgroep een extreem gemakkelijke baas op dit gebied en is de rest erger (dan zou ik niet in broek mogen lopen als vrouw, maar moest ik verplicht in mantelpak of zo, jakkes).

Maar helemaal los van je omgeving komen is dus wel erg moeilijk. Het is niet alleen wat ik koop omdat ik het wil en wat eigenlijk onzin is.
Er zijn idd een hoop regels, met vervelende consequenties als je je niet aan die regels houdt, die keuzevrijheid enorm inperken. Daarom ervaar ik het westen ook allerminst als vrij. Het is een moeilijk vraagstuk hoe met die beperkingen om te gaan. Je richten op de ruimte die er wel is en daar beginnen, lijkt me zinvol. Doordat je de realiteit binnen die ruimte verandert, openen er vervolgens hopelijk meer mogelijkheden.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Boeffie Blafmans schreef: Er zijn idd een hoop regels, met vervelende consequenties als je je niet aan die regels houdt, die keuzevrijheid enorm inperken. Daarom ervaar ik het westen ook allerminst als vrij. Het is een moeilijk vraagstuk hoe met die beperkingen om te gaan. Je richten op de ruimte die er wel is en daar beginnen, lijkt me zinvol. Doordat je de realiteit binnen die ruimte verandert, openen er vervolgens hopelijk meer mogelijkheden.
ik ervaar het bevrijdend me er niet meer zo aan te storen, wil een werkgever dat ik in driedelig grijs kom...joh prima, het is maar kleding. Mag mijn haar niet meer aubergine geverft, prima, dan rood. Zat regels die ik in mijn eentje toch niet verander, kan ik heel halsstarrig gaan tegenwerken, maar zolang het om uiterlijke dingen gaat, of in elk geval dingen die mijn integriteit als individu niet aantasten...ik maak me er niet meer druk om.
Uit wat jij in dit topic schrijft voel ik minimaal net zoveel druk of verlangen van jou uit naar een wereld die past bij jouw denkwijze als mijn denkbeeldige werkgever die wil dat iedereen in hetzelfe apenpakkie op het werk komt, ook hij heeft daar een reden voor, thats life.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Martine-Tom schreef: ik ervaar het bevrijdend me er niet meer zo aan te storen, wil een werkgever dat ik in driedelig grijs kom...joh prima, het is maar kleding. Mag mijn haar niet meer aubergine geverft, prima, dan rood. Zat regels die ik in mijn eentje toch niet verander, kan ik heel halsstarrig gaan tegenwerken, maar zolang het om uiterlijke dingen gaat, of in elk geval dingen die mijn integriteit als individu niet aantasten...ik maak me er niet meer druk om.
Uit wat jij in dit topic schrijft voel ik minimaal net zoveel druk of verlangen van jou uit naar een wereld die past bij jouw denkwijze als mijn denkbeeldige werkgever die wil dat iedereen in hetzelfe apenpakkie op het werk komt, ook hij heeft daar een reden voor, thats life.
Oké Martine, je niet druk maken om regels is ook een manier om in het leven te staan. Overigens is de druk die je voelt wel jouw interpretatie die los staat van mij. Ik vind het prettig om 'me druk te maken' en daarover van gedachten te wisselen, ik ervaar dat niet als iets negatiefs, maar als iets positiefs. Het helpt mij ook groeien als mens, wat ik niet objectief bedoel, maar subjectief, het is zoals ik het beleef. Jij zal iets positiefs ervaren bij het je niet druk maken, neem ik aan. Dan zou ik zeggen, maak je ook niet meer druk om wat ik schrijf :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

keetje schreef: Ik heb net een opiniestuk zitten lezen over "De Foto" en dan vooral over het de vader Abdullah.
Er gaan zo ontzettend veel verhalen de ronde, hij schijnt dus interviews te geven bij de vleet, maar wel steeds andere antwoorden te geven. Zo zeggen getuigen oa dat hij helemaal niet op de rubberboot was, er was geen geld voor hem voor de overtocht. Zijn vrouw en kinderen zouden wachten op Kos tot hij er ook was. Zo hadden de kinderen, volgens de vader, wel zwemvesten om maar waren die eraf geschoven bij het te water komen, hadden de kinderen geen zwemvesten want die waren te duur, hadden de kinderen wel zwemvesten maar waren ze toch gezonken. Enz. enz. enz.
Heb je dit gezien?

http://www.metronieuws.nl/buitenland/20 ... chtelingen

Nou ben ik al niet zo goed van vertrouwen als het op journalisten aan komt, maar na het zien van deze beelden lag mijn broek toch wel ernstig in de kruipkelder en geloof ik helemaaaaal niks meer van al die rel verhalen over de vader van dat jongetje.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Heb je dit gezien?

Nou ben ik al niet zo goed van vertrouwen als het op journalisten aan komt, maar na het zien van deze beelden lag mijn broek toch wel ernstig in de kruipkelder en geloof ik helemaaaaal niks meer van al die rel verhalen over de vader van dat jongetje.
+1
En eigenlijk, wat maakt het uit. Die man is zijn kind kwijt.
Om wat voor reden hij ook in dat bootje is gestapt, hij is in rouw. Laat die man toch, denk ik dan.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hoezo niet?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hope schreef: +1
En eigenlijk, wat maakt het uit. Die man is zijn kind kwijt.
Om wat voor reden hij ook in dat bootje is gestapt, hij is in rouw. Laat die man toch, denk ik dan.
Ja. laat die man toch maar dat kan dus niet meer nadat de foto van zijn verdronken zoontje DE foto is geworden.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Op grond van één journalist die zich misdraagt? Echt?

Als één vluchteling een hulppakket weggooit, zijn dan ook alle vluchtelingen ondankbare hufters?

Ik vind dit een vreemde opmerking, komende van jou ook nog. Jij bent toch bij uitstek degene die er ook hier op barfplaats altijd op wijst dat niet meteen de hele wereld slecht is wanneer één iemand zijn boekje te buiten gaat. Je weet wel, het gebeurt weleens dat iemand hier wordt bekritiseerd om iets en dat die persoon dan schrijft: nou, ik zeg wel gewoon niets meer op bp want je je mag hier ook nooit wat en blablabla. Jij bent dan altijd degene die zegt: joh, alleen omdat één iemand het niet met je eens is, is toch niet heel barfplaats slecht?
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 09 sep 2015, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Duitsland schreef: Op grond van één journalist die zich misdraagt? Echt?

Als één vluchteling een hulppakket weggooit, zijn dan ook alle vluchtelingen ondankbare hufters?

Ik vind dit een vreemde opmerking, komende van jou ook nog. Jij bent toch bij uitstek degene die er ook hier op barfplaats altijd op wijst dat niet meteen de hele wereld slecht is wanneer één iemand zijn boekje te buiten gaat. Je weet wel, het gebeurt weleens dat iemand hier wordt bekritiseerd om iets en dat die persoon dan schrijft: nou, ik zeg wel gewoon niets meer op bp want je je mag hier ook nooit wat en blablabla. Jij bent dan altijd degene die zegt: joh, alleen omdat één iemand het niet met je eens is, is toch niet heel barfplaats slecht?
Dit is toch niet het eerste verhaal dat uit het duimpje gezogen is?

Je gaat mij toch niet vertellen dat je alles wat in de krant wordt geschreven per direct als waarheid aangenomen kan worden?

Misschien moet je nog een keer lezen naar wat ik schrijf. Ik ben niet zo goed van vertrouwen als het op journalisten aan komt. Jij wel?

En als ik dan verhalen voorbij zie komen als :
Ja, dan twijfel ik aan het waarheidsgehalte. Het begon al met een broodje aap dat hij voor een nieuw gebit zijn kinderen op een bootje had gezet.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Plaats reactie