teken
Moderator: Lizzy
Re:teken
Kan iemand mij vertellen waar ik zo een lasso tekentang kan kopen? Onze dierenwinkel had het niet.Lijkt me handig voor de teken die net vastzitten dat geeft met de andere tang zo een gedoe vooral bij het lange haar van onze Flatcoat.
Er zijn weer zoveel teken dat na elke wandeling kammen aardig wat oplevert.Toch blijven er meer, die zich vastzetten over ,dan ons lief is. Liever geen gif als ik dat vroeger wel eens gebruikte(band of pipet) proefde ik dat dadelijk en kreeg een vreemde tong,kun je nagaan. Kan voor de honden ook niet gezond zijn.
Er zijn weer zoveel teken dat na elke wandeling kammen aardig wat oplevert.Toch blijven er meer, die zich vastzetten over ,dan ons lief is. Liever geen gif als ik dat vroeger wel eens gebruikte(band of pipet) proefde ik dat dadelijk en kreeg een vreemde tong,kun je nagaan. Kan voor de honden ook niet gezond zijn.
http://www.codaproducts.com/trix/trix-start.htmtrusty schreef:Kan iemand mij vertellen waar ik zo een lasso tekentang kan kopen?
Tous vind knoflook dus niet te vreten

Ook niet een heel klein stukje door z'n eten...
De week op vakantie zaten we in zeer "teekrijkgebied". Tous zijn score voor die week was; 8 teken waarvan er 3 vast zaten. Niet slecht dus dacht ik zo
De week op vakantie zaten we in zeer "teekrijkgebied". Tous zijn score voor die week was; 8 teken waarvan er 3 vast zaten. Niet slecht dus dacht ik zo
Je moet Tous effe influisteren dat echte Spanjaarden heus wel knoflook eten dus ook onze Touszurca schreef: Tous vind knoflook dus niet te vreten![]()
De week op vakantie zaten we in zeer "teekrijkgebied". Tous zijn score voor die week was; 8 teken waarvan er 3 vast zaten. Niet slecht dus dacht ik zo![]()
onze hond heeft vrijdag toevallig van de da zo'n pipet in zijn nek gekregen maar gister zat er dus wel een teek.
Frontline helpt ook niet tegen teken,als ze bijten is het toch al gebeurd.
Onze hond heeft nu een hele dikke neus,zijn hele wang is opgezet.
Zou hij hier nu nog ziek van worden of niet?
de teek is er niet geheel uitgetrokken want de tekentang is niet goed(zit een gatje in de 2knijpertjes)
groetjes eefje
Frontline helpt ook niet tegen teken,als ze bijten is het toch al gebeurd.
Onze hond heeft nu een hele dikke neus,zijn hele wang is opgezet.
Zou hij hier nu nog ziek van worden of niet?
de teek is er niet geheel uitgetrokken want de tekentang is niet goed(zit een gatje in de 2knijpertjes)
groetjes eefje
Wij zijn net terug uit Frankrijk. De honden hebben geen "voorbehoedsmiddelen"gebruikt
Wij reizen al jaren naar Frankrijk zonder problemen. Niet alle teken zijn besmet. Ik vind dat er een veel te grote heisa over gemaakt wordt. We lopen zelf ook niet met een tekenband om. Wij wonen in een tekenrijk gebied[NoordDrente] en ik ben gewend om de honden iedere dag te controleren. OKaf en toe ontsnapt er eentje aan mijn speurend ook maar die draai ik de volgende dag er wel uit.
Mensen worden gewoon bang gepraat voor teken, vlooien, wormen en aanverwante artikelen. Daar zit ws een hele zich verrijkende industrie achter. Ik heb bij Spike gezien wat zo'n "onschuldig"vlooienmiddel als frontline kan doen. Het gif dringt gewoon door de huid van het dier en komt zo in de bloedbaan terecht. En wat te denken van het inademen van de gifstoffen die van zo'n teken/vlooienband komt. De hond heeft het constant in de neus en ik denk dat het voor de mens ook niet echt coosher is.
Je hond gewoon goed in de gaten houden en merk je dat hij niet ok is meteen naar de da gaan voor bloedprikken. In een beginnend stadium is tekeziekte prima te genezen.
Mensen worden gewoon bang gepraat voor teken, vlooien, wormen en aanverwante artikelen. Daar zit ws een hele zich verrijkende industrie achter. Ik heb bij Spike gezien wat zo'n "onschuldig"vlooienmiddel als frontline kan doen. Het gif dringt gewoon door de huid van het dier en komt zo in de bloedbaan terecht. En wat te denken van het inademen van de gifstoffen die van zo'n teken/vlooienband komt. De hond heeft het constant in de neus en ik denk dat het voor de mens ook niet echt coosher is.
Je hond gewoon goed in de gaten houden en merk je dat hij niet ok is meteen naar de da gaan voor bloedprikken. In een beginnend stadium is tekeziekte prima te genezen.
Een teek kan je allebei de kanten op eruit draaien. Tegen de klok in is een fabeltje. Als je maar draait als je hem eruit trekt, dan laat ie makkelijker los.
Verder gebruik ik tick & flea spray tegen parasieten in de zomer en dat helpt vrij goed. Niet volledig, maar ze hebben wel weinig teken in vergelijking met andere honden. Naar Frankrijk gebruiken we voor Balou niets anders. We checken haar gewoon 2 keer per dag en bij haar is dat ook goed te doen en is de kans klein dat je teken mist. Ook krijgt ze bij terugkomst altijd een middel tegen hartworm. Met Kuma zijn we nog nooit verder dan Belgie geweest, maar als we met haar naar middelandse zee gebieden gaan dan gaan we haar wassen met Scalibor shampoo. Dat werkt 2 weken. Heel naar en giftig, maar zij heeft zo'n dikke vacht dat we zelfs in Nederland af en toe teken missen en dat wil ik niet hebben in gebieden in Frankrijk waar veel teken zitten. Het lijkt me minder vervelend en minder langdurig schadelijk dan een band, want die moet je 2 weken van tevoren omdoen en tijdens de vakantie omhouden en de honden bijten elkaar de heel tijd in de nek en Balou is hartstikke allergisch voor de werkzame stoffen van de scalibor band, dus dan maar zo.
Er niets aan doen werkt prima bij kleine kort/ruwharige honden, maar bij een langharige hond vind ik het niet te doen in een gebied met veel teken.
Verder gebruik ik tick & flea spray tegen parasieten in de zomer en dat helpt vrij goed. Niet volledig, maar ze hebben wel weinig teken in vergelijking met andere honden. Naar Frankrijk gebruiken we voor Balou niets anders. We checken haar gewoon 2 keer per dag en bij haar is dat ook goed te doen en is de kans klein dat je teken mist. Ook krijgt ze bij terugkomst altijd een middel tegen hartworm. Met Kuma zijn we nog nooit verder dan Belgie geweest, maar als we met haar naar middelandse zee gebieden gaan dan gaan we haar wassen met Scalibor shampoo. Dat werkt 2 weken. Heel naar en giftig, maar zij heeft zo'n dikke vacht dat we zelfs in Nederland af en toe teken missen en dat wil ik niet hebben in gebieden in Frankrijk waar veel teken zitten. Het lijkt me minder vervelend en minder langdurig schadelijk dan een band, want die moet je 2 weken van tevoren omdoen en tijdens de vakantie omhouden en de honden bijten elkaar de heel tijd in de nek en Balou is hartstikke allergisch voor de werkzame stoffen van de scalibor band, dus dan maar zo.
Er niets aan doen werkt prima bij kleine kort/ruwharige honden, maar bij een langharige hond vind ik het niet te doen in een gebied met veel teken.
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben toch wel bang voor de ziektes die teken kunnen overbrengen. Ik wandel ook altijd in teekrijke gebieden. Bovendien heb ik twee zwarte poedels. De kans dat ik in die vacht een teek over het hoofd zie is vrij groot. Bij de gebruikelijke middelen van de dierenarts breken bij Hafan alle nagels af. Gelukkig ben ik sinds kort achter de oorzaak gekomen. Ik ben dus aan het experimenteren met Anti teek/vlo van de Groene Os. Inmiddels beginnen de nagels weer te groeien. Maar als ik een keertje onvoldoende spray dan vind ik direct weer teken
.
Naar de zandvliegjes heb ik geinformeerd. Mij da zei dat je die vooral in de moerasgebieden aantreft zoals oa de Camargue. We hebben ze in de Provence en Ardeche nooit gezien. Zandvliegjes komen dan ook nog pas met de schemer tevoorschijn. Echt er is veel bangmakerij bij. Wij gaan minimaal al 20 jaar met honden naar Frankrijk op vakantie er is er nog nooit eentje ziek teruggekomen en ik heb nooit iets gebruikt! Waar ze wel veel last van hebben is de warmtezurca schreef: Hoe zit het met die zandvliegjes dan?! Heb je daar nog voorzorgsmaatregelen voor genomen...
Wij denken ook aan een vakantie Frankrijk maar dat zal dan zonder hond worden...
harns49 schreef: Wij zijn net terug uit Frankrijk. De honden hebben geen "voorbehoedsmiddelen"gebruiktWij reizen al jaren naar Frankrijk zonder problemen. Niet alle teken zijn besmet. Ik vind dat er een veel te grote heisa over gemaakt wordt. We lopen zelf ook niet met een tekenband om. Wij wonen in een tekenrijk gebied[NoordDrente] en ik ben gewend om de honden iedere dag te controleren. OKaf en toe ontsnapt er eentje aan mijn speurend ook maar die draai ik de volgende dag er wel uit.
Mag ik even.....
Bang gepraat?
Ik zit hier toevallig met een hond met Ehrlichia.
Ook een tekenziekte en over het algemeen hardstikke dodelijk.
Banggepraat ben ik niet hoor, gewoon eigen ervaring.
Als ik nog eens mijn hond meeneem (als ze dit overleeft)
geloof me, dan gaat de scalibor, frontline, knoflook, tea tree en alle andere rotzooi mee hoor!(Frontline had ik gebruikt, maar helaas...)
Hier in Nederland zal het allemaal wel meevallen maar kijk toch echt maar heel goed uit in de zuidelijke landen van onze Unie...
Begrijp iedereen wel die zijn hond niet wil vergiftigen, hier thuis durf ik het risico ook wel te lopen en de ziektes vallen hier relatief gezien mee.
Bij mijn hond heb ik de teek zelfs nooit gezien.....dus ze had er geen 50 of 100. Gewoon eentje.
Iedereen veel wijsheid gewenst in deze kwestie, maar uh, mijn advies: doe in het buitenland ( lees italië, spanje, F.rijk.)gewoon lekker alles om je hond voor deze ***beesten te beschermen.
Sorry
Dat is idd verschrikkelijk. Wij hebben onze eerste hond een Ierse Terrier 30 jaar geleden verloren aan een tekenziekte. Hij heeft het in de tijd dat we in Zuid Afrika woonden opgelopen. Ik hoop dat jouw hond weer helemaal hersteld.
Ondanks het feit dat we dit hebben meegemaakt gebruik ik toch niets op de honden.
Want dan zou ik het altijd moeten gebruiken want we wonen al 21 jaar in 1 van de tekenrijkste gebieden van Nederland. Daarbij heb ik so wie so hier een hond waar ik helemaal niets op kan en mag gebruiken. Het inademen van het vergif van tekenbanden of de behandelde vacht van de andere twee kan al kwaad voor hem.
Het is wel zo dat als ze bepaalde symtomen vertonen ik het niet aanzie maar meteen bij de da zit. Spike is in ieder geval al een paar keer op lyme en 1 keer op Ehrlichia geprikt. Alle keren gelukkig negatief.
Ondanks het feit dat we dit hebben meegemaakt gebruik ik toch niets op de honden.
Want dan zou ik het altijd moeten gebruiken want we wonen al 21 jaar in 1 van de tekenrijkste gebieden van Nederland. Daarbij heb ik so wie so hier een hond waar ik helemaal niets op kan en mag gebruiken. Het inademen van het vergif van tekenbanden of de behandelde vacht van de andere twee kan al kwaad voor hem.
Het is wel zo dat als ze bepaalde symtomen vertonen ik het niet aanzie maar meteen bij de da zit. Spike is in ieder geval al een paar keer op lyme en 1 keer op Ehrlichia geprikt. Alle keren gelukkig negatief.
de laatse weken in Maleisie had Tof iedere dag wel minimaal 20 tot 50 teken, en op een mini teckel is dat een flinke hoeveelheid.
Ze zaten in onze tuin, en die werd iedere dag opnieuw aangevuld door de buurt katten

ik heb haar iedere dag een aantal keren na gekeken.
nou weet ik ook wel dat een miniteckel sneller gedaan is dan een grote hond, maar het idee dat er van die viezerikken op mijn beest zaten......
In Maleisie zijn ze niet zo bezig met wat is goed voor je hond, het gaat meer van; je hebt teken en hoe kom je er zo snel mogelijk vanaf! GIF!!!!
Ik heb op een bepaald moment ook van een vriend een poedertje gekregen, gif
, maar Tof had er zo'n erge last van, ze zaten het meest tussen haar tenen en kussentjes in.
Ik heb het middeltje in een sterk verdunde hoeveelheid gemaakt en heb haar er met haar voeten in gezet....eerst de 2 voor en daarna de 2 achter.
Het heeft geholpen en daarna had ze aanzienlijk minder last van die "klere" teken.
toch heb ik haar nog iedere keer gecontroleerd, en dan vond ik er soms wel eens een, maar het werkte!!!
ik heb voor dit middel gekozen omdat het plaatselijk gebruikt kon worden en daar waar ze er het meeste last van had.
echt blij was ik niet maar soms is de kwaal zo erg dat je niet anders kan, enne knoflook....., ze at het bijna iedere dag, met hete pepertjes, lekker op haar gekookte inktvis
Ze zaten in onze tuin, en die werd iedere dag opnieuw aangevuld door de buurt katten
ik heb haar iedere dag een aantal keren na gekeken.
nou weet ik ook wel dat een miniteckel sneller gedaan is dan een grote hond, maar het idee dat er van die viezerikken op mijn beest zaten......
In Maleisie zijn ze niet zo bezig met wat is goed voor je hond, het gaat meer van; je hebt teken en hoe kom je er zo snel mogelijk vanaf! GIF!!!!
Ik heb op een bepaald moment ook van een vriend een poedertje gekregen, gif
Ik heb het middeltje in een sterk verdunde hoeveelheid gemaakt en heb haar er met haar voeten in gezet....eerst de 2 voor en daarna de 2 achter.
Het heeft geholpen en daarna had ze aanzienlijk minder last van die "klere" teken.
toch heb ik haar nog iedere keer gecontroleerd, en dan vond ik er soms wel eens een, maar het werkte!!!
ik heb voor dit middel gekozen omdat het plaatselijk gebruikt kon worden en daar waar ze er het meeste last van had.
echt blij was ik niet maar soms is de kwaal zo erg dat je niet anders kan, enne knoflook....., ze at het bijna iedere dag, met hete pepertjes, lekker op haar gekookte inktvis
In Zuid Afrika heb ik nooit een teek op onze Ierse Terrier gezien terwijl ik hem ook iedere dag nakeek. Ik heb er zelfs nooit een teek gezien toch heeft hij een enge tekenziekte opgelopen.
Vroeger kon je de honden tegen teken vaccineren voordat je naar Zuid Europa op vakantie ging. Dat spul was zo'n 6 weken werkzaam. Toen ik er een paar jaar geleden er bij onze DA naar vroeg werd me verteld dat ze dat niet meer aan de honden gaven vanwege de ernstige bijwerkingen. Het liep ook allemaal niet zo'n vaart werd me verteld. De honden goed controleren en bij ziek worden meteen komen.
Nu zijn er alweer mensen die hartworm middelen aan hun hond geven als ze op vakantie naar het zuiden gaan. Dat is de nieuwste angst samen met zandvliegjes. In nederland schijnt het dat je constant ergens bang voor moet worden gepraat.
Sinds ik rauw voer heb ik meteen met al mijn angsten afgerekend:
1)Ik kan zelf prima een verantwoorde maaltijd voor mijn honden en katten samenstellen daar heb ik geen brok voor nodig
2) we zijn hier nog steeds niet door salmonella getroffen(even afkloppen trouwens)
3)Ik heb vertrouwen in het immuunsysteem van mijn honden en hol niet direct als de parvo verhalen de ronde doen naar de da voor alsnog een vaccinatie
4) ik geloof niet meer dat vaccinatie tegen Weil nodig is want waarom krijgen mensen die in hetzelfde water zwemmen het dan niet? Verder wat te denken van vissers die komen ook met dat water in aanraking
5) Ik gebruik geen vergif op mijn dieren en toch heb ik ze vlovrij. Op teken zoek ik ze na.
6) ontwormen doe ik niet preventief maar alleen als ze wormen hebben.
Zo doe ik het, waarschijnlijk vinden jullie dat ik dom bezig ben maar ik ben altijd het braafste meisje van de klas geweest. Alles [ontwormen, vaccineren etc] altijd precies zoals werd voorgeschreven en het heeft me alleen maar ongezonde honden opgeleverd. Nu ik niets meer doe en rauw voer zijn ze blakend!!
PS ik heb een [Engels] artikel in de bieb gezet over frontline, advantage en harworm
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11913
Vroeger kon je de honden tegen teken vaccineren voordat je naar Zuid Europa op vakantie ging. Dat spul was zo'n 6 weken werkzaam. Toen ik er een paar jaar geleden er bij onze DA naar vroeg werd me verteld dat ze dat niet meer aan de honden gaven vanwege de ernstige bijwerkingen. Het liep ook allemaal niet zo'n vaart werd me verteld. De honden goed controleren en bij ziek worden meteen komen.
Nu zijn er alweer mensen die hartworm middelen aan hun hond geven als ze op vakantie naar het zuiden gaan. Dat is de nieuwste angst samen met zandvliegjes. In nederland schijnt het dat je constant ergens bang voor moet worden gepraat.
Sinds ik rauw voer heb ik meteen met al mijn angsten afgerekend:
1)Ik kan zelf prima een verantwoorde maaltijd voor mijn honden en katten samenstellen daar heb ik geen brok voor nodig
2) we zijn hier nog steeds niet door salmonella getroffen(even afkloppen trouwens)
3)Ik heb vertrouwen in het immuunsysteem van mijn honden en hol niet direct als de parvo verhalen de ronde doen naar de da voor alsnog een vaccinatie
4) ik geloof niet meer dat vaccinatie tegen Weil nodig is want waarom krijgen mensen die in hetzelfde water zwemmen het dan niet? Verder wat te denken van vissers die komen ook met dat water in aanraking
5) Ik gebruik geen vergif op mijn dieren en toch heb ik ze vlovrij. Op teken zoek ik ze na.
6) ontwormen doe ik niet preventief maar alleen als ze wormen hebben.
Zo doe ik het, waarschijnlijk vinden jullie dat ik dom bezig ben maar ik ben altijd het braafste meisje van de klas geweest. Alles [ontwormen, vaccineren etc] altijd precies zoals werd voorgeschreven en het heeft me alleen maar ongezonde honden opgeleverd. Nu ik niets meer doe en rauw voer zijn ze blakend!!
PS ik heb een [Engels] artikel in de bieb gezet over frontline, advantage en harworm
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11913
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 01 jun 2005, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.