BusKay schreef:
Ik vrees dat je bij hen voor een dichte deur blijft staan... (helaas aan den lijve ondervonden)
Ik ben het best veel met je eens maar hierin dus niet, als ik je tenminste goed begrijp.
Ik heb in mijn leven al best veel mensen van buitenlandse origine, ook (ex) asielzoekers etc. ontmoet, en ik moet zeggen, na een eerste gesprekje blijken het toch allemaal erg lieve gastvrije mensen te zijn die je graag thuis uitnodigen.
Irta schreef:
Nou eigenlijk wel, helaas. Mijn beste vriend blijkt kanker te hebben dus ik had even andere dingen aan mijn hoofd Maar goed, dat doet er hier verder niet toe.
Ik denk persoonlijk dat het huidige systeem (van geldstromen en moeten werken om te kunnen leven) geen eeuwig leven beschoren is, maar ik snap dat dat wel erg ver lijkt af te dwalen van vluchtelingenstromen waar we nu mee te kampen hebben en dat mensen hier nu gewoon een oplossing voor willen Toch heeft het allemaal wel degelijk me elkaar te maken. Want als je de link bekeken hebt die ik plaatste zie je dat Eu grof geld verdient aan het lijden van mensen, wat weer deze vluchtelingenstroom tot gevolg heeft.
Ik begrijp trouwens ook heel goed dat het weer net lijkt of ALLES op ons bordje terechtkomt, en na alle negatieve berichten vd laatste jaren over "moslims" in het algemeen veel mensen er al helemaal niet op zitten te wachten, omdat het een gevoel van onzekerheid en een bepaalde dreiging veroorzaakt. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er meer kanten aan dit hele verhaal zitten dan wat we door de meeste media voorgeschoteld krijgen. De beste korte termijn oplossing voor vluchtelingen lijkt mij heel simpel; ophouden met onschuldige burgers te bombarderen. En ook dat is iets waar ik maar weinig mensen over hoor...
Deze hele kwestie draait allemaal om belangen; financiele belangen, machtsposities etc. En de oplossing is volgens mij dus ook niet ons op de gevaren en angsten focussen die ontstaan doordat een grote groep mensen uit een andere, grotendeels onbekende en daardoor "enge" cultuur hier heen vlucht, maar op de reden waarom ze dat doen. En dan komen we dus voor een groot deel bij onze eigen leiders uit. Ik zeg niet dat die ALLE verantwoordelijkheid dragen, maar wel een groot deel van de... Zelfs als we het over groeperingen als ISIS hebben. Het zit allemaal nogal ingewikkeld in elkaar, maar dergelijke groeperingen zijn ook weer ontstaan oiv met name de VS. Onze leiders is iig iets waar we invloed op zouden kunnen hebben. Daarvoor zou alleen wel een groot deel vd bevolking zich hard moeten maken voor verandering, het moeten eisen. Want zolang ze (onze leiders) daartoe niet gedwongen worden gebeurd er niks/gaan we gewoon verder op dezelfde voet. Maar zoals nu wel blijkt zitten we zelf uiteindelijk ook met de gebakken peren daarvan, want het staat buiten kijf dat het op z'n minst grote onrust veroorzaakt.
Hier nog een filmpje dat de invloed van het westen op het ontstaan van ISIS en oa daarmee ook de vluchtenlingenstroom uitlegt. Ik zou zeggen neem niet zomaar aan wat er in het filmpje wordt gezegd, maar zet het stil op de beelden met de nieuwsdocumenten die worden getoond, lees die en zoek zelf evt. naar andere bronnen. Dit gaat niet over theorieën, aan theorieën hebben we niks, het gaat over feitelijk nieuws. Feiten zal ik niet zeggen, want het blijft nieuws. De interpretatie van het feitelijke nieuws is een tweede. Iedereen legt wat er gebeurt weer op zijn eigen manier uit. Ik luister dan ook niet naar de verwijtende toon bij het filmpje, maar lees de documenten en ga op zoek naar andere bronnen als ik de documenten niet voor waar aanneem.
Maar op dit filmpje is voor de kijker al aardig wat feitelijk nieuws bijeen verzamelt.
keetje schreef:
Ik ben het best veel met je eens maar hierin dus niet, als ik je tenminste goed begrijp.
Ik heb in mijn leven al best veel mensen van buitenlandse origine, ook (ex) asielzoekers etc. ontmoet, en ik moet zeggen, na een eerste gesprekje blijken het toch allemaal erg lieve gastvrije mensen te zijn die je graag thuis uitnodigen.
Wellicht trof je het beter...
Ik had een paar moslim "vrienden"... een paar keer bij mij geweest. Zelfs een avondje hier gegeten, maar een bakje thee bij hun... helaas... . Belangstelling ja... was er... maar als die deur dan dicht blijft houd het voor mij op.
Boeffie Blafmans schreef:
Hier nog een filmpje dat de invloed van het westen op het ontstaan van ISIS en oa daarmee ook de vluchtenlingenstroom uitlegt. Ik zou zeggen neem niet zomaar aan wat er in het filmpje wordt gezegd, maar zet het stil op de beelden met de nieuwsdocumenten die worden getoond, lees die en zoek zelf evt. naar andere bronnen. Dit gaat niet over theorieën, aan theorieën hebben we niks, het gaat over feitelijk nieuws. Feiten zal ik niet zeggen, want het blijft nieuws. De interpretatie van het feitelijke nieuws is een tweede. Iedereen legt wat er gebeurt weer op zijn eigen manier uit. Ik luister dan ook niet naar de verwijtende toon bij het filmpje, maar lees de documenten en ga op zoek naar andere bronnen als ik de documenten niet voor waar aanneem.
Maar op dit filmpje is voor de kijker al aardig wat feitelijk nieuws bijeen verzamelt.
Ik denk dat dit het beter samenvat: i100.independent.co.uk/image/30639-zwu40s.PNG (staat onder die video)
Dit is een zeer emotionele kijk van iemand uit het werkveld, geen feiten en je weet nooit met welke motivatie iemand spreekt. Dus wat je ermee moet, geen idee, maar mij spreekt het aan omdat hij iig enige ervaring heeft en vanwege zijn anti-oorlog/militaire boodschap. Wel knap hoe hij elk commentaar opnieuw vrij kalm start, terwijl hij op het punt staat van ontploffen:
Om overigens nog even verder in te gaan op het cultuurverschil; ik zie ook dat cultuurverschillen van burgers onderling bepaalde maatschappelijke problemen kan veroorzaken, MAAR praktijken als waar ISIS zich mee bezig houdt kun je vind ik niet onder cultuur plaatsen.
In de VS sterven ieder jaar duizenden mensen alleen al door het gebruik van psychomedicatie. En niet alleen de gebruikers zelf; vele daarvan zijn de slachtoffers die vallen door de veelal ernstige mogelijke bijwerkingen van deze medicijnen op de gebruiker. Zo zijn er anti-depressiva waarvan al jaren bekend is dat het de merkwaardige en lugubere bijwerking heeft dat er bij mensen een onweerstaanbare drang ontstaat om kinderen te misbruiken, martelen, vermoorden en vervolgens op te eten... De werkzaamheid van deze medicijnen om mensen van hun oorspronkelijke klachten af te helpen (voor zover dat nog relevant is met zulke bijwerkingen) is bovendien op z'n minst zeer twijfelachtig. Desondanks krijgen duizenden Amerikanen (niet in de laatste plaats veteranen, btw...) deze en andere "medicatie" gewoon voorgeschreven, met alle gevolgen van dien. En waarom? omdat het grof geld oplevert... En dit is uiteraard slechts 1 voorbeeld, maar zo zijn er nog vele anderen. Hierover hoor je echter weinig in de media. Hiermee bedoel ik te zeggen dat gevaar niet voorbehouden is aan cultuurverschillen. Dit is dus ook een voorbeeld van waarom ik aangaf dat overal "gekken" rondlopen (die in feite vaak eigenlijk helemaal niet gek zijn, maar zelf ook weer slachtoffer vh grote geld) en waarom ik me dus ook niet blind wil staren op cultuur. Ook met betrekking op dergelijke psychomedicatie zou het in mijn ogen goed zijn als mensen andere keuzen zouden gaan maken. Want die zijn er zeker wel. En veelal zelfs makkelijker voor handen en bereikbaar dan de nu gangbare protocollen, en bovendien veel effectiever, EN veiliger.
Laatst gewijzigd door Irta op vr 11 sep 2015, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had een paar moslim "vrienden"... een paar keer bij mij geweest. Zelfs een avondje hier gegeten, maar een bakje thee bij hun... helaas... . Belangstelling ja... was er... maar als die deur dan dicht blijft houd het voor mij op.
Misschien wilden ze het je niet aandoen Ik heb geloof ik zo'n 35 jaar geleden eens bij een turks vriendinnetje thuis thee gekregen. Mijn glazuur is nog herstellende
Angelique schreef:
Misschien wilden ze het je niet aandoen Ik heb geloof ik zo'n 35 jaar geleden eens bij een turks vriendinnetje thuis thee gekregen. Mijn glazuur is nog herstellende
Inderdaad, zo'n ieniemiene klein glaasje en mierzoet!
Dat kan ik zo ook niet bevestigen, wij kregen koffie en zelfs gebak aangeboden, terwijl de mensen zelf vanwege de ramadan niks mochten eten of drinken(dat doe je dan toch ook maar niet, wat eten terwijl mensen zelf niks mogen)
Kreeg zelfs nog eten mee naar huis...heel gastvrij moet ik zeggen.
Kallista schreef:
Dat kan ik zo ook niet bevestigen, wij kregen koffie en zelfs gebak aangeboden, terwijl de mensen zelf vanwege de ramadan niks mochten eten of drinken(dat doe je dan toch ook maar niet, wat eten terwijl mensen zelf niks mogen)
Kreeg zelfs nog eten mee naar huis...heel gastvrij moet ik zeggen.
die ervaring heb ik ook, werd ook uitgenodigd voor het suikerfeest...en hondsberoerd geweest na afloop door de overdaad aan suiker
Ik voel mij als bourgondische Limburger een gierigaard tov de Turkse mensen (3 verschillende "gezinnen") waar ik de gast was. En we zijn toch wel vla(ai) met koffie/thee en later drank met hapjes gewend. Maar te gast bij die mensen had ik in een paar uur genoeg voor de rest van de week gehad.
Angelique schreef:
Je moet die baklava ook laten staan... en zeggen dat je het lekker vind maar aan de lijn doet
Inderdaad uiteenlopende ervaringen hier en dat is goed... Het laat weer zien hoe uniek mensen blijven en niet op alle zaken gegeneraliseerd kan en mag worden...
Zo denk ik ook op het gebied van de "vluchteling"... jammer genoeg wordt veel kapotgemaakt door de "goudzoeker" voor de mensen die het echt nodig hebben...
hannabelgje schreef:
Wat ik niet begrijp is dat 90% van de vluchtelingen mannen zijn. Die ook nog vertellen dat ze zo eenzaam zijn omdat hun vrouw met hun vijf kinderen nog in irak, Syrië enz zijn [emoji55]
Ik ook niet eerlijk gezegd.
Als het zo gevaarlijk is , dan lopen je vrouw en kinderen daar iedere dag het gevaar om verkracht mishandeld en gedood te worden. Laat je je vrouw en kinderen achter dan, zou denken ondanks dat de reis gevaarlijk is dat je ze meeneemt. Of wordt er vanuit gegaan dat eenmaal hier, europa ze wel gaat ophalen of zo ???
Ojee zoete thee, ik lust de thee niet eens als er suiker in zit en echte baklava heb ik ooit eens gehad, gelukkig zijn het kleine stukjes, ik wist waarom