Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Angelique schreef: Dat snijden in andermans knip is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, want dan ga ik voor jou bepalen wat luxe is en wat niet en daar kun je natuurlijk al een hele discussie op zich van maken.
Psies, ik wil best stoppen met de zorg en gwl en huur betalen, geloof alleen niet dat dat gaat vliegen :biggrin2:
Ik klaag ook niet hoor, maar word er wel wat simpel van van al die betweters die beweren dat elke nederlander wel x-bedrag overhoud en dat je prima kan besparen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

eelke schreef: Zoals ik het lees, krijgen vrouw en kinderen inderdaad een soort visum, ivm het gezinsherenigingsrecht, waardoor ze op een veilige, normale manier hierheen kunnen reizen. Vervoersmaatschappijen mogen mensen zonder visum nl niet de grensen over vervoeren, en met dat papiertje kan dat wel gewoon.

Waar ik vooral zo van schrik is de sfeer en de heftig en vijandigheid die er nu in nederland hangt. De drang van alle mensen om zich te blijven uiten, brieven naar Rutte te schrijven, iedere keer maar weer van alles blijven delen op facebook...

En nee, sorry, ik snap het echt niet. We hebben het echt, echt, echt niet slecht in nederland. Ik begrijp het echt niet als mensen zeggen dat het vol is, we eerst voor onze eigen mensen moeten zorgen, etc. Zelfs mijn cliënten met 40.000 euro schuld en een bijstandsuitkering, hebben een dak boven hun hoofd en per week 60 euro om van te leven.
Situaties in zorginstellingen zijn vaak schrijnend, maar hee, 50 jaar geleden nam je je ouders gewoon in huis hoor, en dat gaat in veel landen ook gewoon nog steeds zo...
In Europa en met name Nederland is men nou eenmaal gewend dat de staat wel voor je zorgt. Dat is er ooit ingebracht en een onbetaalbaar iets gebleken op den duur en dit is men langzaam aan het afbreken en dat stoort veel mensen...want zo zijn "we" nou eenmaal niet opgevoed dat je dingen zelf moet regelen en/of betalen. En de vermeende crisis heeft veel mensen in hun portomonee geraakt waardoor de afgunst groter en groter is geworden. Zo,n 15 jaar geleden maakte ook niemand zich "zorgen" om zijn rokende, sportende of teveel etende medelander, omdat ziektekosten toch door de Staat betaald werden (dachten velen) maar nu het uit eigen zak moet komen staan velen wel op de barricaden om andermans levensstijl te veroordelen, want als ze ziek worden motten hunnie dat betalen.

En ondertussen zijn veel mensen zo in hun bestaan geraakt en hebben (terecht of onterecht, dat moet de tijd leren) angst voor de toekomst, hun toekomst, die van hun kinderen. Angst dat er nog meer ingeleverd moet worden, angst dat nederland de volgende griekenland wordt.  Ev dat brengt niet het beste in veel van die mensen boven. Ik vind het ook schaamteloos wat sommige schrijven. Gisteravond een comment bij de filmpje dat toonde hoe men in Hongarije voedsel uitdeeld......je gooit het gewoon van je af...en wat schrijft zo'n sukkel.....die krijgen iig nog eten gebracht, ik moet het halen bij de voedselbank. Och erm.

En je hoeft van mij echt niet met spandoeken bij het station te gaan staan juichen, ik snap best dat veel mensen hun bedenkingen hebben, die heb ik zelf ook. Zeker als je die treinwagons vol jonge mannen ziet en vervolgens plaatjes van gezinnen in mensonterende omstandigheden in kampen in Hongarije/turkije. Dan had ik eerlijk gezegd liever een treinwagon met die mensen gezien, maar dat lijkt weer een gevolg te zijn van het europese beleid als ik de media mag geloven.  Wat niet weg neemt dat ook ik niet ben overtuigd dat een deel van de mensen die hier nu arriveren van plan zijn om eens lekker te intergreren en aan de slag te gaan. (Als er al genoeg werk zou zijn)
Maar voor mezelf weet ik ook...en dat heb ik hier in eerdere discussies over asielzoekers al eerder geschreven, dat ik never jaloers hoeft te zijn op die mensen. Ver weg van alles wat je vertrouwd was, in een land zitten waar de half je met de nek aankijkt, waar je de taal niet spreekt, waar je niemand kent. Waar je ajren moet wachten om te weten of je mag blijven, dus dat je leven ook die jaren zo goed als stilstaat omdat je niet weet wat je toekomst zal zijn. Dat je verder niks mag doen dan in een azc je procedure afwachten en dat je enige uitje is om een paar keer per week naar suf aangelegen dorpje af te reizen waar je je €60,- mag verbrassen.
Zelfs de ooit zo bravoere ollander die geheel vrijwillig naar duitsland verkaste, daar komen er best heel veel van op de knietjes terug, gewoon omdat duitsland geen nederland is. Maar die kunnen in ieder geval terug, er is nog iets om naar terug te gaan en dat is bij heel veel vluchtelingen niet aan de orde.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Martine-Tom schreef: Psies, ik wil best stoppen met de zorg en gwl en huur betalen, geloof alleen niet dat dat gaat vliegen :biggrin2:
Ik klaag ook niet hoor, maar word er wel wat simpel van van al die betweters die beweren dat elke nederlander wel x-bedrag overhoud en dat je prima kan besparen.
Mijn reactie van ff geleden maar even snel geplaatst voor ik bijgelezen was, was bang dat ie anders kwijt zou zijn.

Ik wil geen betweter zijn die zegt dat je prima kan besparen. Dat is precies wat ik niet bedoel. Kort gezegd probeer ik uit te leggen dat ik vind dat iedereen hier in nederland prima aan de eerst levensbehoefte kan voldoen,  en dat ik daarom vind dat we dus best nog meer mensen daarbij kunnen helpen.
Waarbij is dus niet wil zeggen dat het leven van een uitkering dan maar makkelijk en leuk is.

Dat geld voor de vluchtelingen, is dat echt 60 pp? Ik kwam bedragen tegen van 150 euro per week voor een gezin. Dat vond ik dan nog niet eens zo gek, als je bedenkt dat die mensen waarschijnlijk helemaal niets hebben, die kinderen naar school moeten, inburgeren, etc.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef: Psies, ik wil best stoppen met de zorg en gwl en huur betalen, geloof alleen niet dat dat gaat vliegen :biggrin2:
Nee, want dan moet ik weer extra zorgpremie betalen, voor jou erbij. Doe dan maar gewoon je internt/tv en je tommetje eruit (die blaffende hé, niet die op je foon)  en dat menuutje van gister van je smaakt ook prima zonder vlees,groente en satesaus.  :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Angelique schreef: Nee, want dan moet ik weer extra zorgpremie betalen, voor jou erbij. Doe dan maar gewoon je internt/tv en je tommetje eruit (die blaffende hé, niet die op je foon)  en dat menuutje van gister van je smaakt ook prima zonder vlees,groente en satesaus.  :biggrin2:

Ik hoop niet dat dit een reactie is op wat ik geschreven heb?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

eelke schreef:
Er staat toch een citaat van mt boven.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

eelke schreef:
Jouw epistel lezen en daar ook nog op reageren red ik niet in minder dan 120 seconden  :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Angelique schreef: Jouw epistel lezen en daar ook nog op reageren red ik niet in minder dan 120 seconden  :biggrin2:
Niet?  :biggrin2:

Nou ja, het is wat ik schrijf in mn post van 13.00, dus dat zou je best hebben kunnen redden he.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

eelke schreef: Niet?  :biggrin2:

Nou ja, het is wat ik schrijf in mn post van 13.00, dus dat zou je best hebben kunnen redden he.
Ow die, op de vorige pagina. Nu net gelezen (E-moment). Maar he, jij kent mij lang genoeg dat ik dan wel op jou rechtstreeks reageer en niet via andermans citaat. Mijn reactie was een verlengstuk op mijn eerder geschrevene, dat ik dan ga bepalen wat voor in dit geval Mt luxe is en waar wel in gestreept kan worden.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Angelique schreef:
Zelfs de ooit zo bravoere ollander die geheel vrijwillig naar duitsland verkaste, daar komen er best heel veel van op de knietjes terug, gewoon omdat duitsland geen nederland is.
Er zijn er ook die verder willen reizen naar Zweden om daar hun geluk te beproeven. :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Angelique schreef: Ow die, op de vorige pagina. Nu net gelezen (E-moment). Maar he, jij kent mij lang genoeg dat ik dan wel op jou rechtstreeks reageer en niet via andermans citaat. Mijn reactie was een verlengstuk op mijn eerder geschrevene, dat ik dan ga bepalen wat voor in dit geval Mt luxe is en waar wel in gestreept kan worden.
Ja dat leek mij ook al, maar dacht, laat ik er voor de zekerheid wel even naar vragen, want dat zou betekenen dat mn stukje niet overkomt zoals ik het bedoel.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Anne in Duitsland schreef: Er zijn er ook die verder willen reizen naar Zweden om daar hun geluk te beproeven. :biggrin2:
Maar die staan dan weer niet hier in de jumbo te roeptoeteren dan in duitsland alles beter is  :biggrin2:
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Angelique schreef: Maar die staan dan weer niet hier in de jumbo te roeptoeteren dan in duitsland alles beter is  :biggrin2:
Vooral de huizen zijn toch goedkoop daar? Dat hoor ik van mijn enkele collega's aldaar.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

hannabelgje schreef: Ik zou ze in Nederland niet de kost willen geven die het met heel wat minder moeten doen dan 60 euro in de week om van te leven.....

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Klopt inderdaad... en als je in de schuldhulp zit krijg je maar 45 per week.
BusKay

Bericht door BusKay »

Anne in Duitsland schreef: Er zijn er ook die verder willen reizen naar Zweden om daar hun geluk te beproeven. :biggrin2:
Een reeks "Ik vertrek" kijken en je bent zo genezen!!  :biggrin2: :biggrin2:
Angelique schreef: Maar die staan dan weer niet hier in de jumbo te roeptoeteren dan in Duitsland alles beter is  :biggrin2:
Nou, vond en vind het assortiment in België/Duitsland vaak beter... Ik bedoel hier kan het heel vlak zijn...
Van de week in ieder geval genoten van diverse Belse zaken...

Plaats reactie