Quercetine alleen als maatregel is nooit voldoende. Het is een onderdeel van een heel pakket maatregelen. Waar is je hond allemaal allergisch voor?Envie schreef: Ik lees even mee, want ik kan me ook aansluiten in deze rij met mijn Bordertje. Van de week de uitslag van de serumtest binnen gekregen...heel veel rode streepjes....
Hoe gaat het mt jullie hondjes? Doet de quercetine wat?
Allergie voor mijten. Tips?
Moderator: Lizzy
Re: Allergie voor mijten. Tips?
Het ging goed met Murphy, maar de laatste weken wat minder 
Het is niet ernstig, maar ik vind het zo zielig als hij aan zijn poten gaat likken en aan zijn bek gaat krabben van de mijten.
Alle omgevingsmaatregelen die ik kan neem ik al, hij krijgt kurkuma prutje, kokosolie, olijfolie, spirulina en IJslands Zeewier.
Als zijn poten weer onrustig worden was ik ze met Demavic insectifuge en dat helpt meteen.
Alles was redelijk onder controle, maar nu merkte ik dat hij last van zijn oren begon te krijgen.
Alles weer (extra) gewassen en gepoetst etc. maar het krabben en onrust werd iedere dag erger.
Ik heb het idee dat sinds we hier wonen (4 jaar) het steeds erger wordt, gelukkig hebben we plannen om te gaan verhuizen!
Ik heb een noodmaatregel genomen....Ik heb Stronghold gehaald en mijn beide Duitse herders daar mee behandeld.
Ik dacht als ik alleen Murphy behandel en Kaya draagt misschien ook Mijten bij zich (?) dan gaan die weer op Murphy zitten.
Murphy is er 2 dagen een beetje down van, logisch ik heb vergif in zijn lijf gestopt
, maar het jeuken stopt onmiddellijk, zijn poten zijn weer rustig en zijn oren zien er ook meteen beter uit.
Dit is niet wat ik wil voor hem, maar ik zag nu liever even 2 dagen een hond die niet 100% lekker is en daarna een hele lange tijd zonder klachten.
Ik ben me eindelijk eens in Quercetine gaan verdiepen
En ga die nu echt proberen, mijn beurs is niet meer zo groot, daarom kan ik niet alles tegelijk kopen.
Hij is al een stuk duurder omdat hij niet tegen rund en kip kan en ik dus aangewezen ben op duurdere diersoorten,
begrijp me niet verkeerd met alle liefde!!! Maar helaas kan je iedere euro maar één keer uitgeven.
Even ter informatie, mijn financiële situatie is veranderd, toen ik de honden als herplaatsers opnam had ik een goed gevulde beurs. Ze zijn nu 10 en 11 jaar en gaan echt never nooit weg!
Nu zag ik op google dat 100 tabletten ongeveer € 45,00 kosten (Solgar, quercetine complex), maar er is er ook een Iherb.com die biedt ze aan voor € 18,02 ??? Heeft iemand ervaring met deze website? het scheelt natuurlijk enorm, maar vertrouwen doe ik het niet?
Groetjes,
Yvonne
Het is niet ernstig, maar ik vind het zo zielig als hij aan zijn poten gaat likken en aan zijn bek gaat krabben van de mijten.
Alle omgevingsmaatregelen die ik kan neem ik al, hij krijgt kurkuma prutje, kokosolie, olijfolie, spirulina en IJslands Zeewier.
Als zijn poten weer onrustig worden was ik ze met Demavic insectifuge en dat helpt meteen.
Alles was redelijk onder controle, maar nu merkte ik dat hij last van zijn oren begon te krijgen.
Alles weer (extra) gewassen en gepoetst etc. maar het krabben en onrust werd iedere dag erger.
Ik heb het idee dat sinds we hier wonen (4 jaar) het steeds erger wordt, gelukkig hebben we plannen om te gaan verhuizen!
Ik heb een noodmaatregel genomen....Ik heb Stronghold gehaald en mijn beide Duitse herders daar mee behandeld.
Ik dacht als ik alleen Murphy behandel en Kaya draagt misschien ook Mijten bij zich (?) dan gaan die weer op Murphy zitten.
Murphy is er 2 dagen een beetje down van, logisch ik heb vergif in zijn lijf gestopt
Dit is niet wat ik wil voor hem, maar ik zag nu liever even 2 dagen een hond die niet 100% lekker is en daarna een hele lange tijd zonder klachten.
Ik ben me eindelijk eens in Quercetine gaan verdiepen
En ga die nu echt proberen, mijn beurs is niet meer zo groot, daarom kan ik niet alles tegelijk kopen.
Hij is al een stuk duurder omdat hij niet tegen rund en kip kan en ik dus aangewezen ben op duurdere diersoorten,
begrijp me niet verkeerd met alle liefde!!! Maar helaas kan je iedere euro maar één keer uitgeven.
Even ter informatie, mijn financiële situatie is veranderd, toen ik de honden als herplaatsers opnam had ik een goed gevulde beurs. Ze zijn nu 10 en 11 jaar en gaan echt never nooit weg!
Nu zag ik op google dat 100 tabletten ongeveer € 45,00 kosten (Solgar, quercetine complex), maar er is er ook een Iherb.com die biedt ze aan voor € 18,02 ??? Heeft iemand ervaring met deze website? het scheelt natuurlijk enorm, maar vertrouwen doe ik het niet?
Groetjes,
Yvonne
Weet je 100% zeker dat je hond tegen de suplementen kan? Nelson bijvoorbeeld krijgt echt jeukende poten van olijfolie.
Stronghold werkt niet tegen huisstofmijt. Dus als dat helpt, zal je in een andere hoek moeten zoeken.
Persoonlijk ging ik eens uitsluiten of de olie en dergelijke niet meer kwaad doen dan goed, en als je dat zeker weet dan pas weer wat toevoegen.
Stronghold werkt niet tegen huisstofmijt. Dus als dat helpt, zal je in een andere hoek moeten zoeken.
Persoonlijk ging ik eens uitsluiten of de olie en dergelijke niet meer kwaad doen dan goed, en als je dat zeker weet dan pas weer wat toevoegen.
Lizzy schreef: Quercetine alleen als maatregel is nooit voldoende. Het is een onderdeel van een heel pakket maatregelen. Waar is je hond allemaal allergisch voor?
5 verschillende grassoorten, copra-farina-huisstof-meel-en hooimijt, 2 soorten schimmels, en malassezia
Misschien maar een nieuw topic openen?
Tuurlijk joh, kunnen we je daar specifiek antwoord geven op al je vragen!Envie schreef:
5 verschillende grassoorten, copra-farina-huisstof-meel-en hooimijt, 2 soorten schimmels, en malassezia![]()
Misschien maar een nieuw topic openen?
Ik heb het ook geprobeerd. Hier deed het helaas niets.Envie schreef: Ik lees even mee, want ik kan me ook aansluiten in deze rij met mijn Bordertje. Van de week de uitslag van de serumtest binnen gekregen...heel veel rode streepjes....
Hoe gaat het mt jullie hondjes? Doet de quercetine wat?
Ik had met mezelf afgesproken dat zodra Owen weer zou gaan krabben of zijn oren echt vies zouden worden, ik qurcetine wilde aanschaffen. Tot op heden gaat het echt perfect, ook al moet hij twee dagen in de week de hele dag op vloerbedekking liggen. Ik heb hem gewoon niet zien krabben. :O Dat was vorig jaar rond deze tijd echt wel anders....
Oktober moet nog komen natuurlijk (dat was vorig jaar echt zijn dal), maar ik heb goede hoop dat we er zonder al te veel gedoe doorheen zullen komen.
Oktober moet nog komen natuurlijk (dat was vorig jaar echt zijn dal), maar ik heb goede hoop dat we er zonder al te veel gedoe doorheen zullen komen.
Is daar een aanwijsbare reden voor, dat het nu goed gaat? Dus, iets wat je doet, of is het toeval?Hydra schreef: Ik had met mezelf afgesproken dat zodra Owen weer zou gaan krabben of zijn oren echt vies zouden worden, ik qurcetine wilde aanschaffen. Tot op heden gaat het echt perfect, ook al moet hij twee dagen in de week de hele dag op vloerbedekking liggen. Ik heb hem gewoon niet zien krabben. :O Dat was vorig jaar rond deze tijd echt wel anders....
Ik denk toch echt de combi van Doils en.. jawel... sensibilisatie! Ook heeft het ontgiften met groene leem hem echt goed gedaan.Doranto schreef: Is daar een aanwijsbare reden voor, dat het nu goed gaat? Dus, iets wat je doet, of is het toeval?
Persoonlijk ben ik nogal huiverig voor zeewier, vanwege het hoge jodium gehalte. Volgens mij is dat met spirulina ook zo. Ik zou het daarom al helemaal niet combineren.
Murphy (Duitse herder 9 1/2 jaar) heeft oa demodex, het ging nu eindelijk goed met hem.
Nu ga ik weer twijfelen vanwege spirulina en zeewier= jodium.
2 jaar geleden was het heel erg, had bjjna geen vacht meer, een staart als een Deense dog, zn poten helemaal kaal, plekken bij zijn bek en continu ontstoken oren.
Vergeleken met toen ziet hij er nu weer heel goed uit.
Maar hij kreeg weer wat plekjes tussen zijn tenen, begon weer wat te krabben en had last van zijn oren.
Misschien wil ik wel teveel, een klachtloze hond zal hij wel niet worden en moet ik blij zijn als het
contoleerbaar is. Ik heb hem dus gedruppeld met Stronghold en dat heeft geholpen. Bij de Da surol
an voor zijn oren gehaald.
Hij is blij, vrolijk, speelt graag, rent s morgens op het losloopgebied, eten nooit een probleem geweest, zijn ontlasting is na jaren ook goed. Ik heb hem als herplaatser, maar als pup is hij bijna overleden omdat hij een darminfectie oid heeft gehad. Vermoedelijk heeft dat toch iets aangetast?
2 jaar geleden was het heel erg, had bjjna geen vacht meer, een staart als een Deense dog, zn poten helemaal kaal, plekken bij zijn bek en continu ontstoken oren.
Maar hij kreeg weer wat plekjes tussen zijn tenen, begon weer wat te krabben en had last van zijn oren.
Misschien wil ik wel teveel, een klachtloze hond zal hij wel niet worden en moet ik blij zijn als het
contoleerbaar is. Ik heb hem dus gedruppeld met Stronghold en dat heeft geholpen. Bij de Da surol
Hij is blij, vrolijk, speelt graag, rent s morgens op het losloopgebied, eten nooit een probleem geweest, zijn ontlasting is na jaren ook goed. Ik heb hem als herplaatser, maar als pup is hij bijna overleden omdat hij een darminfectie oid heeft gehad. Vermoedelijk heeft dat toch iets aangetast?
Ik zeg het weer, en blijf het zeggen. Stronghold is geen middel tegen huisstofmijt. Als dat geholpen heeft, heeft je hond ergens anders klachten van gehad.ywa100 schreef: Murphy (Duitse herder 9 1/2 jaar) heeft oa demodex, het ging nu eindelijk goed met hem.
Ik kende het spul alleen van naam, dus net even gegoogled: het zou o.a. mijten aanpakken, maar als je dat spul op je hond gebruikt, doodt het toch niet bijv. de huisstofmijten die in de gordijnen zitten?
Maar goed, ik heb het nooit gebruikt en ga gewoon lekker door zoals ik nu doe.
Ik heb net een nieuw serum voor ongeveer 10 maanden, maar als het deze herfst goed gaat, wil ik na dit serum stoppen om te kijken hoe het dan gaat.
Maar goed, ik heb het nooit gebruikt en ga gewoon lekker door zoals ik nu doe.
Nee, je hebt het dan niet over huisstofmijt, maar huidmijten. Heel ander probleem!!!Hydra schreef: Ik kende het spul alleen van naam, dus net even gegoogled: het zou o.a. mijten aanpakken, maar als je dat spul op je hond gebruikt, doodt het toch niet bijv. de huisstofmijten die in de gordijnen zitten?
Maar goed, ik heb het nooit gebruikt en ga gewoon lekker door zoals ik nu doe.Ik heb net een nieuw serum voor ongeveer 10 maanden, maar als het deze herfst goed gaat, wil ik na dit serum stoppen om te kijken hoe het dan gaat.
Dan bedoel je dingen als demodex?
Daar hebben we hier gelukkig geen last van, logisch dat ik het spul niet kende.
Daar hebben we hier gelukkig geen last van, logisch dat ik het spul niet kende.