BPWR Klimboom,is klaar!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: BPWR Klimboom, papegaai,pruimenboom. Foto's van CoCo
Ik heb wel kleine verpakkingen gekocht en dan ben je vaak al relatief duurder uit maar dat doe ik liever dan met 10 kilo van iets te blijven zitten dat ik dan weer aan de kippen of buitenvogeltjes op moet gaan voeren. Maar het vervelende is dat als ik in zo'n zaak of op zo'n site kom dat ik ze verrekte hebberig wordt, geen idee hoe dat komt. 
keetje schreef: Ik heb wel kleine verpakkingen gekocht en dan ben je vaak al relatief duurder uit maar dat doe ik liever dan met 10 kilo van iets te blijven zitten dat ik dan weer aan de kippen of buitenvogeltjes op moet gaan voeren. Maar het vervelende is dat als ik in zo'n zaak of op zo'n site kom dat ik ze verrekte hebberig wordt, geen idee hoe dat komt.![]()
Hebberig
Kan kloppen, van die 10 % dan want ik geloof dat ik er 21 euries voor betaal. Is veel maar zijn ook heel veel pelletjes, denk ik dan maar. Als je ze per stuk gaat rekenen zijn ze niet zo duur!
Ik heb dat ook, net sinterklaas, pakje uitpakken. (Al betaal ik het wel zelf) Gisteren 4 pakken van Zooplus. De meneer van de pakjes komt nu al achterom rijden zodat het gelijk de garage in kan. 
Re: BPWR Klimboom,is klaar!
De boom is klaar en CoCo vindt het echt fantastisch! Hij heeft vannacht ook in de boom geslapen,omdat ik toch altijd heel vroeg wakker ben! Ik vind dit zo fijn voor mijn kereltje!
hier een paar foto's ,wat slechte kwaliteit door tegenlicht!

Hij krijgt er nog 1 slijtstok,zijn slaapstok uit de kooi,bij!
hier een paar foto's ,wat slechte kwaliteit door tegenlicht!
Hij krijgt er nog 1 slijtstok,zijn slaapstok uit de kooi,bij!
Die is mooi geworden Radja! En zo te zien is CoCo er bijzonder content mee! Gaaf!
Hier heb ik ze vanmiddag lekker even buiten gedaan. Het is nog zo lekker in het zonnetje!

Hier heb ik ze vanmiddag lekker even buiten gedaan. Het is nog zo lekker in het zonnetje!

Wow!! Dit wat jij hebt gaan wij ooit ook doen...........hoop ik
.
CoCo heeft de afgelopen 5 dagen minstens 2 uur,zonder te krijsen,buiten in de kooi gestaan en daar genoot hij ook enorm van! Maar dat wat jij hebt,das echt genieten!
CoCo heeft de afgelopen 5 dagen minstens 2 uur,zonder te krijsen,buiten in de kooi gestaan en daar genoot hij ook enorm van! Maar dat wat jij hebt,das echt genieten!
Wat een superboom is het geworden zeg! Hier had ik gisteren de bestelling al binnen, heel veel willen ze niet weten van de pellets maar ik meng.
keetje schreef: Wat een superboom is het geworden zeg! Hier had ik gisteren de bestelling al binnen, heel veel willen ze niet weten van de pellets maar ik meng.
Dank je,vind het zelf ook super mooi geworden!
Ik heb die kleine pellets fruitsmaak van zupreem erbij gehaald,die eet CoCo nu wel! Makkelijker formaat! De eigenaar van Lorre en Co geeft aan zijn ara's ook klein formaat! Hij bertelde ook dat wanneer de vogels het niet willen eten,je ze helemaal niets anders moet geven! Maar pfff dat houd ik niet vol hoor! Hij is gewend aan een rozebotel zodra ik beneden kom,daarna nog een mix van vers fruit en noten. Ik meng nu de pellets door een fruitmix en ook apart nog met wat zaden!
Dat helemaal niets anders geven hoor je heel vaak. Bij Jacob(a) durf ik dat wel aan maar Chico is al zo ontzettend mager. Dat gaat hij (en ik) echt niet trekken. Misschien ook maar die kleine dingetjes erbij bestellen. Ik ga het nog even bekijken. Ik las ook ergens. Een beetje pindakaas iets verdunnen en dan door de pellets. Dat kan ik ook nog proberen en pindakaas kan voor Chico geen kwaad, die mag wel wat extra calorietjes habben.
Ga je dan gewone pindakaas daarvoor gebruiken? Of die in de winter voor de vogels buiten wordt gebruikt? Want de gewone is te zout,ook althans dat denk ik,wanneer je het aanlengt met water 
Maar eet Jacob(a) zaden,noten en fruit ook niet goed?
Maar eet Jacob(a) zaden,noten en fruit ook niet goed?
Jacob(a) vreet alles, dat is een kliko, die is ook niet te mager. maar hollands welvaren, prachtig in de veren, geen veertje scheef, zal ik maar zeggen. Dus die gaat prima met het dieet dat ze nu heeft, maar Chico he? Ze zitten samen in 1 kooi. Ze hebben dus sinds zaterdag die Zupreem en beapharcare+ pellets met wat zaad 's middags (en dus ook voor de nacht) en 's morgens alleen zaad en chico wat extra zonnepitten vanwege de vetjes. Ik zal eens even kijken wat ik nu geef,.....secondje,....
Ben ik weer.
,...
's Morgens, Versele Laga, Beaphar xtra vital, JRfarm, witte zonnepitten (Chico)
's Middags, Exotic Fruit, Zupreem Nutblend, Beaphar Care+ Grijze roodstaart.
Verder fruit, groente, trosgierst, palmnoten,LemonC Extra vit. Wilgentakken etc. etc. etc.
Chico VitA Vloeibaare pufjes.
Ook heb ik nu stukken suikerriet. In de diepvries, lijkt me ook leuk voor ze
Ik heb onderhand meer voertjes voor mijn dieren hier staan dan voor mezelf.
Ja, schijnt met gewone pindakaas te mogen maar ik maak mijn eigen pindakaas van ongezoute pinda's met een beetje kokosolie in de blender. Ik gooi daar dus geen zout bij.
's Morgens, Versele Laga, Beaphar xtra vital, JRfarm, witte zonnepitten (Chico)
's Middags, Exotic Fruit, Zupreem Nutblend, Beaphar Care+ Grijze roodstaart.
Verder fruit, groente, trosgierst, palmnoten,LemonC Extra vit. Wilgentakken etc. etc. etc.
Chico VitA Vloeibaare pufjes.
Ook heb ik nu stukken suikerriet. In de diepvries, lijkt me ook leuk voor ze
Ik heb onderhand meer voertjes voor mijn dieren hier staan dan voor mezelf.
Ja, schijnt met gewone pindakaas te mogen maar ik maak mijn eigen pindakaas van ongezoute pinda's met een beetje kokosolie in de blender. Ik gooi daar dus geen zout bij.
Ik bedoelde ook Chico,maar namen en ik 
Pindakaas zelfmaken is sowieso het beste!
Weet je ook of Chico wel voldoende eet? Samen in een kooi,kan best zijn dat Jacob(a) de lekkerste dingen opeet.
En maagkiezel,heb je daar ook een bakje van staan? Ik heb zaterdag erna gevraagd. Is wel nodig! Papegaai eet een kiezel of 4 per jaar en mag niet door het eten,want dan krijgen ze per ongeluk te veel binnen. Dat deed ik namelijk. En ik had gelezen dat wanneer je pellets geeft,maagkiezel niet meer nodig was! Volgens Lorre en Co dus wel.
Ik weet niet of jij al een lijst hebt met noten die goed zijn voor papegaaien. Ik heb er hier 1 waar ook bijstaat welke vitaminen,mineralen en voedingswaarde erin zitten.
http://www.poicephalus.nl/voeding_Noten2.htm
Pindakaas zelfmaken is sowieso het beste!
Weet je ook of Chico wel voldoende eet? Samen in een kooi,kan best zijn dat Jacob(a) de lekkerste dingen opeet.
En maagkiezel,heb je daar ook een bakje van staan? Ik heb zaterdag erna gevraagd. Is wel nodig! Papegaai eet een kiezel of 4 per jaar en mag niet door het eten,want dan krijgen ze per ongeluk te veel binnen. Dat deed ik namelijk. En ik had gelezen dat wanneer je pellets geeft,maagkiezel niet meer nodig was! Volgens Lorre en Co dus wel.
Ik weet niet of jij al een lijst hebt met noten die goed zijn voor papegaaien. Ik heb er hier 1 waar ook bijstaat welke vitaminen,mineralen en voedingswaarde erin zitten.
http://www.poicephalus.nl/voeding_Noten2.htm
Ja, hij eet wel netjes zijn bakje leeg (behalve dan de pellets, maar die eet Jacoba ook nog niet) omdat we sinds een paar maanden Jacoba uit de kooi halen als Chico eet. Jacoba eet dan in de boom of aan de buitenkant van de kooi. Daar hangen ook voer/drinkbakjes. Chico blijft gewoon een zorgenkindje waar ik niet te veel risico mee kan/mag nemen.
Dank je voor die lijst. Die had ik nog niet. Ga ik opslaan.
Nee, hij krijgt geen maagkiezel. Op het papegaaienforum geven ze aan dat dat niet nodig is? Ik ga me er (weer) in verdiepen.
Dank je voor het meedenken.
Ik zie palmnoten op die lijst staan, daar krijgen ze om de dag 1 van, die heb ik in de vriezert.
Kiemzaden! Daar had ik nog nooit aan gedacht. Ga me daar ook eens in verdiepen. Moeten biologisch zijn dus.
Dank je voor die lijst. Die had ik nog niet. Ga ik opslaan.
Nee, hij krijgt geen maagkiezel. Op het papegaaienforum geven ze aan dat dat niet nodig is? Ik ga me er (weer) in verdiepen.
Dank je voor het meedenken.
Ik zie palmnoten op die lijst staan, daar krijgen ze om de dag 1 van, die heb ik in de vriezert.
Kiemzaden! Daar had ik nog nooit aan gedacht. Ga me daar ook eens in verdiepen. Moeten biologisch zijn dus.
Laatst gewijzigd door keetje op ma 14 sep 2015, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit ff te googlen op maagkiezel en papegaaien en daar spreken ze elkaar behoorlijk tegen! Maar ik heb het afgelopen zaterdag gevraagd en de eigenaar vertelde mij dat ze het echt nodig hebben! Niet veel,gewoon een bakje neerzetten en daar nemen ze 1 x in de zoveel tijd een kiezeltje van! Dit omdat ze geen tanden hebben en het helpt de maagspier het voedsel te vermalen! Vooral zaden,daarom dacht ik ook dat het met pellets niet meer nodig was en werd toen een soort van op mijn nummer gezet en kreeg toen bovenstaande uitleg!
Ja idd kiemzaden,makkelijk te testen,bakje water leggen en ze moeten er vrij snel over doen om te ontkiemen,anders heb je oud zaad!
CoCo zit nu ik dit schrijf behoorlijk van zijn kleine druitpellets te eten! Heb er net geen zaad bij in gedaan! Maar ik blijf wel afwisselen,want hij vind zijn zaad ook lekker!
Een zorgenkindje daar kan je idd beter geen risico's meenemen,daar wil je alleen maar het beste voor!
Ja idd kiemzaden,makkelijk te testen,bakje water leggen en ze moeten er vrij snel over doen om te ontkiemen,anders heb je oud zaad!
CoCo zit nu ik dit schrijf behoorlijk van zijn kleine druitpellets te eten! Heb er net geen zaad bij in gedaan! Maar ik blijf wel afwisselen,want hij vind zijn zaad ook lekker!
Een zorgenkindje daar kan je idd beter geen risico's meenemen,daar wil je alleen maar het beste voor!
Ik ben zo blij dat we de klimboom hebben gemaakt
, we hadden al een heel tevreden,lieve papegaai,maar nu is hij intens tevreden en super gelukkig! Ik verstop nootjes in zijn tentje en in kieren en spleten van de boom en dat vindt hij super!!
Maar toch nog een vraagje aan jullie
Hoe doen jullie het met vakantie(s)?
De laatste keer dat wij meer dan een lang weekend zijn weggeweest,woonde beide jongens nog thuis en gingen wij tijdens de bouwvak/schoolvakanties en konden zij oppassen. Maar nu willen wij in juni/september. De thuiswonende is dan op zijn werk en de uithuiswonende zit in Utrecht aan zijn studie, en werk,dus onmogelijk hier op te passen.
Naar een papegaaienopvang brengen,zie ik niet zitten,omdat je nooit weet hoe de papegaai terugkomt ivm evt ziektes ed
We hebben toen we nog met z'n allen op vakantie gingen,CoCo wel eens naar vrienden gebracht,maar de 1 heeft longemfyseem,daar staat hij merendeels in de garage :'(en de anderen worden gillend gek,omdat hij daar niet uit zijn kooi kan,schreeuwt hij bijna de hele dag
Dus iemand nog tips?
Maar toch nog een vraagje aan jullie
Hoe doen jullie het met vakantie(s)?
De laatste keer dat wij meer dan een lang weekend zijn weggeweest,woonde beide jongens nog thuis en gingen wij tijdens de bouwvak/schoolvakanties en konden zij oppassen. Maar nu willen wij in juni/september. De thuiswonende is dan op zijn werk en de uithuiswonende zit in Utrecht aan zijn studie, en werk,dus onmogelijk hier op te passen.
Naar een papegaaienopvang brengen,zie ik niet zitten,omdat je nooit weet hoe de papegaai terugkomt ivm evt ziektes ed
We hebben toen we nog met z'n allen op vakantie gingen,CoCo wel eens naar vrienden gebracht,maar de 1 heeft longemfyseem,daar staat hij merendeels in de garage :'(en de anderen worden gillend gek,omdat hij daar niet uit zijn kooi kan,schreeuwt hij bijna de hele dag
Dus iemand nog tips?