Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
Tjee,...dat komt binnen,....
SA is toch sponsor van IS?
- Angelique
- 5-sterren

Volgens andere bronnen heeft SA al zo'n half miljoen vluchtelingen opgenomen en een werkvergunning gegeven.dinky89 schreef: http://www.infowars.com/saudi-arabia-ha ... -refugees/
Dit vind ik dan weer zo vreemd....
- Angelique
- 5-sterren

Nee, dat is de USAkoekje schreef: SA is toch sponsor van IS?
Dat wordt ook wel in dat stuk genoemd maar die schuiven dat naar mensen die niet onder de noemer vluchteling vallenAngelique schreef: Volgens andere bronnen heeft SA al zo'n half miljoen vluchtelingen opgenomen en een werkvergunning gegeven.
Het is dus maar net hoe de term vluchteling wordt uitgelegd. Maar het is Hoe dan ook vreemd om te zien dat daar heel tentenkamp leeg staat terwijl wij hier de ruimte niet hebben om ze op te vangen
-
fransbulletje
Vandaag een artikel van Elsevier gelezen....1 op de 50 vluchtelingen is een Jihadist.
Met de hoeveelheden vluchtelingen die afgelopen periode de grenzen zijn overgekomen zijn dat er heel veel.
Beangstigend!
Om die reden wil SA ze ook niet opnemen terwijl ze ruimte genoeg hebben.
Als dit werkelijk zo is, en ik geloof echt dat het zo is, gaat het grote gevolgen hebben voor onze vrijheid en veiligheid.
Met de hoeveelheden vluchtelingen die afgelopen periode de grenzen zijn overgekomen zijn dat er heel veel.
Beangstigend!
Als dit werkelijk zo is, en ik geloof echt dat het zo is, gaat het grote gevolgen hebben voor onze vrijheid en veiligheid.
-
Paul_Barte
- 5-sterren

Preciesfransbulletje schreef: Als dit werkelijk zo is, en ik geloof echt dat het zo is, gaat het grote gevolgen hebben voor onze vrijheid en veiligheid.
En hoe komt de Elsevier aan deze cijfers? Waar is dat op gebaseerd?fransbulletje schreef: Vandaag een artikel van Elsevier gelezen....1 op de 50 vluchtelingen is een Jihadist.
Beangstigend!
-
fransbulletje
Zie verschillende artikelen op www.elsevier.nl artikel buitenland "Libanon waarschuwt: Jihadisten onder migranten".
Er zijn al veel meer mensen, die zich bezighouden met de veiligheid in ons land, die hier voor waarschuwen maar er wordt niet naar hen geluisterd.
En laten we wel wezen het is voor IS de manier om makkelijk Europa binnen te komen, dat is toch niet zo moeilijk.
Er zijn al veel meer mensen, die zich bezighouden met de veiligheid in ons land, die hier voor waarschuwen maar er wordt niet naar hen geluisterd.
En laten we wel wezen het is voor IS de manier om makkelijk Europa binnen te komen, dat is toch niet zo moeilijk.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op di 15 sep 2015, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- 5-sterren

Er zal best een goede reden zojn dat ineens de grenscontroles weer hervat worden, iets wat na de aanslag in die franse trein nog afgeserveerd werd in het kader van het Schengenverdrag. Voor mij persoonlijk vind ik het erg lastig allemaal. De ene zegt dit, de ander dat. Sommigen gooien er echt wat onzin doorheen waardoor nog lastiger te bepalen is wat wel of niet waar is.
Zo'n stuk zoals op de vorige pagina, dat komt best wel bij mij binnen en vervolgens zie ik dan savonds beelden van grote groepen vluchtelingen op datzelfde Lesbos die de boel aan het kort en klein slaan zijn, met overstuur zijnde bewoners er huilend bij. Bij verhaal 1 denk ik dan...die mensen moeten geholpen worden...bij het 2de....schuif deze maar weer net zo die middelandse zee in.
Maar goed, het blijft lastig. Maar dat simpele gedoe vanuit Brussel dat 500.000 vluchtelingen er makkelijk bijkunnen in europa, waarbij je er ook nog vanuit kunt gaan dat de meesten echt aan de westkant willen zijn, dan voorzie ik nog wel wat grote problemen in de toekomst. Ze doen me daar nou net iets te simpel en te rooskleurig allemaal.
Zo'n stuk zoals op de vorige pagina, dat komt best wel bij mij binnen en vervolgens zie ik dan savonds beelden van grote groepen vluchtelingen op datzelfde Lesbos die de boel aan het kort en klein slaan zijn, met overstuur zijnde bewoners er huilend bij. Bij verhaal 1 denk ik dan...die mensen moeten geholpen worden...bij het 2de....schuif deze maar weer net zo die middelandse zee in.
Maar goed, het blijft lastig. Maar dat simpele gedoe vanuit Brussel dat 500.000 vluchtelingen er makkelijk bijkunnen in europa, waarbij je er ook nog vanuit kunt gaan dat de meesten echt aan de westkant willen zijn, dan voorzie ik nog wel wat grote problemen in de toekomst. Ze doen me daar nou net iets te simpel en te rooskleurig allemaal.
Hoe Elsevier erbij komt zo'n aantal te noemen, geen idee. Lijkt me dat ze dat onmogelijk kunnen weten. Maar ik geloof zeker dat er IS strijders meekomen. Hier een reportage over dit onderwerp:fransbulletje schreef: Vandaag een artikel van Elsevier gelezen....1 op de 50 vluchtelingen is een Jihadist.
Beangstigend!
En deze is misschien ook wel interessant, hoe Putin oproept tot samenwerking:
-
fransbulletje
Elsevier heeft het niet over dit aantal gaat over eerdergenoemd artikel in Elsevier.Boeffie Blafmans schreef: Hoe Elsevier erbij komt zo'n aantal te noemen, geen idee. Lijkt me dat ze dat onmogelijk kunnen weten. Maar ik geloof zeker dat er IS strijders meekomen. Hier een reportage over dit onderwerp:
En deze is misschien ook wel interessant, hoe Putin oproept tot samenwerking:
Denk dat niemand precies weet hoeveel het er zijn maar er zijn veel meer waarschuwingen van mensen die zich hier mee bezighouden.
Eigenlijk ben ik bang dat het er veel meer zijn dan wij denken/hopen.
Ik vrees dat er zoveel gemanipuleerd word met nieuwsberichten, vooral op social media, dat niemand meer precies weet wat er nu waar is en wat niet. Veel komt op mij over als een vorm van haatzaaierij, en nog meer op bangmakerij.