Maarja, dat is dus een hekel lijntje...je weet niet meer wat waar of niet waar is, maar veel komt je wel over als haatzaaierij of bangmakerij, dus hang je er voor jezelf toch al een waarheidsgehalte aan. Maar het zou dus ook maar zo kunnen zijn dat die bangmakerij de realiteit is en dat de zielige filmjes en verhaaltjes puur manipulatief zijn.Hope schreef: Ik vrees dat er zoveel gemanipuleerd word met nieuwsberichten, vooral op social media, dat niemand meer precies weet wat er nu waar is en wat niet. Veel komt op mij over als een vorm van haatzaaierij, en nog meer op bangmakerij.
Als het publiek roept...het lijken wel veel gelukszoekers (de mannen op niké's zonder familie), dan wordt dat op alle manieren onderuit gehaald en goedgepraat door de overheden en na 3 dagen feestje in duitsland kwakken ze de grenzen dicht, want er blijken wel erg veel gelukszoekers tussen de vluchtelingen te zitten. En zo'n gek idee is het echt niet dat er tig jihadisten tussen lopen, of iig mensen die weinig goeds van plan zijn hier in dat verfoeide westen. En als overheden daar zo lacherig over doen en alles maar wegwuiven als bangmakerij, dan gaat mijn gevoel voor veiligheid echt niet omhoog.
De tijd zal moeten leren of datgene wat we nu bangmakerij noemen dat ook daadwerkelijk was, of dat diegene die deze boodschappen verspreidde een betere kijk op de hedendaagse zaken hadden.