Leuk een papegaaientopic op een Barf forum

Ik heb ook een Bonte boer helaas is daar een stuk bovensnavel vanaf gebeten. En een Kakariki.
Maar hij kan goed eten en is inmiddels al een jaar of 9.
10 jaar geleden kon ik een edelpapegaai overnemen, helaas heb ik die weer weg moeten doen vanwege het schreeuwen.
Ik werd toen ook lid op papegaaienforums en idd kortwiekte ik ze dus aan 2 kanten.
Zodat er geen rondjes gevlogen hoefde te worden en ze alleen in neergaande lijn gevlogen werd.
Heb meegedaan met wandelingen en werd grote voorstander van pellets de Harrissons want ja daar zat alles in en je voerde honden en katten toch ook brokken juist omdat alles erin zat en je beest dus geen tekorten kreeg.
Maar sinds een jaar of 4 begon kwam ik hier terecht en kreeg een andere mening over voeren.
Intussen zover zelfs dat ik er een webshop in begonnen ben

Maar ik ging toen ook anders denken over de voeding van de gaaien.
Want ja voor hond en kat zo natuurlijk mogelijk en voor de vogels brokjes vond ik toch vreemd.
Onze vogels krijgen nu dus groente, fruit en noten en wat duurder zaad.
Ik droog vaak verschillende soorten groenten en fruit en eieren.
Of neem diepvriesgroente die ik ff laat weken in warm water.
Ook koop ik die zakjes met gedroogde groente en fruit en pasta die je in de magnetron kan warmen (ik doe het gewoon in warm water wellen)
Ik denk dat dit soort voer dichter bij de natuur staat.
Wat betreft de wandelingen ben ik ook van terug gekomen.
Het is vooral leuk en gezellig voor de eigenaren, maar ik denk dat de meeste gaaien toch veel stress hebben dan.