Sor Chook, te veel in de bar zitten neuzelen denk ik :-[.
Hoeft ook niet precies, maar een slag in de ruimte vind ik altijd wel lekker. Ik roep effe wat.
dag 1) fytomix
600 gram?
>> die dag 500 gram (fijn twee zakjes. Liggen nu ook al te meuren in de keuken. maar als chooky de bak ziet/ruikt, stormt ze er op af ;D)
dag 2) fruit graan zuivel
** gewicht (per onderdeel), wat voor graan, wat voor zuivel **
>> Ik laat 6 dessertlepels vlokken (gerst, haver, spelt, quinoa, rogge en boekweit) weken in yoghurt of melk. Daar fruitprut bij van wat ik maar heb (soms potje babyvoeding) Dit weet ik verder echt niet qua hoeveelheden. Zeg eeeh een goeie bak vol.
dag 3) kipkarkas of kippenek + kipmaag en hart
** verdeling vlees/bot karkas en nek, gewicht **
>> karkas veel bot minder vlees (vandaar de kippemaagjes en hart erbij) Denk zo ongeveer 60%bot met 40% vlees. kippenekken zijn iets meer vlees als bot. denk net andersom.
dag 4) groente + vis
** wat voor vis, gewicht **
>> makreel en panharing neem ik een redelijk grote, of twee kleintjes. een pondje ongeveer. Met 100 tot 200 gram groentemix
Soms in plaats van verse vis, sardienen of makreel uit blik (met olijfolie, 2 blikjes op 200 tot 300 gram groente)
dag 5) lam / kalf etc (een andere RMB dan kip)
** verdeling bot/vlees, gewicht **
>> kalfsribben en staarten hebben mooie verdeling met meer vlees dan bot. lamsribben ongeveer gelijk. Ongeveer 500/600 gram in totaal.
dag 6) groente + orgaanvlees (hart lever nier mix van de groene winkel)
** gewicht, niet van varkens he?! **
>> Nee. Zit runderhart, nier en lever in. Groente weer zo'n 200 tot 400 gram aangevuld met de orgaanmix tot de bak weer lekker vol zit

Ik pas het een beetje aan aan ontlasting en vacht van Chooky. Ontlasting hard, meer orgaan, vacht doffer meer groente.
7) kipkarkas of kipnek + kiplever
** gewicht, vlees/bot **
>> Zie hierboven kippelever denk zo'n 150 tot 200 gram
en daarvoor dan een groentemixje, maar ik moet nog even kijken of ze dat pikt (

)
** Nou, Sam wordt steeds moeilijker met groente. Hoe hij het flikt weet ik niet, maar als hij bijvoorbeeld gehakt, kipfilet en groente krijgt zijn gehakt en kipfilet schoon op en ligt het grootste deel van de groente er nog! En ja het is gepureerd en ja ik heb het er systematisch doorheen geroerd ...
>> Sinds ik een keer per dag voer gaat de groentemix er steeds beter in. Ook fruit eet ze nu gelukkig gewoon.