Huishouden
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Huishouden
Hier ook weer schone ramen, tijdens vakantie schoonmoeder in ons huis gehad die het leuk vind om schoon te maken 
Ja hee, zo kan ik het ookdinky89 schreef: Hier ook weer schone ramen, tijdens vakantie schoonmoeder in ons huis gehad die het leuk vind om schoon te maken![]()
Daar kan geen Jemako doek tegenop
Dat klinkt goed! En heb je geen lekstrepen?Doranto schreef: Dit topic nog maar even opgezocht. Moest het ff kwijt.
Ik zit hier momenteel door ramen naar buiten te kijken met onzichtbaar glas!
Tjee wat zijn ze helder! Ik heb de Jemako doekenset gekocht en vandaag uitgeprobeerd. Hij was trouwens in de aanbieding voor 39,90 voor een set van 1 Profidoek en 2 droogdoeken (bij Bianca Lijster).
De ramen zijn nu van extreem vuil naar extreem schoon getransformeerd en dat zónder geklieder met spons, zeem, trekker en emmer sop. Gewoon de doek onder de koude waterkraan af en toe uitgespoeld en goed uitgewrongen, ramen en kozijnen afnemen en met de droogdoek na gedaan.
Goede tip dus die Jemako doeken![]()
-
cj
Wat is het verschil met gewone microvezeldoekjes? Ik doe het soms ook zo maar dan met die van de Action.
Saskia
Saskia
nul komma niks, is echt ongelooflijk! En mijn ramen en kozijnen waren echt goor en vol met spinnenpoep.Hope schreef: Dat klinkt goed! En heb je geen lekstrepen?
Maar ik wring de "wasdoek" wel goed uit, omdat anders misschien de "droogdoek" te snel nat wordt. Ik heb nogal belachelijk veel ramen.
Ja, dat vroeg ik mij dus ook af, want de stof lijkt er best wel op vind ik.cj schreef: Wat is het verschil met gewone microvezeldoekjes? Ik doe het soms ook zo maar dan met die van de Action.
Saskia
Maar het is toch heel anders. Het is veel dikker en ik denk dat de vezels ook anders zijn. Het is raar spul, want al het vuil gaat erin, vandaar dat de ramen ook zo schoon zijn en dat zonder sop. Je spoelt de doek gewoon onder de koude kraan zo weer schoon. En ik deed het pas als er echt geen schoon stukje meer aan zat. (Had geen zin om vaker naar binnen te lopen
Maar krijg je dan geen krassen op je ramen van het zand?Doranto schreef: Ja, dat vroeg ik mij dus ook af, want de stof lijkt er best wel op vind ik.
Maar het is toch heel anders. Het is veel dikker en ik denk dat de vezels ook anders zijn. Het is raar spul, want al het vuil gaat erin, vandaar dat de ramen ook zo schoon zijn en dat zonder sop. Je spoelt de doek gewoon onder de koude kraan zo weer schoon. En ik deed het pas als er echt geen schoon stukje meer aan zat. (Had geen zin om vaker naar binnen te lopen)
Niet dat ik zie. Het stof wat er op zit gaat denk ik tussen de vezels zitten.Hope schreef: Maar krijg je dan geen krassen op je ramen van het zand?
Zo heel droog laat de doek zich ook niet uitwringen. De ramen worden toch nog wel nat.
Oja, en de afdroogdoek blijft helemaal schoon.
Laatst gewijzigd door doranto op vr 25 sep 2015, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klinkt toch echt wel als de moeite waard om aan te schaffen!Doranto schreef: Niet dat ik zie. Het stof wat er op zit gaat denk ik tussen de vezels zitten.
Zo heel droog laat de doek zich ook niet uitwringen. De ramen worden toch nog wel nat.
Oja, en de afdroogdoek blijft helemaal schoon.
Ik heb er in iedergeval geen spijt vanHope schreef: Dat klinkt toch echt wel als de moeite waard om aan te schaffen!
Echt die doeken zijn heerlijk ik mag ze gelukkig in mijn werk af en toe tegen komen en gebruik ze dan met veel gemak en plezier ( ben werkzaam als huishoudelijk verzorgende) Het is dat mijn man glazenwasser is geweest dat ik thuis ze dus niet hoef aan te schaffen want manlief is van de ramen maar anders wist ik het wel 
Ik denk dat ik het maar ga proberen!Anneloog schreef: Echt die doeken zijn heerlijk ik mag ze gelukkig in mijn werk af en toe tegen komen en gebruik ze dan met veel gemak en plezier ( ben werkzaam als huishoudelijk verzorgende) Het is dat mijn man glazenwasser is geweest dat ik thuis ze dus niet hoef aan te schaffen want manlief is van de ramen maar anders wist ik het wel![]()
Hope schreef: Ik denk dat ik het maar ga proberen!
Ik heb sinds een paar weken, heel decadent, een schoonmaakster. Zo eentje die als een soort witte tornado door de tent vliegt en in 2 uur tijd de badkamer en wc doet en ook nog het hele appartement stoft en zuigt. In onze vakantie is ze het hele huis door gegaan, heeft alles een grote beurt gekregen... mijn hemel wat is het hier weer schoon.
Sinds mijn nieuwe baan, lange dagen en keihard werken en het momenteel heel goed lopende bedrijfje van mijn man schoot het huishouden er te vaak bij in.
Sinds mijn nieuwe baan, lange dagen en keihard werken en het momenteel heel goed lopende bedrijfje van mijn man schoot het huishouden er te vaak bij in.
Ik vind het met mijn NAH gewoon heel lastig om alles bij te houden. Ik vergeet altijd stukken of doe dingen te vaak. Zo'n huishouster zou ideaal zijn maar de kosten zijn een stuk minderM@rina schreef: Ik heb sinds een paar weken, heel decadent, een schoonmaakster. Zo eentje die als een soort witte tornado door de tent vliegt en in 2 uur tijd de badkamer en wc doet en ook nog het hele appartement stoft en zuigt. In onze vakantie is ze het hele huis door gegaan, heeft alles een grote beurt gekregen... mijn hemel wat is het hier weer schoon.