Wat wordt er gezegd over de naam van jouw hond(en)?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Wat wordt er gezegd over de naam van jouw hond(en)?

Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

Nanne91 schreef: haha nou je kent mijn honden. En tja wat zal ik van hun namen zeggen:
Kwispel, onze friese stabij, die zo heette, omdat ze mee naar huis ging in een doosje tussen mij en mijn broertje in in de auto. Steeds kwam haar kleine staartje boven de rand uit en die kwispelde als puppy al flink. Kwispel werd het toen en mensen zeiden daarover:
O, jullie waren zeker zo verbaasd dat een hond kwispelt, dat jullie haar maar Kwispel hebben genoemd? En later ontdekte je pas dat alle honden dat doen?
De meeste mensen vonden het erg grappig. Ik ben in al die jaren maar 1 andere Kwispel tegen gekomen, best gek, ik dacht dat de naam veel populairder zou zijn. Mijn demente oma noemde haar trouwens slinger. Die wist nog dat het iets met die staart en de beweging was, maar wat?
En voor mij was ze meestal Kwis of Kwizzie.
Harm, mijn 1e blindengeleidehond, ja wat moet je van die naam zeggen. Hij kwam als bijna 2 jarige hond bij mij en had zijn naam vanuit de geleidehondenschool al. Hij komt uit oktober 2005 en daarom vermoed ik dat hij genoemd is naar de Harm die toen mee deed aan Idols, degene die altijd zijn tekst vergat, volgens mij had die Harm rood haar en dat heeft de mijne ook, althans een beetje.
Harm vinden mensen gek, maar over het algemeen ook erg leuk en iedereen roept ook altijd: o dat past echt bij hem! Ik ben niet zo goed in de r, dus heefth hij Harrum. En vaker nog harmpie of opa, nu hij ouder en wijzer is. Opa harm, dat levert altijd wel een lach op bij mensen. Ik krijg zeer, zeer veel reacties op zijn naa. Als geleidehond ging hij veel met me mee en een geleidehond is bijzonder, in de ogen van vele mensen en dan vroeg er elke dag wel iemand hoe mijn hond heet. Ben nooit een andere hond tegen gekomen die zo heet. Wel ooit eens bij een etentje een ober. Die keek raar op toen mijn oma zei toen ober Harm het diner opdiende: Wat is die harm toch een schatje he, hij blijft zo braaf liggen hier naast je. Haha, ober Harm liet bijna het bord uit zijn handen kletteren. Het was in Friesland, is ook echt een Friese naam.
En dan Puck, mijn huidige geleidehond. Dat vindt vrijwel iedereen een hele leuke naam en alweer eentje die enorm goed bij de hond past. Als ik al een andere Puck tegen kom, dan is het wel vaak een klein hondje. Maar Puck roept makkelijk, je kan er van alles van maken, Puckie, Puckje, Ukkepuck, moet je alleen niet bij de dierenarts in de wachtkamer tegen je hond zeggen, per ongeluk: Pickie zoek de bank. Dat floepte er zo maar uit, oeps. En het gebeurt wel eens vaker, maar meestal hoort niemand dat, toen wel.
Werd Harm ook niet Herman genoemd? ;) En ik kan me mijn buurman nog herinneren die aan jou vroeg hoe je hond heete. Toen hij weg liep, hoorde je hem steeds mompelen: 'Harm, harrem, Harm, hmmm.'
Hydra
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hydra »

petralita schreef: Heb een hondje in cursus gehad die zo heet, echt geweldig, het paste er ook echt bij. langharig, kort op de pootjes en je zag niet wat voor en achter was. Geweldig zoals die over het veld rende bij hier komen.
Mijn opa en oma hebben een hond gehad die zo hete, ze konden geen naam verzinnen. was overigens een ontzettend eigenwijs klein ding.
Haha oh, mijn broer wil een golden! Maar hij noemde Igo ook altijd: Igay (omdat hij met zijn kont schudde) Kliko of Vriend. ;)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Moest wel lachen toen ik laatste keer met dinky voor controle bij dierenarts kwam die ik nog niet eerder had gehad binnen de praktijk.
Eerste dat ze zei toen ze in reismandje keek: Dinky is wel een echte dinkypoes!
(Dinky heeft ook wel als betekenis klein  ;) )
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Berre, omdat hij op een beertje leek en dat in onze streek in 't dialect "een berreke" is. De meesten vonden het wel en stoere naam voor zo'n klein beestje.
Tobi is gewoon (de dochters wilde z'n naam Magic niet behouden) voor buitenstaanders is het soms wel Tomie maar ach.
Boy is een Boy omdat hij toen ik hem de eerste keer opnam met z'n neus in mijn nek kroop en stilletjes kwam knuffelen net als een babytje wat ik 27 jaar geleden in de crèche had en mij ook zo iedere morgen knuffelde (kwam nadien nog bij dat pup Boy net als baby Boy een beertje als knuffel hadden waarvan ze alletwee op de pootjes sabbelden) Boy vinden de meesten wel leuk.
Had ik vooraf geweten dat we met 5 maand verschil twee pups gingen in huis halen had Tobi een Romeo geweest (zoals het broertje van baby Boy) ;)
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Quinlan wordt wel eens gedacht dat het Willem is, Galyi verwardt met Kelly, en Yenga o het spelletje? Yenga wil ik eerst Djenn noemen, lekker kort maar leek teveel op Jill.
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Bij Doerak zeggen ze 'natuurlijk' altijd: Het is ook wel een Doerak hè? En bij Tucker vragen ze of hij uit Twente komt... ::) (en: Wat voor één is het? Toch geen Golden Retriever hè?  >:().
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Kaine noemen we altijd banaan ( het is ook echt een banaantje ).
Mensen moeten altijd lachen als je tegen een rottweiler banaan zegt maar ze zijn daardoor ook minder tot niet bang voor hem  :biggrin2:

Basco noemen we altijd bassie.  Mensen vinden dat ook bij hem passen want hij hangt ook altijd de clown uit.

Zeno heeft zeno of pino ( door zijn lange neus ).
Overal waar we lopen horen we alleen: ach die oortjes, zo lief  ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hmm eigenlijk niks, meer commentaar op de honden zelf  :biggrin2:

Op hun bijnamen daarentegen  ::)
Zeker als eentje de bijnaam 'pi*mel' (sorry)heeft
En een vriendin hem vasthoud en tegen mijn man die terugkomt zegt: je Pi*mel is heel braaf geweest' hilarisch in het bijzijn van andere mensen  ;D
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Kim_S schreef: Ik wil ooit nog een langharig hondje die ik dan Swiffer noem  :biggrin2:
Ik heb een Zwabber gehad. Hij was een shih tzu. Als ik hem dan riep dan vroegen mensen "hoe heet ie???"
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Mijn hond heet Droppie. Uiteraard is ze zwart  ::)
Nog geen reacties op gehad, ze komt over 1,5 week pas  :biggrin2:
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Zoete drop, auto drop etc. :D
Laatst gewijzigd door millyckk op zo 11 okt 2015, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Trekdrop  :biggrin2:
Honingdrop  ::)
Katjesdrop  ;D
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Boerderijdrop, heksendrop... :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Manneke Pisdrop
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

koekje schreef: Manneke Pisdrop
Foto!

Plaats reactie