FOR PRESIDENT[/align]
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Tja, maar als 'meneer' het daar niet mee eens is? Als je het toestaat, dus voor die groep legaliseert, dan kan je de man niet dwingen het meisje te laten begeleiden toch? Dat is meten met 2 maten. Een Nederlander mag het niet, een asielzoeker (*gevonden) mag het wel? Ik kan daar echt helemaal niet bij, ik ga dan toch, en dat wil ik helemaal niet, met andere ogen naar die vluchtelingen kijken als ze dat soort walgelijke privileges gaan krijgen.Erna schreef: Wat is dan de oplossing voor die meisjes? Daar blijven? Gezinshereniging is alleen mogelijk wanneer een vluchteling asiel heeft gekregen en dat is kennelijk gebeurd. Misschien is de oplossing wel hierheen komen en middels begeleiding iets voor ze te kunnen doen.

ja... ze zijn toch al getrouwd dus iig 'safe' voor 'mannen'...Erna schreef: Wat is dan de oplossing voor die meisjes? Daar blijven? Gezinshereniging is alleen mogelijk wanneer een vluchteling asiel heeft gekregen en dat is kennelijk gebeurd. Misschien is de oplossing wel hierheen komen en middels begeleiding iets voor ze te kunnen doen.
Meneer zal het er ook niet mee eens zijn, dat is duidelijk. Maar terugsturen is volgens mij helemaal geen optie. In het land van herkomst zal helemaal geen hulp voor de meisjes zijn en dan nog in oorlogssituatie ook. Ik heb de oplossing ook niet maar kijk zeker niet met andere ogen naar vluchtelingen door dit. In veel culturen gebeurt dit. Ik ben het er niet mee eens maar dat is een ander verhaal. Voor hen is het 'gewoon' blijkbaar en het is niet alleen de echtgenoot die dit heeft gewild. Er zijn ook nog altijd ouders en andere familie die er kennelijk mee in gestemd hebben. Deze mensen niet opvangen vanwege een kindhuwelijk is volgens mij niet de aangewezen weg. Hier in het westen is er tenminste nog een kans dat het kind wordt opgevangen, in Syrie kun je dat vergeten.keetje schreef: Tja, maar als 'meneer' het daar niet mee eens is? Als je het toestaat, dus voor die groep legaliseert, dan kan je de man niet dwingen het meisje te laten begeleiden toch? Dat is meten met 2 maten. Een Nederlander mag het niet, een asielzoeker (*gevonden) mag het wel? Ik kan daar echt helemaal niet bij, ik ga dan toch, en dat wil ik helemaal niet, met andere ogen naar die vluchtelingen kijken als ze dat soort walgelijke privileges gaan krijgen.
het gaat mij erom dat het door de wet erkend word...gelijke monikken gelijke kappen, een nl man mag niet met een kind trouwen, een vluchteling die zich in nl vestigd dus ook niet.Erna schreef: Meneer zal het er ook niet mee eens zijn, dat is duidelijk. Maar terugsturen is volgens mij helemaal geen optie. In het land van herkomst zal helemaal geen hulp voor de meisjes zijn en dan nog in oorlogssituatie ook. Ik heb de oplossing ook niet maar kijk zeker niet met andere ogen naar vluchtelingen door dit. In veel culturen gebeurt dit. Ik ben het er niet mee eens maar dat is een ander verhaal. Voor hen is het 'gewoon' blijkbaar en het is niet alleen de echtgenoot die dit heeft gewild. Er zijn ook nog altijd ouders en andere familie die er kennelijk mee in gestemd hebben. Deze mensen niet opvangen vanwege een kindhuwelijk is volgens mij niet de aangewezen weg. Hier in het westen is er tenminste nog een kans dat het kind wordt opgevangen, in Syrie kun je dat vergeten.
Helemaal mee eens.Erna schreef: Meneer zal het er ook niet mee eens zijn, dat is duidelijk. Maar terugsturen is volgens mij helemaal geen optie. In het land van herkomst zal helemaal geen hulp voor de meisjes zijn en dan nog in oorlogssituatie ook. Ik heb de oplossing ook niet maar kijk zeker niet met andere ogen naar vluchtelingen door dit. In veel culturen gebeurt dit. Ik ben het er niet mee eens maar dat is een ander verhaal. Voor hen is het 'gewoon' blijkbaar en het is niet alleen de echtgenoot die dit heeft gewild. Er zijn ook nog altijd ouders en andere familie die er kennelijk mee in gestemd hebben. Deze mensen niet opvangen vanwege een kindhuwelijk is volgens mij niet de aangewezen weg. Hier in het westen is er tenminste nog een kans dat het kind wordt opgevangen, in Syrie kun je dat vergeten.
Dat doen ze ook niet. Ze zijn al getrouwd.Martine-Tom schreef: het gaat mij erom dat het door de wet erkend word...gelijke monikken gelijke kappen, een nl man mag niet met een kind trouwen, een vluchteling die zich in nl vestigd dus ook niet.
en nl kiest ervoor om dat huwelijk ook te erkennen...dat kunnen ze ook gewoon niet doen, dan is het ineens wel een pedo die met een kind slaapt... Daar zijn ze nu iig mee bezig, als het goed is komt de eerste kamer in nov met hun oordeelErna schreef: Dat doen ze ook niet. Ze zijn al getrouwd.
Die keuze is al lang geleden gemaakt door kindhuwelijken in het buitenland te erkennen. Dat feit verander je niet in een paar dagen. Het homohuwelijk is hier in NL erkend maar in veel landen nog niet. Wij zouden ook op ons achterste benen staan wanneer in een staat in de VS opeens een huwelijk van een Nl homopaar wordt ontbonden omdat het daar niet legaal is.Martine-Tom schreef: en nl kiest ervoor om dat huwelijk ook te erkennen...dat kunnen ze ook gewoon niet doen, dan is het ineens wel een pedo die met een kind slaapt... Daar zijn ze nu iig mee bezig, als het goed is komt de eerste kamer in nov met hun oordeel![]()
Een huwelijk tussen homo's is een keuze, zo'n kindhuwelijk niet.Erna schreef: Die keuze is al lang geleden gemaakt door kindhuwelijken in het buitenland te erkennen. Dat feit verander je niet in een paar dagen. Het homohuwelijk is hier in NL erkend maar in veel landen nog niet. Wij zouden ook op ons achterste benen staan wanneer in een staat in de VS opeens een huwelijk van een Nl homopaar wordt ontbonden omdat het daar niet legaal is.
omdat de us en nl beiden westers zijn, en , ohja...het zijn twee volwassen mensen die mogen beschikken over hun eigen rechten.,dit gaat om kinderen, die kunnen dit niet beslissen,die worden stekselmatig verkracht door die pedos en krijgen veelal te jong kinderen wat hun lijf niet aankan, ik zie hiervwerkelikk waar niks in wat nl zou moeten erkennen, dat ze een huwelijk erkennen waarvan het kjnd inmiddels volwassen is...maar kinderen van 13/14??? Echt te idioot voor woorden!Erna schreef: Die keuze is al lang geleden gemaakt door kindhuwelijken in het buitenland te erkennen. Dat feit verander je niet in een paar dagen. Het homohuwelijk is hier in NL erkend maar in veel landen nog niet. Wij zouden ook op ons achterste benen staan wanneer in een staat in de VS opeens een huwelijk van een Nl homopaar wordt ontbonden omdat het daar niet legaal is.
en dan nog, als er bekend word dat een leraar een zedenmisbruik op zijn kerfstok heeft is nl ook te klein, maar omdat hier een stempel huwelijk op staat mag het ineens wel?Erna schreef: Die keuze is al lang geleden gemaakt door kindhuwelijken in het buitenland te erkennen. Dat feit verander je niet in een paar dagen. Het homohuwelijk is hier in NL erkend maar in veel landen nog niet. Wij zouden ook op ons achterste benen staan wanneer in een staat in de VS opeens een huwelijk van een Nl homopaar wordt ontbonden omdat het daar niet legaal is.