Mini-Miesjes. Nieuwe plaatjes pag. 35

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Mies en de mini-Miesjes! Nieuwe foto's pag. 7

monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ze zijn prachtig.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Mies en de mini-Miesjes! (foto)

Bericht door Parelridder »

Lizzy schreef: Ik ken zat mensen die katten hebben die NIET vrij naar buiten kunnen en toch een meer dan geweldig en uitdagend leven hebben. Dus ik vind geen criterium.
Ik ben niet per definitie tegen het binnen houden, ik heb echter met meerdere katten ervaren dat niet iedere kat gelukkig kan zijn als binnenkat. Zo móói als op jouw filmpje hadden wij het niet, maar hier ook tal van kasten van vloer tot aan plafond waar ze langs ze zijkanten in konen en mochten klimmen, alle plankjes over konden, achter boeken langs sjezen, dingetjes er uit tikken.. Luikjes om van de ene naar de andere kamer te kunnen, alle verdiepingen v/h huis beschikbaar. Gezelschap, speeltjes en ook sámen spelen. Krappalen natuurlijk. Voor zo ver een huis dat bieden kan, was er avontuur, maar je eigen huis/tuin ís nou eenmaal beperkt in 'avontuur'. Voor avonturiers, lieden met een enorme exploratiedrang, zijn binnen-mogelijkheden al gauw saai.
Dit was dus geen kritiek op mensen die van hun huis een kattenparadijs gemaakt hebben, óók als er alle moeite toe gedaan wordt (ik ervaar de wijze waarop ik zelf katten had althans als een heel aantrekkelijk kattenhuis) kán dat soms onbevredigend blijven. Babette trok haar scheur open en hield dat vol. Sanne ging zitten somberen en chagerijnen en toen ik vervolgens voor haar de tuin dicht maakte, voorzien van klimboom met allerhande spel er in, zodat ze daar óók nog bij kon, ging ze ze daar langs de schutting - als een tijger in een kooi - ijsberen. Die hele klimboom etc. kon haar gestolen worden, ze wilde maar één ding: vrij, er op uit!
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Wat fijn dat het zo goed met ze gaat. Wel kleine fotootjes hè :)
Lil

Re: Mies en de mini-Miesjes! (foto)

Bericht door Lil »

Parelridder schreef: Ik ben niet per definitie tegen het binnen houden, ik heb echter met meerdere katten ervaren dat niet iedere kat gelukkig kan zijn als binnenkat. Zo móói als op jouw filmpje hadden wij het niet, maar hier ook tal van kasten van vloer tot aan plafond waar ze langs ze zijkanten in konen en mochten klimmen, alle plankjes over konden, achter boeken langs sjezen, dingetjes er uit tikken.. Luikjes om van de ene naar de andere kamer te kunnen, alle verdiepingen v/h huis beschikbaar. Gezelschap, speeltjes en ook sámen spelen. Krappalen natuurlijk. Voor zo ver een huis dat bieden kan, was er avontuur, maar je eigen huis/tuin ís nou eenmaal beperkt in 'avontuur'. Voor avonturiers, lieden met een enorme exploratiedrang, zijn binnen-mogelijkheden al gauw saai.
Dit was dus geen kritiek op mensen die van hun huis een kattenparadijs gemaakt hebben, óók als er alle moeite toe gedaan wordt (ik ervaar de wijze waarop ik zelf katten had althans als een heel aantrekkelijk kattenhuis) kán dat soms onbevredigend blijven. Babette trok haar scheur open en hield dat vol. Sanne ging zitten somberen en chagerijnen en toen ik vervolgens voor haar de tuin dicht maakte, voorzien van klimboom met allerhande spel er in, zodat ze daar óók nog bij kon, ging ze ze daar langs de schutting - als een tijger in een kooi - ijsberen. Die hele klimboom etc. kon haar gestolen worden, ze wilde maar één ding: vrij, er op uit!
Klinkt hetzelfde als bij mijn meisje. Dat heet zij is als Babette en opsluiten is heeeeel handig... enkelbanden gescheurd toen ze mij omver rende om de vrijheid te proeven.
Terwijl wij gelukkige binnenkatten gehad hebben, dat kan inderdaad als je de juiste kat hebt.
Om die reden... nooit meer een kat in mijn huis. Ik kan er als ze jong zijn niet aan zien of het een geboren avonturier(ster) is of niet.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

oh wat enig, die omgekeerde zebra vind ik leuk om te zien............ helemaal rechts dacht ik :smitten: :smitten:
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Scheetjes hoor! En fijn dat het goed gaat!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Die zien er goed uit!
Leuk hoor!
AnnemiekevD
5-sterren
5-sterren

Bericht door AnnemiekevD »

Wat zijn ze schattig!
En je mag al lekker dichtbij komen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jeuhj! Ik mag de mini-Miesjes aaien van Mies!

Ik "train" elke dag met haar. 2x 5 minuutjes. Ze kent de clicker nu, want ze pakt voer van me aan, dus dat werkt ideaal. Eerst oefende ik met dichterbij komen. Daarna met mijn hand heel voorzichtig, met de vingers gebogen, naar de kleintjes bewegen in de opening van haar kistje. Liet ze dat toe, klik, lekkers. En dan bedoel ik vooral dat ze niet naar achteren duikt maar rustig blijft zitten/liggen.
Zo heb ik dagen geoefend. En vandaag mocht ik voor het eerst een ukkie aaien :smitten:
Ze keek nog wat argwanent, maar ze bleef op haar plek liggen zonder in elkaar te kruipen. Ze heeft ook niet liggen grommen of blazen. Dus even een kleintje aanraken, klik, lekkers geven uit dezelfde hand.

Oooh ik vind Mies echt een leukerd. Ze doet zo haar best!
En die kleintjes? Dikkertjes zijn het!
Ze gillen om het hardst als mama gaat eten.  MAMA KOM TERUG! KOM TERUG!
2 hebben er de oogjes al een beetje open. Ze lijken prima te groeien en zien er rustig en tevreden uit. Ondanks dat Mies moet zogen zie ik haar aankomen, dus dat gaat prima.

Leuk hoor, dit. Genieten is het!

Oh en Joke, onwijs bedankt voor je boek! Ik leer er veel van!
EliScooby
5-sterren
5-sterren

Bericht door EliScooby »

Hope schreef: Jeuhj! Ik mag de mini-Miesjes aaien van Mies!

Ik "train" elke dag met haar. 2x 5 minuutjes. Ze kent de clicker nu, want ze pakt voer van me aan, dus dat werkt ideaal. Eerst oefende ik met dichterbij komen. Daarna met mijn hand heel voorzichtig, met de vingers gebogen, naar de kleintjes bewegen in de opening van haar kistje. Liet ze dat toe, klik, lekkers. En dan bedoel ik vooral dat ze niet naar achteren duikt maar rustig blijft zitten/liggen.
Zo heb ik dagen geoefend. En vandaag mocht ik voor het eerst een ukkie aaien :smitten:
Ze keek nog wat argwanent, maar ze bleef op haar plek liggen zonder in elkaar te kruipen. Ze heeft ook niet liggen grommen of blazen. Dus even een kleintje aanraken, klik, lekkers geven uit dezelfde hand.

2 hebben er de oogjes al een beetje open. Ze lijken prima te groeien en zien er rustig en tevreden uit. Ondanks dat Mies moet zogen zie ik haar aankomen, dus dat gaat prima.

Jeeeeeeej! Nog even, dan word je een echte kattenmama. Echt mooi om te lezen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hope schreef: Jeuhj! Ik mag de mini-Miesjes aaien van Mies!

Ooowwww, ik schiet echt helemaal vol als ik dit lees! Wat geweldig dat het zo goed gaat! Jij bent echt helemaal gemaakt voor het omgaan met dieren, hè? :-*
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Poeh hee, ik heb de tranen in mijn ogen van je berichtje, wat een waanzinnige prestatie van jullie allebei!!!!!!!!! En wat zal het heerlijk voelen, dat je moeite - het volgen van Mies' tempo - zulke vruchten af werpt. Geweldig dat Mies je zo vertrouwt en begrijpt!! (en andersom dus, want dat is voorwaarde om zo ver te komen..) :-* :-*
Ik verheug me ontzettend op wat er nog komen gaat!!!!
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Wouww wat goed van jullie allebei
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

wat onwijs knap!! Fijn voor Mies en mini-Miesjes dat jij zoveel geduld op kunt brengen en doorgaat ook al is het moeilijk!!! Die mini-Miesjes worden vast leuke huispoesjes :-* :-*
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

:circle: Wauw, wat goed om te lezen!!

Plaats reactie