Jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeuk

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Als het goed is zouden de vlooien áls ze die had nu in ieder geval weg moeten zijn. Inderdaad wat Lizzy zegt, droogblazen met lauwe lucht of evt. deppen met een handdoek.
Stél dat het vlooien waren, dan is de jeuk niet meteen weg, omdat de beten nog door jeuken. Vergelijk het met een muggenbeet bij jezelf, die jeukt ook nog wel even door.
Ik ben benieuwd of de da. iets gaat vinden vanavond.
Hopelijk wordt het snel beter met de jeuk.
Ik heb  ooit iets gemaakt voor een hond die ook enorm jeukerig was, ik kan het wel even voor je opzoeken.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik heb het even opgezocht wat het ook alweer was.
Toen een van mijn honden eens heel erge jeuk had, heb ik een leeg sprayflesje genomen, heb daar ongeveer 100ml. warm water in gedaan, een centimeter of 5 uit een tube calendulan crème van VSM als emulgator erbij gedaan en 3 druppels roomse kamille (etherische olie). Goed schudden en daarmee heb ik de jeukende delen ingesprayed. (Bij mijn hond was dat toen de buik, flanken, borst en nek).
Dat heeft toen heel goed geholpen.
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

thanks! , ik vond ook nog iets op basis van teatrea van het merk Carnis. Nadat ik het geroken had dacht ik , dat kan ik zelf ook maken , en veel goedkoper...
Was 22 euro voor een halve liter!

Ik heb ook de rollen paardenvlees van carnis gekocht , is met orgaan, en strot als calciumbron.
Dan kan ik even doorgaan met paard als eliminatiedieet. Hij is 1,5 jaar , zal nog niet helemaal uitgegroeid zijn , dus wou een volledige maaltijd kunnen geven.
Nu hopen dat Carnis ook waar maakt wat het zegt , en er geen andere resten in zitten....
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Strot is geen calciumbron hoor. Er zit alleen kraakbeen in.
Weet je zeker dat hij een voedselallergie heeft? Ligt het niet gewoon aan de brokken? In mijn carrière als hondentrimster, waren de brokken in 99% van de gevallen de oorzaak van de jeuk. De jeuk ging weg als er werd overgeschakeld op goede rauwe voeding.
Ik denk dat ik gewoon een goede complete KVV zou geven en pas als blijkt dat de jeuk niet weg gaat, evt. gaan elimineren.
En misschien vindt de da vanavond wel een oorzaak...
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Helaas , dierenarts was vaag...
Ze gaf wel aan dat voedselallergie zich meer uitte op de flanken , en ook op de kop , Badoo heeft vooral veel korsten vlak boven staartaanzet , bijt veel in zijn poten , en schuurt zijn buik over de grond[of is dat een vorm van zelfbevrediging :o...]
Dus mogelijk toch een overmatige reactie op vlooien...
Ik wil even doorgaan met het eliminatiedieet , om in ieder geval de jeuk zo snel mogelijk te stoppen , en paard valt hij echt op aan. Kan geen kwaad om er mee door te gaan.

Anaal klieren werden ook uitgedrukt , kan ook jeuk veroorzaken , en voor het ongemak , mocht hij van de dierenarts wel een hypoallergeen koekje , ook al had ik aangegeven al met elimineren te zijn begonnen...dit koekje kon geen kwaad zei ze , was immers hypoallergeen. Gelukkig wou hij het niet eens!

Uitsluiten van demodex ed is de eventuele volgende stap. Dierenarts zag daar nu ook nog niet het nut van in.

Oke , nu behandelen tegen vlooien , alles al in de wasmachine gehad , en ja , alles een pipet in de nek gegeven. Mocht het volgende week niet beter zijn , dan maar een spuit. Ik kon het nu al moeilijk uitleggen naar dierenarts toe dat ik het niet wou , dus gewoon maar uitgesteld. Het arme beest moet ook nog de kans krijgen om het een en ander te verwerken. Ik vind het wel belangrijk dat de jeuk stopt...
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Maxioscar schreef: Helaas , dierenarts was vaag...
Ze gaf wel aan dat voedselallergie zich meer uitte op de flanken , en ook op de kop , Badoo heeft vooral veel korsten vlak boven staartaanzet , bijt veel in zijn poten , en schuurt zijn buik over de grond[of is dat een vorm van zelfbevrediging :o...]
Ik wil even doorgaan met het eliminatiedieet , om in ieder geval de jeuk zo snel mogelijk te stoppen , en paard valt hij echt op aan. Kan geen kwaad om er mee door te gaan.

Anaal klieren werden ook uitgedrukt , kan ook jeuk veroorzaken , en voor het ongemak , mocht hij van de dierenarts wel een hypoallergeen koekje , ook al had ik aangegeven al met elimineren te zijn begonnen...dit koekje kon geen kwaad zei ze , was immers hypoallergeen. Gelukkig wou hij het niet eens!

Uitsluiten van demodex ed is de eventuele volgende stap. Dierenarts zag daar nu ook nog niet het nut van in.

Oke , nu behandelen tegen vlooien , alles al in de wasmachine gehad , en ja , alles een pipet in de nek gegeven. Mocht het volgende week niet beter zijn , dan maar een spuit. Ik kon het nu al moeilijk uitleggen naar dierenarts toe dat ik het niet wou , dus gewoon maar uitgesteld. Het arme beest moet ook nog de kans krijgen om het een en ander te verwerken. Ik vind het wel belangrijk dat de jeuk stopt...
Sorry, maar hier was echt de grens bij mij bereikt...  :o :-X

Hopelijk reageert je hond niet op het pipetje en zal hij zich beter gaan voelen... Houdt er trouwens rekening mee  dat het ook het jaargetijde is.. Mijn hond jeukt ook ontzettend, en die heeft niet eens een voedselallergie.. Gisteren weer gezwommen en gewaterblazert, dat helpt wel iets..
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dit is typisch een symptoom dat ik bij honden zag die slecht voer kregen. Het hoeft helemaal niets met voedselallergie te maken te hebben, maar eerder met het niet tegen slechte voeding kunnen.
Zoals ik al eerder zei, als er werd overgeschakeld op goed voer, verdwenen deze symptomen in 99% van de gevallen vanzelf.
Ik denk dus dat je gewoon even geduld moet hebben.
Een reigigingskuurtje met bv. groene leem kan geen kwaad, om het ontgiftingsproces te ondersteunen / versnellen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef: Dit is typisch een symptoom dat ik bij honden zag die slecht voer kregen. Het hoeft helemaal niets met voedselallergie te maken te hebben, maar eerder met het niet tegen slechte voeding kunnen.
Zoals ik al eerder zei, als er werd overgeschakeld op goed voer, verdwenen deze symptomen in 99% van de gevallen vanzelf.
Ik denk dus dat je gewoon even geduld moet hebben.
Een reigigingskuurtje met bv. groene leem kan geen kwaad, om het ontgiftingsproces te ondersteunen / versnellen.
Ik sluit me hier heel graag bij aan.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Onze Dali is sinds januari bij ons. Toen hij er net was, was het een drama, alle vier zijn poten kapot en hij beet er ook telkens op. Hij schuurde de hele dag met zijn buik en zijn kin over de vloer om zijn jeuk te stillen. Uiteindelijk had hij ook demodex. En een stevige allergie voor allerlei soorten mijten en schimmels. Maar geen voedselallergie. We zijn nu 8 maanden verder en hij is vrijwel jeuk vrij. Nou heb ik natuurlijk wel direct de demodex behandeld en hij heeft ook een hyposensibilisatiekuur achter de rug en ik neem een hele batterij maatregelen in huis om het aantal mijten zo laag mogelijk te houden. Maar ik denk dat de overstap van slechte kwaliteit brok naar barf hem nog het meest heeft geholpen (hoewel je dat natuurlijk nooit met zekerheid kan zeggen).
Succes met de jeuk! En probeer geduld te hebben. Het is akelig om te zien dat hij er zo'n last van heeft, maar het kost nou eenmaal tijd om zo'n aangetaste huid weer helemaal gezond te krijgen.
Terça
1-ster
1-ster

Bericht door Terça »

Succes met de jeuk! En probeer geduld te hebben. Het is akelig om te zien dat hij er zo'n last van heeft, maar het kost nou eenmaal tijd om zo'n aangetaste huid weer helemaal gezond te krijgen.
[/quote]

Fijn dat je dat zo zegt, het is een heel moeizaam proces om je hondje van de jeuk af te helpen.
Som denk ik dat ik zelf gedesensibiliseerd zou moeten worden........
We zijn al zo ver gekomen, als ik er nog aan denk hoe heftig het geweest is !
Maar even krabben en je staat weer op tilt.
Tijd......ik moet daar vaker aan denken, dank je.
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Even een update , het gaat al stukken beter met het kleine monster.
Hij stinkt al stukken minder , en eet inmiddels naast paard , ook wat vuile lamspens.
Het krabben is er nog wel , maar alle korstjes zijn al weg.
De omschakeling naar vers vlees geeft nog wel wat darm problemen , vandaar dus ook die vuile pens erbij.
Ontlasting is nog niet zoals het hoort.
Ik denk dat dit wel helemaal goed komt!

Wil iedereen die een hond heeft met echte jeuk toch even een hart onder de riem steken.
Wat ontzettend knap dat jullie toch blijven proberen , met zo veel moeite , om het dragelijk te houden voor dier en mens!

Alleen nu moet hij nog schoothond af worden , want zijn gedrag ::)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

De ontlasting zal niet goed worden als je geen (gemalen) bot voert. Je zei dat het paard dat je voert orgaan en strot als calciumbron heeft. Afgezien van het feit dat orgaan en strot géén calciumbron is en er dus op den duur tekorten zullen ontstaan, zul je toch wel een bepaald percentage bot erbij moeten voeren als je de ontlasting goed wilt krijgen.
Af en toe wat pens is op zich goed, maar niet om de ontlasting steviger te krijgen.
Wat ik al eerder zei, zou ik verschillende goede merken KVV gaan kopen en die afwisselen. Óf je gaan verdiepen in barf.

ps. Wat je nu voert is op zich al een heel stuk beter dan wat hij kreeg. Vandaar dat de huid ook al verbetert. Het is echter nog lang niet goed genoeg!
Laatst gewijzigd door doranto op za 10 okt 2015, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Doranto schreef: De ontlasting zal niet goed worden als je geen (gemalen) bot voert. Je zei dat het paard dat je voert orgaan en strot als calciumbron heeft. Afgezien van het feit dat orgaan en strot géén calciumbron is en er dus op den duur tekorten zullen ontstaan, zul je toch wel een bepaald percentage bot erbij moeten voeren als je de ontlasting goed wilt krijgen.
Af en toe wat pens is op zich goed, maar niet om de ontlasting steviger te krijgen.
Wat ik al eerder zei, zou ik verschillende goede merken KVV gaan kopen en die afwisselen. Óf je gaan verdiepen in barf.

ps. Wat je nu voert is op zich al een heel stuk beter dan wat hij kreeg. Vandaar dat de huid ook al verbetert. Het is echter nog lang niet goed genoeg!
+1
Als je wil blijven elimineren, wat mij op zich helemaal niet zo gek lijkt, ga dan in elk geval een diersoort geven waarvan je vleesbot, spiervlees en organen kan voeren.
Maxioscar
3-sterren
3-sterren

Bericht door Maxioscar »

Hij eet inmiddels gewoon met de ''pot'' mee.[ik barf inmiddels al zoon 10 jaar]
Het lijkt dus een doodgewone vlooienallergie te zijn geweest.

Hij valt aan op zijn eten , kauwt nauwelijks , maar poep ziet er wat beter uit.
[Ik rijg het aan een touw , wat ik vast bind , dan moet hij tenminste trekken , en kan hij het niet heel doorslikken]
Nog wat zwart en glanzend , maar geen slijm meer.

En , hij stinkt niet meer!!!

Gedrag gaat ook al stukken beter , heb er nog niks aan gedaan behalve consequent zijn, maar hij ligt al te slapen met onze katten in het mandje.

Ben blij dat het met een sisser afloopt!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat is zeker fijn! Wel raar dat de ontlasting zwart is...?

Plaats reactie