Ik zou dat niet tegelijk geven nee, maar pas ná de ab. Tijdens de ab zou ik al wel beginnen met een probiotica.zurca schreef: Rare vraag misschien maar dat ontgiften, zou dat geen negatief effect hebben op de pijnstiller en de AB die ze krijgt?
maandag operatie, milt verwijderen.*Herstel gaat goed!!*Goed nieuws*
Moderator: Lizzy
Re: titel aangepast; maandag operatie milt verwijderen.
Probiotica krijgt ze inerdaad ook al.
het filmpje kan ik niet zien, maar fijn dat ze nu wat is opgeknapt en weer eet, hopelijk zit die 5 kg er zo weer aan!! Knuffel aan lieve Ziggy
Ik zou nu niet ontgiften. En voorlopig ook nog niet.
De milt is verwijderd, het lichaam moet daar eerst aan wennen. De hele buikholte is open geweest, je hebt een joekel van een wond natuurlijk. Vergeet niet dat je bij ontgiften de lever hard aan het werk zet, en nu je hond geen milt meer heeft, wordt er toch een fractie minder gezuiverd. In jouw geval zou ik onder begeleiding van een holistisch arts gaan ontgiften en er niet zelf mee gaan beginnen. Ontgiften kost energie!
De milt is verwijderd, het lichaam moet daar eerst aan wennen. De hele buikholte is open geweest, je hebt een joekel van een wond natuurlijk. Vergeet niet dat je bij ontgiften de lever hard aan het werk zet, en nu je hond geen milt meer heeft, wordt er toch een fractie minder gezuiverd. In jouw geval zou ik onder begeleiding van een holistisch arts gaan ontgiften en er niet zelf mee gaan beginnen. Ontgiften kost energie!
Fijn dat ze alweer uit zichzelf eet en het al weer een stuk beter gaat 
Ik zou nu niet ontgiften hoor. Dat werkt ook de werking van de AB tegen. En bovendien heeft ze inderdaad voorlopig even genoeg achter de kiezen. En als je haar over een tijd al wilt ontgiften, zou ik dat doen met chlorella. En beginnen met 1 pil per dag. En dat een week lang. En dan voorzichtig steeds iedere week 1 pil erbij. Maar voorlopig dus even niet.
Ik zou nu niet ontgiften hoor. Dat werkt ook de werking van de AB tegen. En bovendien heeft ze inderdaad voorlopig even genoeg achter de kiezen. En als je haar over een tijd al wilt ontgiften, zou ik dat doen met chlorella. En beginnen met 1 pil per dag. En dat een week lang. En dan voorzichtig steeds iedere week 1 pil erbij. Maar voorlopig dus even niet.
Bedankt voor jullie reacties! Mijn gevoel over niet ontgiften (nu i.i.g) klopt dus wel.
Ik ben nog aan het rondlezen of het zinvol is iets van suplementen oid te geven nu de milt er uit is maar kom nog niet veel verder dan ijzer bij geven.
Verder wil ik, als ze echt lekker opgeknapt is gaan beginnen met kurkuma.
Gisteren heeft ze voor het eerst sinds maanden weer normaal een dagportie op van zo'n 6 ons. En vanmorgen kwam ze naar de keuken en heeft haar eten gewoon uit haar eigen etensbsak gegeten zonder dat ik moest voeren ofzo ook dat is al erg lang geleden.
Ze begint zich ook steeds beter te voelen, wil verder met wandelen, wil hupsen en springen en zou graag even een rondje crossen door de tuin
Verder zou ze zooooo graag op de bank willen maar dat mag dus ook nog niet en dus ligt ze nu als een prinses op de erwt op een stapel van kussen, kleden, schaapjes en mand 
Ik ben nog aan het rondlezen of het zinvol is iets van suplementen oid te geven nu de milt er uit is maar kom nog niet veel verder dan ijzer bij geven.
Verder wil ik, als ze echt lekker opgeknapt is gaan beginnen met kurkuma.
Gisteren heeft ze voor het eerst sinds maanden weer normaal een dagportie op van zo'n 6 ons. En vanmorgen kwam ze naar de keuken en heeft haar eten gewoon uit haar eigen etensbsak gegeten zonder dat ik moest voeren ofzo ook dat is al erg lang geleden.
Ze begint zich ook steeds beter te voelen, wil verder met wandelen, wil hupsen en springen en zou graag even een rondje crossen door de tuin
Dat gaat helemaal goed komen! 
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
dat klinkt goed!!!!!
Wow, dit gaat de goede kant op met je meis, super 
- Pauline
- 5-sterren

Oh dit gaat goed komen! Fijn. 
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
bij mijn eerste golden is ook de milt eruit gehaald en ze is op 3 maanden na 17 jaar geworden en heeft dus nog jaren geleefd na de operatie (was denk ik 11-12 jaar oud). Ze heeft niets extra gekregen overigens.
Oh wat fijn om te lezen dat ze goed eet en zich beter gaat voelen!
Gaat goed hier met m'n meisje 
Ze eet lekker, staat weer te wachten op haar voerbak, komt de keuken weer in als ik aan het koken ben.
Morgenavond naar de DA voor controle. Hoop dat de uitslag van de milt er dan ook is....
De wond ziet er netjes uit, de blauwe plek is aardig aan het wegtrekken. Ze lijkt er geen jeuk aan te hebben. Ik smeer er (nog) niets op. Bij de DA hadden ze dat afgeraden omdat een wond dan vochtig blijft en zo een kweekvijver voor bacterieen wordt
Had me voorgenomen het maar gewoon aan te kijken. Als ik denk dat ze last heeft van de wond ga ik smeren maar tot nog toe is dat niet aan de orde....
Ze eet lekker, staat weer te wachten op haar voerbak, komt de keuken weer in als ik aan het koken ben.
Morgenavond naar de DA voor controle. Hoop dat de uitslag van de milt er dan ook is....
De wond ziet er netjes uit, de blauwe plek is aardig aan het wegtrekken. Ze lijkt er geen jeuk aan te hebben. Ik smeer er (nog) niets op. Bij de DA hadden ze dat afgeraden omdat een wond dan vochtig blijft en zo een kweekvijver voor bacterieen wordt
Helemaal top! Wat fijn moet het zijn om te zien dat ze weer trek heeft!zurca schreef: Gaat goed hier met m'n meisje
De wond ziet er netjes uit, de blauwe plek is aardig aan het wegtrekken. Ze lijkt er geen jeuk aan te hebben. Ik smeer er (nog) niets op. Bij de DA hadden ze dat afgeraden omdat een wond dan vochtig blijft en zo een kweekvijver voor bacterieen wordtHad me voorgenomen het maar gewoon aan te kijken. Als ik denk dat ze last heeft van de wond ga ik smeren maar tot nog toe is dat niet aan de orde....
Lekker met rust laten, die wond. Zo lang het geen klachten geeft doet de natuur zijn werk wel!
Re: maandag operatie, milt verwijderen.*Herstel gaat goed!!*
Ze is oke bevonden door de DA. Ze mag weer wat verder wandelen en ze hoeft geen medical petshirt meer aan. Met los laten ga ik nog wel een week of 2 wachten. De DA zei over een weekje maar ging daarbij uit van een hond die even yeaaahhh doet en meer niet. Als ik Ziggy los ga laten dan wordt het een yeahhhh van 60km/u 
De uitslag was er helaas nog niet, nog wat langer in spanning helaas. Verder wel mijn ontevredenheid uitgesproken over hoe het na de o.k. is gegaan. Daar stond hij van te kijken en ging het intern absoluut bespreken. Ik hoop het maar, hij leek in ieder geval oprecht verbaasd.
De uitslag was er helaas nog niet, nog wat langer in spanning helaas. Verder wel mijn ontevredenheid uitgesproken over hoe het na de o.k. is gegaan. Daar stond hij van te kijken en ging het intern absoluut bespreken. Ik hoop het maar, hij leek in ieder geval oprecht verbaasd.