Hier een hond met extreem gevoelige spijsvertering en zuivel incl geit is echt dramatisch. Als je als mens maagklachten hebt mag je dus geen zuivel. Eerst wat er gezegd werd tegen mij.
Maar goed als het voor de hond in kwestie helpt.
Rijst hoort niet in hondenvoer. Hier eentje met allergie. Nu is hij heel oud en eet hij vaak carnibest. Daar zit een heel klein beetje gepofte rijst in en gek genoeg wordt het verdragen. Hij doet het op ee diabetes versie minder goed dan op de nnormale. Heel apart. Sinds een aantal maanden weet ik dus niet meer zo goed wat ik dus van de rijst theorie moet denken. De gezonde woefs krijgen trouwens onverkort 100% rijst/graanvrij.
Savonds later eten geven en geitemelk.
Moderator: eelke
Re: Savonds later eten geven en geitemelk.
De een zegt het is wel goed voor de maag(geitenjoghurt dus) de ander niet. Ik denk dat als net bij de mens het bij een dier ook anders is en je moet kijken naar je hond. Zelfde verhaal wel/geen groente.... Wat ik deze 2 dagen wel zie, is dat er tussendoor bij gekte geen gekots meer is. Het beetje geitenjoghurt rond 18 uur is om iets in de maag te hebben en blijkbaar werkt het. Geef ik vaster voedsel komt het met druk doen er weer uit. Rijst tja past niet in hondenvoeding, maar vind bandit wel een goede kvv, waar hij het goed op doet in, wat ik weer afleidt aan hoe zijn ontlasting eruit ziet.
Even een update. Het gaat goed! Geen gekots meer tussendoor, ik en baron zijn blij. Smorgens klein beetje kvv, tussendoor qel zijn gedroogde snackjes, omstreeks 18 uur een scheutje geitenjoghurt soms met een eitje erdoor of een beetje honing en savonds na de laatste wandeling zijn grote portie kvv.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

[quote="chery"]
Even een update. Het gaat goed! Geen gekots meer tussendoor, ik en baron zijn blij. Smorgens klein beetje kvv, tussendoor qel zijn gedroogde snackjes, omstreeks 18 uur een scheutje geitenjoghurt soms met een eitje erdoor of een beetje honing en savonds na de laatste wandeling zijn grote portie kvv.
[/quote]
Fijn! Is toch weer een zorg minder, nu je de juiste formule hebt gevonden!
[/quote]
Fijn! Is toch weer een zorg minder, nu je de juiste formule hebt gevonden!