DIY schoonmaken en gezichtsproducten

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: DIY schoonmaken en gezichtsproducten

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Vera had gisteren ook eigengemaakte haargel!

Hier haar recept:
Kneed een stuk banaan tot moes. Vermeng met wat kruimels donkerbruin pittenbrood die nog aan je handjes hingen.
Veeg daarna je handen af aan je haar en trek het hier en daar in pieken. Vergeet ook de flapoortjes niet! (wenkbrauwen en wimpers is ook wel eens leuk)
Als papa je dan gaat afvegen, laat hem alleen je toet en een gedeelte van je handen doen.
Laat de boel goed drogen.
Als je dan daarna bij mama aan de tiet ligt, gegarandeerd harde krullen zonder Roy Donkers.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

koekje schreef: Vera had gisteren ook eigengemaakte haargel!

Hier haar recept:
Kneed een stuk banaan tot moes. Vermeng met wat kruimels donkerbruin pittenbrood die nog aan je handjes hingen.
Veeg daarna je handen af aan je haar en trek het hier en daar in pieken. Vergeet ook de flapoortjes niet! (wenkbrauwen en wimpers is ook wel eens leuk)
Als papa je dan gaat afvegen, laat hem alleen je toet en een gedeelte van je handen doen.
Als je dan daarna bij mama aan de tiet ligt, gegarandeerd harde krullen zonder Roy Donkers.
;D ;D ;D ;D ;D

Wat een heerlijk kind heb je toch  :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

koekje schreef: Vera had gisteren ook eigengemaakte haargel!

Hier haar recept:
Wat een slim kind zeg!
Dat zal er vast ééénig uit gezien hebben  ;D ;D ;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lekker verhaal weer, Koek!  :biggrin2:

Ik heb een maand of wat geleden ook lijnzaad haargel gemaakt. Die is niet verder gekomen dan de koelkast; na twee weken heb ik de inhoud van het doosje weggekiept. Ik vond het helemaal niks.  :-[

Hier staat wel een sprayflesje met water/rozenwater/gewone haargel. Of Aloë Vera gel als het vogelnest erg pluist.  :biggrin2:
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Inouchka schreef: Voor wasmiddel kan je blootje van zo'n 100gr zeep fijn malen (bv met een kaasrasp) terwijl een pan met zo'n liter water aan de kook brengen. Wanneer deze net voor het kookpunt komt de fijne stukjes erin gooien en met de garde roeren. Even laten staan en daarna een nacht laten afkoelen met deksel erop. Volgende dag er even met de mixer erdoorheen en Voila :D
Vloeibare shampoo, je eigen wasgel kan je ook op deze manier maken :D
Voor wen gezichtscrèmes eerst even je huid analyseren op dat moment (in de winter heb je net iets andere verzorging nodig dan in de zomer)
Ik baseer mijn crème op de recepten op deze website  https://www.jojoli.nl
Succes!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
ik had recept gehad van je,had Marseille zeep gehaald maar recept kwijt  :( maar moet ik dus 100 gram in dit geval Marseille zeep raspen met dan 1 liter water? kan er bv ook wat laveldel olie bij? en hoelang koken tot het volledig gesmolten is neem ik aan? ga het dan morgen maken
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

-Annemarie- schreef: Lekker verhaal weer, Koek!  :biggrin2:

Ik heb een maand of wat geleden ook lijnzaad haargel gemaakt. Die is niet verder gekomen dan de koelkast; na twee weken heb ik de inhoud van het doosje weggekiept. Ik vond het helemaal niks. :-[

Hier staat wel een sprayflesje met water/rozenwater/gewone haargel. Of Aloë Vera gel als het vogelnest erg pluist.  :biggrin2:
Hoe het is vlak na het koken vind ik het ook niets. Ik vul het echter aan met dezelfde hoeveelheid water en doe het in een sprayflesje. Dan spuit ik wat in mijn hand en kan ik het heel gemakkelijk in mijn haar verdelen.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik gebruik 20 gram Marseille op een liter. Voor de vloer, de was, de keuken.. Ideaal en spotgoedkoop. Gebruik ongeveer een halve/driekwart liter per maand. Je kunt het ook wat sterker maken natuurlijk maar ik weet niet hoe dik het dan wordt.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ligaa schreef: Ik gebruik 20 gram Marseille op een liter. Voor de vloer, de was, de keuken.. Ideaal en spotgoedkoop. Gebruik ongeveer een halve/driekwart liter per maand. Je kunt het ook wat sterker maken natuurlijk maar ik weet niet hoe dik het dan wordt.
O super bedankt ga straks maken
Kan het ook voor laminaat dan? En hoeveel doseer je voor de wasmachine? En ja in zo'n bol zeker? En laat ik dat nou niet hebben  >:(
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ja ik gebruik het hier op donker laminaat en geen probleem. Voor de witte was doe ik er een beetje soda bij, soms wat azijn in het wasverzachter bakje. En inderdaad een vol bolletje per was. Ik wissel op het moment nog wat af met gewoon vloeibaar wasmiddel trouwens omdat dat nog niet op was. Het schijnt dat je witte was er uiteindelijk wat grauw van kan worden maar ik heb het nog niet gemerkt en ik was er nu een maand of vier mee denk ik.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Nou gelukt was zo klaar beetje lavendel erbij gaat straks aan  :biggrin2:
Was bolletje gescoord, morgen dweilen ermee, heb maar gelijk 3 liter gemaakt is zo op hier  :P
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ze verkopen bij de Zeepkist ook gewoon blokjes met lavendelgeur dus die ga ik binnenkort eens uittesten.

Wel een nachtje laten staan, dan wordt het mooi dik. Anders heb je water.  ::) Het schuimt trouwens niet echt maar mijn was wordt er wel lekker fris van. Ik heb ook altijd een klein flesje op het aanrecht staan met een handpompje voor handen wassen enzo. Mijn allesreiniger en mijn Dasty staan inmiddels te verstoffen in de kast want die gebruik ik bijna niet meer. ;D
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Nou de was is mooi schoon geworden  :biggrin2: had alleen een klein probleempje vanochtend : beetje teveel Marseille zeep gebruikt het was dus niet te dun maar te dik  :-[
Ik dombo dacht doe iets meer zeep maar ja niet iets meer water  ::)
Nou ja opgelost in emmer gepropt en alsnog water erbij effe roeren en hopelijk nu wel goed

De zeepkist ??? Wat is dat nou weer? Ik had nog klein flesje lavendel olie staan daar heb ik wat ervan ingekiept
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ja je moet nog even goed doorkloppen na een nacht haha. ;D

De zeepkist is een online winkeltje met allerlei soorten zeep. Ook marseille voor het lichaam (niet geschikt voor de was): www.dezeepkist.nl
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

o weet ik dat heb het gelijk in flessen gedaan,ga kijken op de site bedankt
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Dan moet je even goed schudden dan wordt het wel weer wat vloeibaarder. Ik giet het ook in 2 literflessen en ik schud ook altijd weer even omdat het wat dikker wordt als het langer staat. Je kunt via de Zeepkist ook vlokken kopen, dan hoef je zelf niet te snijden/raspen. :biggrin2:

Plaats reactie