maandag operatie, milt verwijderen.*Herstel gaat goed!!*Goed nieuws*
Moderator: Lizzy
Re: maandag operatie, milt verwijderen.*Herstel gaat goed!!*
Fijn dat het goed met haar gaat. Maar mag ze nog wel rennen zonder milt? Ze voelen dan toch niet meer dat ze moe worden?
Super hoor, dat het weer zo goed met haar gaat !!
Wat fijn! Ik zou ook wat langer wachten met loslaten. Kan nooit kwaad. Of anders eerst even aan een lange lijn, als ze dat gewend is?zurca schreef: Ze is oke bevonden door de DA. Ze mag weer wat verder wandelen en ze hoeft geen medical petshirt meer aan. Met los laten ga ik nog wel een week of 2 wachten. De DA zei over een weekje maar ging daarbij uit van een hond die even yeaaahhh doet en meer niet. Als ik Ziggy los ga laten dan wordt het een yeahhhh van 60km/u
De uitslag was er helaas nog niet, nog wat langer in spanning helaas. Verder wel mijn ontevredenheid uitgesproken over hoe het na de o.k. is gegaan. Daar stond hij van te kijken en ging het intern absoluut bespreken. Ik hoop het maar, hij leek in ieder geval oprecht verbaasd.
Moe worden zit toch ook in uithoudingsvermogen, longcapaciteit, en spieren?tt-tjes schreef: Fijn dat het goed met haar gaat. Maar mag ze nog wel rennen zonder milt? Ze voelen dan toch niet meer dat ze moe worden?
Oh wat fijn om te lezen dat het goed gaat!
En dat de arts wat gaat doen met je bevindingen.
En dat de arts wat gaat doen met je bevindingen.
Fijn dat de DA tevreden was over Ziggy! Idd los met 60 km pu moet nog maar ff wachten 
Goed dat je je ontevredenheid hebt uitgesproken, kunnen ze dat daar in de groep gooien en ervan leren!
Goed dat je je ontevredenheid hebt uitgesproken, kunnen ze dat daar in de groep gooien en ervan leren!
Ik heb geen idee, is dat zo? De DA heeft er niets over gezegt en we hebben het wel over loslopen en rondjes crossen van 60 km/u gehad. Ik ga er eens op zoekentt-tjes schreef: Maar mag ze nog wel rennen zonder milt? Ze voelen dan toch niet meer dat ze moe worden?
Al weet ik al wel wat ik er ook over zal vinden ze zowiezo wel weer los zal mogen. Mocht een hond zonder milt daar problemen van kunnen krijgen dan zorg ik wel dat ik haar eerder weer aan zal lijnen maar ik gun haar een rondje crossen wel
Aan de lange lijn is geen goed idee met een hond die van 0 naar 60 in een paar seconde gaat, ik spreek uit ervaring
Vandaag mocht ze haar jasje lekker uit. Dat vind ze prettig, ze blijft keurig van de wond af.
Wat ik nog weet van biologie, is dat de milt een opslagplaats is voor rode bloedcellen. Indien het lichaam bij zware inspanning meer zuurstof nodig heeft, komen deze bloedcellen vrij. Zonder milt kan dat niet en heeft de hond dus geen extra cellen meer die voor het zuurstoftransport zorgen. Er zullen dus eerder spieren vermoeid raken.
Maar ik ben geen da natuurlijk
Maar ik ben geen da natuurlijk
YESSSS..... Goed nieuws!
De uitslag van het onderzoek op de milt is binnen... er zijn geen tumoren aangetroffen.
Ik heb inmiddels het verslag via de mail ontvangen maar daar begrijp ik niet veel van
Het belangrijkste is in ieder geval dat de uitslag goed is!
Ben vergeten te vragen hoe dat nu zit met eventuele inspanning (loslopen). Maar er komt nog meer contact dus als ik het niet vergeet ga ik het nog vragen maar ik ga er vanuit dat ze gewoon los kan wnat anders hadden ze dat wel gezegt. We hebben het er over gehad wanneer ze weer los kan lopen dus....
De uitslag van het onderzoek op de milt is binnen... er zijn geen tumoren aangetroffen.
Ik heb inmiddels het verslag via de mail ontvangen maar daar begrijp ik niet veel van
Ben vergeten te vragen hoe dat nu zit met eventuele inspanning (loslopen). Maar er komt nog meer contact dus als ik het niet vergeet ga ik het nog vragen maar ik ga er vanuit dat ze gewoon los kan wnat anders hadden ze dat wel gezegt. We hebben het er over gehad wanneer ze weer los kan lopen dus....
Re: maandag operatie, milt verwijderen.*Herstel gaat goed!!*Goed nieuws*
Even de eindconclusie uit het onderzoek;
Conclusie:
Milt: diffuse stuwing met rode pulpa hyperplasie en extramedullaire
hematopoëse.
Commentaar:
Histologisch onderzoek toont reactieve veranderingen aan ter hoogte van het
miltparenchym in de rode pulpa. Er zijn in deze biopten geen aanwijzingen
voor maligniteit
Leuke woorden voor scrabble

Conclusie:
hematopoëse.
Commentaar:
voor maligniteit
Leuke woorden voor scrabble
Dit uit je hoofd leren en dan met droge ogen vertellen als iemand vraagt hoe het met haar gaatzurca schreef: Even de eindconclusie uit het onderzoek;
Conclusie:
hematopoëse.
Commentaar:
voor maligniteit
Leuke woorden voor scrabble![]()
![]()
Fijn! Super fijn dat de uitslag zo goed is en ze weer zo goed aan het opknappen is!
Kaela schreef: Dit uit je hoofd leren en dan met droge ogen vertellen als iemand vraagt hoe het met haar gaat![]()
Kaela schreef: Dit uit je hoofd leren en dan met droge ogen vertellen als iemand vraagt hoe het met haar gaat
Hee, dat is geweldig nieuws!!! Super!!! Gefeliciteerd