glucosamine in Carnibest?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:glucosamine in Carnibest?

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="geer"]
Kijk....da's dus best wel veel! Dus iemand die zijn hond op de Glucosamine heeft staan EN Carnibest voert, zou daar wel degelijk rekening mee moeten houden... Dus vind ik zowieso dat het op de zak moet staan, hoewel ik het toch echt liever zelf toevoeg ;)
[/quote]
Dus ik hoef het Timo niet meer te geven. Wel vreemd allemaal ???.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Echt geen idee (nog) wat glucosamine is. :-\ Maar als het toegevoegd wordt MOET het gewoon op de verpakking staan! Ik vind het echt heel erg raar dat het er niet op staat. De eerste vraag die bij me op komt is dan: Wat zit er dan nog meer in wat er niet op staat?

Mijn katten en ik zijn behoorlijke fans van cb, maar dit vind ik een uitglijder eerste klas! >:(
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

Uit het door mij geplaatste mailtje maak ik op dat ze wel degelijk de meningen van mensen heeft gepeild, en waarom ze het heeft toegevoegd. Daarnaast is te lezen dat als niemand het erin wil hebben ze het er ook niet (meer) in zal doen (wat dus ook gebeurd is). Verder heb ik vernomen dat alle verkooppunten voortijdig op de hoogte zijn gesteld en dat hun reactie alleen maar positief was. Wellicht had ze beter ook eerst naar de meningen van de klanten van de verkooppunten kunnen vragen, maar iedereen maakt wel eens een fout. Het feit dat naar ons geluisterd wordt en het daarom ook niet meer wordt toegevoegd vind ik alleen maar positief. Ik beoordeel iemand niet op zijn/haar gemaakte fouten, maar op de manier waarop ze met deze fouten omgaan. Corine heeft volgens mij alle gestelde vragen aan haar heel netjes (en uitgebreid) beantwoord en is naar mijn mening ook altijd heel eerlijk geweest. Dit is dacht ik de eerste keer dat er aan een bestaand product iets nieuws werd toegevoegd. De reden dat Corine het niet op de verpakking had vermeld was dat het etiket eigenlijk al te vol was en dat er dan iets zou moeten verdwijnen wat er al op stond. Verder stond er geloof ik nog dat de etiketmachine opnieuw ingesteld zou moeten worden en dat dit ook heel lastig was of zoiets (heb mijn mail gisteren verschoont en weet dus niet meer wat ze exact schreef). Ik krijg dan ook absoluut niet de indruk dat er nog meer dingen inzitten die er niet opstaan.
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Corine heeft absoluut de beste bedoelingen, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.. Niemand valt hier Corine dan ook persoonlijk aan. Maar ik persoonlijk ben van mening dat, ALS je het er al in zou willen stoppen, EERST de etiketten klaar moeten zijn, alvorens je het erin kan stoppen. Juist om dit soort 'gedoe' te vermijden...
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Ik vind het sowieso raar dat het niet wettelijk verplicht is om een "medicijntoevoeging" via een etiket kenbaar te maken. Ik vind het eng dat dit zomaar kan.

Ik vind Carnibest ook wel makkelijk om te geven, omdat ik toch langs de verdeler ga om frettenvoer van carnbest te halen. Maar ik wil het toch aan mijn pup pas geven als ik zeker weet dat er geen glucosamine meer inzit. Vind het namelijk onzin om mijn pup stoffen te geven die hij absoluut niet nodig heeft.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="pleuntje"]
Ik vind het sowieso raar dat het niet wettelijk verplicht is om een "medicijntoevoeging" via een etiket kenbaar te maken. Ik vind het eng dat dit zomaar kan.

Ik vind Carnibest ook wel makkelijk om te geven, omdat ik toch langs de verdeler ga om frettenvoer van carnbest te halen. Maar ik wil het toch aan mijn pup pas geven als ik zeker weet dat er geen glucosamine meer inzit. Vind het namelijk onzin om mijn pup stoffen te geven die hij absoluut niet nodig heeft.
[/quote]

Glucosamine is geen medicijn, maar een vrij verkrijgbaar voedingssupplement.
k9
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door k9 »

Glucosamine is een lichaamseigen wateroplosbaar aminosuiker, die in het lichaam kan worden gesynthetiseerd. Het is dus geen medicijn, zoals Angelique al zei. Net zoals bij vitamine c plas je een eventueel overschot gewoon weer uit.
Bounty
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bounty »

Heb je misschien een bron, want ik wil het graag geloven. Ik weet wel dat je een teveel aan vit C weer uit plast, dat heb ik in mijn boekje gelezen over vits en mineralen.

[quote="k9"]
Glucosamine is een lichaamseigen wateroplosbaar aminosuiker, die in het lichaam kan worden gesynthetiseerd. Het is dus geen medicijn, zoals Angelique al zei. Net zoals bij vitamine c plas je een eventueel overschot gewoon weer uit.

[/quote]
k9
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door k9 »

http://www.chiro.org/nutrition/ABSTRACTS/Glucosamine_Sulfate_Monograph.shtml
Pharmacokinetics

In humans, about 90 percent of glucosamine, administered as an oral dose of glucosamine sulfate, is absorbed from the digestive tract.1 After an oral dose, glucosamine concentrates in the liver, where it is either incorporated into plasma proteins, degraded into smaller molecules, or utilized for other biosynthetic processes.1 Elimination of glucosamine is primarily through the urine, with a small amount of glucosamine or its derivatives eliminated in the feces.2,3
Groetjes,
K9
Bounty
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bounty »

Bedankt voor de link K9 :)
Ik heb ook gezocht in google maar kon het niet vinden ???

groetjes Bounty

[quote="k9"]
http://www.chiro.org/nutrition/ABSTRACTS/Glucosamine_Sulfate_Monograph.shtmlGroetjes,
K9
[/quote]
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="k9"]
http://www.chiro.org/nutrition/ABSTRACTS/Glucosamine_Sulfate_Monograph.shtmlGroetjes,
K9
[/quote]

En daarnaast, naast het uitscheiden via de urine?

En wat doet het uitscheiden via de urine met de urine? Wordt het alkalisch? Neutraal? Zuur? Gebeurd er met de zuurgraad niks?

Want in de gauwigheid vind ik wel dit: "No one has formally studied the effect of joint nutriceuticals on urine pH. If one wants to use glucosamine or other products on an arthritic stone forming Dalmatian, the urine pH will require monitoring to be sure excess urine acidification has not occurred".
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 07 mei 2005, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
k9
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door k9 »

Hoi Lizzy,
Ik zal in de gauwigheid even kijken of ik antwoord op je vraag kan vinden. Kun je nader verklaren waarom je dit punt naar voren haalt?
Grtjs,
K9
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lizzy"]

En wat doet het uitscheiden via de urine met de urine? Wordt het alkalisch? Neutraal? Zuur? Gebeurd er met de zuurgraad niks?

Want in de gauwigheid vind ik wel dit: "No one has formally studied the effect of joint nutriceuticals on urine pH. If one wants to use glucosamine or other products on an arthritic stone forming Dalmatian, the urine pH will require monitoring to be sure excess urine acidification has not occurred".
[/quote]

Was da precies ???
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Lizzy"]

[/quote]

Toen ik Sophies plas laatst heb laten onderzoeken om te kijken of ze geen blaasontsteking had, vond Tannetje dat ze opmerkelijk basische urine had. Ze eet voornamelijk Carnibest, zou dat er misschien mee te maken kunnen hebben, bedenk ik ineens??
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="geer"]
Toen ik Sophies plas laatst heb laten onderzoeken om te kijken of ze geen blaasontsteking had, vond Tannetje dat ze opmerkelijk basische urine had. Ze eet voornamelijk Carnibest, zou dat er misschien mee te maken kunnen hebben, bedenk ik ineens??
[/quote]
Wat wilde ze daarmee zeggen?Basische urine?

Plaats reactie