Link behandelen voor zijn mijten allergie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Link behandelen voor zijn mijten allergie

Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Lizzy schreef: Ik schreef ook al eerder dat ik dit raar vind. Honden met atopische dermatitis reageren in de regel heel goed op prednison. En op Apoquel. Honden met een voedsel allergie reageren niet op prednison. Volgens mij ook niet op Apoquel. Dus ik denk eerlijk gezegd dat hier van meer dan 1 ding sprake is en niet alleen een allergie voor mijten. En ik denk dan aan een overgevoeligheid voor iets in de voeding.
Ik sta er best voor open om dat uit te zoeken. Maar kan ik daar niet beter mee wachten en eerst kijken wat dit allemaal doet?
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Ja hoor, mij lijkt dit prima!
top!
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Afbeelding

Misschien had ik een extra fles neemboomolie moeten bestellen :P
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Tip: bestel volgende keer de literbus spray  ;D

Vroom zegt trouwens dat je alles tot heuphoogte insprayed. De rest niet, is nergens voor nodig. Dus de bovenste helpt van de gordijnen doe ik niet. Nelson gaat niet de trap op, dus spray ik alleen de eerste 4 treden in. Ik merk totaal geen verschil tussen alles insprayen of tot wat Vroom adviseerd. Gezien de kosten zou ik dus niet meer doen dan nodig.

Ik ging nu eerst eens op deze weg een tijdje door. Zie je over twee maanden niet genoeg verschil ging ik heel grondig elimineren.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Tip: bestel volgende keer de literbus spray  ;D

Vroom zegt trouwens dat je alles tot heuphoogte insprayed. De rest niet, is nergens voor nodig. Dus de bovenste helpt van de gordijnen doe ik niet. Nelson gaat niet de trap op, dus spray ik alleen de eerste 4 treden in. Ik merk totaal geen verschil tussen alles insprayen of tot wat Vroom adviseerd. Gezien de kosten zou ik dus niet meer doen dan nodig.

Ik ging nu eerst eens op deze weg een tijdje door. Zie je over twee maanden niet genoeg verschil ging ik heel grondig elimineren.
Heb net gelijk de literspray erbij besteld :P

Maar je sprayed boven dus niet?

Ik moet de bank nog sprayen :') Want daar ligt Link op.

Kwam nu niet verder dan de keuken, de huiskamer en de trap :') Dus ff liter extra besteld.

En de gordijnen moeten dus ook? Die heb ik zojuist in de was gemikt met die speciale wasmiddel.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Ik zit een beetje met een dilemma... Moet ik Link nu wel of niet injecteren met die desensibilisatie allergenen?

Want mijn gedachte is: je spuit de mijt allergenen in, en hij heeft geen sporimune meer en begint morgen pas met de quercitine... Krijgt hij dan niet meer jeuk?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Qwea schreef: Ik zit een beetje met een dilemma... Moet ik Link nu wel of niet injecteren met die desensibilisatie allergenen?

Want mijn gedachte is: je spuit de mijt allergenen in, en hij heeft geen sporimune meer en begint morgen pas met de quercitine... Krijgt hij dan niet meer jeuk?
Het kan idd dat jeuk ff erger wordt. Was met Maci toen volgens mij niet het geval. ( kreeg verder niks tegn jeuk toen)
Maar ja dat is juist de truc ven desensibilisatie, op bepaalde tijden bepaalde dosis toedienen in de hoop dat hij steeds minder reageert erop.
Dus wil je de kuur voor mijten doorzetten dan moet je spuiten.

Tja en natuurlijk kunnen er helaas meer dingen aan de hand zijn dan alleen mijtenallergie, dat is vaak het lastige aan allergien  :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nelson komt niet boven dus nee, ik doe boven niets. K heb echt geen zin om elke maand alle gordijnen te wassen. En dus spuit ik ze in. Want dat inspuiten herhaal ik maandelijks.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Hope schreef: Nelson komt niet boven dus nee, ik doe boven niets. K heb echt geen zin om elke maand alle gordijnen te wassen. En dus spuit ik ze in. Want dat inspuiten herhaal ik maandelijks.
Maandelijks, okidoki.

Fles zegt over 4/5 weken nog eens en dan elk jaar. Maar dus maandelijks.

Ik ga wel even een schoonmaak schema maken :D
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Qwea schreef: Ik zit een beetje met een dilemma... Moet ik Link nu wel of niet injecteren met die desensibilisatie allergenen?

Een van onze honden heeft net een hele hyposensibilisatiekuur achter de rug. En ja, je merkt de eerst 3-4 dagen na injectie dat hij meer jeuk heeft. Dat is een normale reactie. Ik heb hem ondersteund door de hond zelf een keer extra te wassen en de hondenkleden een extra keer te wisselen (normaal gesproken was ik hem alleen als ik hem jeukerig vindt - meestal elke 2-3 weken een keer en de kleden vervang ik 2x per week - maar dus vaker na injectie van de kuur). Maar ik zou niet zonder overleg met je dierenarts van het schema afwijken. (die je vrijwel zeker zal adviseren om je gewoon aan het schema te houden).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Weet je wat ik lastig vind te begrijpen? Hoe je kunt desensibiliseren en daarnaast Sporimune kunt geven? Kan iemand mij dat uitleggen, wat daar de logica van is?

(Sporimune bevat als werkzame stof Ciclosporine. En Ciclosporine onderdrukt met name de antigeen specifieke T-lymfocyt activatie door het onderdrukken van IL-2 productie en de afgifte van andere door T-cel geproduceerde cytokinen).
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef: Weet je wat ik lastig vind te begrijpen? Hoe je kunt desensibiliseren en daarnaast Sporimune kunt geven? Kan iemand mij dat uitleggen, wat daar de logica van is?

(Sporimune bevat als werkzame stof Ciclosporine. En Ciclosporine onderdrukt met name de antigeen specifieke T-lymfocyt activatie door het onderdrukken van IL-2 productie en de afgifte van andere door T-cel geproduceerde cytokinen).
Ik ook niet met boerenverstand eerlijk gezegd. Je wil immuum systeem sterker maken, maar daarnaast onderdruk je het systeem zodat het niet kan reageren. Lijkt me ook zeer tegenstrijdig.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef: Ik ook niet met boerenverstand eerlijk gezegd. Je wil immuum systeem sterker maken, maar daarnaast onderdruk je het systeem zodat het niet kan reageren. Lijkt me ook zeer tegenstrijdig.
+1
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Spikkelneus schreef: Een van onze honden heeft net een hele hyposensibilisatiekuur achter de rug. En ja, je merkt de eerst 3-4 dagen na injectie dat hij meer jeuk heeft. Dat is een normale reactie. Ik heb hem ondersteund door de hond zelf een keer extra te wassen en de hondenkleden een extra keer te wisselen (normaal gesproken was ik hem alleen als ik hem jeukerig vindt - meestal elke 2-3 weken een keer en de kleden vervang ik 2x per week - maar dus vaker na injectie van de kuur). Maar ik zou niet zonder overleg met je dierenarts van het schema afwijken. (die je vrijwel zeker zal adviseren om je gewoon aan het schema te houden).
Ik heb Tannetje zojuist maar eens even gebeld :)

Gewoon de injecties geven, en de visolie, quercitine en kurkuma.

Dus, ik heb hem as we speak net de injectie gegeven.
Lizzy schreef: Weet je wat ik lastig vind te begrijpen? Hoe je kunt desensibiliseren en daarnaast Sporimune kunt geven? Kan iemand mij dat uitleggen, wat daar de logica van is?

Zoals ik het heb begrepen van het MCD: Door de allergenen in te spuiten, maak je hem minder gevoelig voor de allergenen. Maar de allergenen / desensibilisatie werkt natuurlijk niet gelijk. Volgens het MCD gaat daar ongeveer 2 maanden overheen. Omdat je anders een hond hebt die 2 maanden lang met jeuk zit, geef je apoquel bij. Maar, apoquel doet niks. Dus kom je op atopica / sporimune.

Na 2 maanden (25-11 zie ik net) vind er een eerste controle weer plaats bij het MCD. Waarbij als het goed gaat, je kan stoppen met de sporimune maar niet met de injecties, want die zijn volgens het MCD levenslang.

Dat laatste vind ik raar. Want op een gegeven moment is het hele idee hiervan toch dat de hond immuum is voor de allergenen? Waarom moet je die dan voor altijd blijven geven? Volgens het MCD en hun website hebben meerdere eigenaren geprobeerd om ermee te stoppen, maar kwam de jeuk dan weer terug.  ???
Kaio schreef: Ik ook niet met boerenverstand eerlijk gezegd. Je wil immuum systeem sterker maken, maar daarnaast onderdruk je het systeem zodat het niet kan reageren. Lijkt me ook zeer tegenstrijdig.
Ben ik met je eens. Want als het systeem onderdrukt wordt, kan het natuurlijk nooit natuurlijke antistoffen aanmaken.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Zo blij dat ik nooit begonnen ben met die injecties...

Als dat levenslang moet, tja, dan is dat toch wel best een opgave lijkt me. Met name ook financieel. Vroom had het over 5 jaar.

Plaats reactie