Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Nu nog een uitnodiging voor een talkshow  ::)
Het zal me niets verbazen als ie binnen een week ergens aan tafel zit
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... seks.dhtml

Krijg hier dan weer zoooo de kriebels van. Die mensen denken echt serieus dat ze direct een prachtig huis krijgen, werk en vrolijk verder kunnen leven. Ze zouden aan de grens een folder uit moeten delen met hoe het er hier aan toe gaat en dat ze bij het kruisje mogen tekenen voor acceptatie van de voorwaarden, of lekker om mogen draaien. Hongerstaking... Ik word daar echt pissig om, mensen die een pakket bij de voedselbank moeten halen zullen ook niet iedere dag variatie hebben in ontbijt en lunch. Wat een arrogantie! Winterjas doneren m'n neus, wen maar aan de koude winters in dit beloofde land. En geen seks... Je zou toch denken dat mensen in zo'n situatie wel iets anders aan hun hoofd hebben dan voortplanten  :-X.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Tja, die lui hebben de hele dag niets te doen in zo'n opvang....
Ik geloof dat de zweden folders hebben verspreid met de informatie dat het hier niet het beloofde land is (omdat daar ook nogal wat heen trokken) en dat heeft de vluchtelingenstroom toch wel wat gesmoord. Weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen/gehoord  :-[
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jantina schreef: http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelin ... seks.dhtml

Krijg hier dan weer zoooo de kriebels van. Die mensen denken echt serieus dat ze direct een prachtig huis krijgen, werk en vrolijk verder kunnen leven. Ze zouden aan de grens een folder uit moeten delen met hoe het er hier aan toe gaat en dat ze bij het kruisje mogen tekenen voor acceptatie van de voorwaarden, of lekker om mogen draaien. Hongerstaking... Ik word daar echt pissig om, mensen die een pakket bij de voedselbank moeten halen zullen ook niet iedere dag variatie hebben in ontbijt en lunch. Wat een arrogantie! Winterjas doneren m'n neus, wen maar aan de koude winters in dit beloofde land. En geen seks... Je zou toch denken dat mensen in zo'n situatie wel iets anders aan hun hoofd hebben dan voortplanten  :-X.
De Syriër Mohammed Khir, middelbare leeftijd, loopt mee in de mars en is een van de weinigen die Engels spreekt. Hij heeft wel een paar dingen. ,,Het is nu echt te koud in de tenten, zeker voor families met kinderen." Sommige mensen slapen nu al met hun jas aan, extra dekens zijn er niet. ,,En dan moet de winter nog komen," zegt Khir. ,,De douches en toiletten zijn vies. Niet iedereen is blij met het eten, want ontbijt en lunch zijn elke dag hetzelfde." Bewoners twijfelen of het wel halal is. Niemand kan een antwoord geven, mopperen ze.
Een andere man hekelt het gebrek aan privacy. De asielzoekers slapen met acht personen in stapelbedden in slaapvertrekken. Soms zijn dat ook twee gezinnen. "Ik kan geen seks hebben met mijn vrouw," zegt een van de mannen. "Dat is een groot probleem."
Ik zeg alleen: kijk uit met wat je gelooft......
BusKay

Bericht door BusKay »

Wilders is lekker bezig:

http://www.npo.nl/live/npo-politiek
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lizzy schreef:
Ik zeg alleen: kijk uit met wat je gelooft......
Dat is wel zo hoor, ik probeer daar ook wel objectief naar te kijken. Maar feit is wel dat die mensen daar demonstreren. En dat een medewerkster aan geeft dat de onrust is ontstaan omdat men die dag te horen heeft gekregen dat ze wellicht enkele maanden moeten blijven. Dit lijkt me redelijk objectief.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou goed, ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je protesteert als je met deze temperaturen met zijn 8en, met kleine kinderen, in een tent moet slapen, terwijl niet eens iedereen een jas heeft...
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Kreeg net een brief dat ze hier ook een azc gaan plaatsen, 600 mensen, in portacabins, op een oud sportveld, nog geen 500 mtr van mn voordeur...weet toch niet wat ik ervan vind, ben zo bang dat de pleuris uit gaat breken door onvrede van buurtbewoners en/of asielzoekers, die geluiden gaan nu al nl en het is net 2 uur bekend...
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

eelke schreef: Nou goed, ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je protesteert als je met deze temperaturen met zijn 8en, met kleine kinderen, in een tent moet slapen, terwijl niet eens iedereen een jas heeft...
Ja maar je hebt tenten en tenten. Anderen klaagden juist weer dat er te warm zou zijn. Het is net als hier op kantoor, vindt de een het warm en wil de airco aan, de ander heeft het koud en wil de verwarming aan. Het is in zo'n situatie aanpassen aan elkaar. En het is toch beter dan in de oorlog leven waarvoor je gevlucht bent?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Martine-Tom schreef: Kreeg net een brief dat ze hier ook een azc gaan plaatsen, 600 mensen, in portacabins, op een oud sportveld, nog geen 500 mtr van mn voordeur...weet toch niet wat ik ervan vind, ben zo bang dat de pleuris uit gaat breken door onvrede van buurtbewoners en/of asielzoekers, die geluiden gaan nu al nl en het is net 2 uur bekend...
Da's best een gokje ja, middenin een Rotterdamse buurt  :-X

Maar in ons vredig, streng gereformeerde dorpje zijn de inwoners in ene ook niet misselijk van het nodige commentaar op de lokale nieuwswebsite nu in een leegstaande basisschool een kleine 100 vluchtelingen komen.
Het lijkt er niet aan te liggen waar je woont, niemand lijkt er trek in te hebben...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jantina schreef: Da's best een gokje ja, middenin een Rotterdamse buurt  :-X

Maar in ons vredig, streng gereformeerde dorpje zijn de inwoners in ene ook niet misselijk van het nodige commentaar op de lokale nieuwswebsite nu in een leegstaande basisschool een kleine 100 vluchtelingen komen.
Het lijkt er niet aan te liggen waar je woont, niemand lijkt er trek in te hebben...
zo gek vind ik dat ook niet. Je hoort nu eenmaal niet alleen zo'n beste verhalen over de vluchtelingen. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Niet omdat ik vind dat de mensen niet welkom zijn. Maar het gaat gewoon echt om grote aantallen en dat maakt de kans dat er dingen gaan veranderen in je wijk best groot.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jantina schreef: Dat is wel zo hoor, ik probeer daar ook wel objectief naar te kijken. Maar feit is wel dat die mensen daar demonstreren. En dat een medewerkster aan geeft dat de onrust is ontstaan omdat men die dag te horen heeft gekregen dat ze wellicht enkele maanden moeten blijven. Dit lijkt me redelijk objectief.
En wie heeft die spandoeken in keurig Engels gemaakt? En weten die mensen veel hoe ze zich hier dienen te gedragen, na jarenlang in een compleet mal land te hebben gewoond? En zou jou de angst niet om het hart slaan als jij daar ligt met je kleine mannetje in een tent waar hij zijn jasje 's nachts aan moet vanwege de kou, wetende dat de winter nog moet komen?
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Jantina schreef: Ja maar je hebt tenten en tenten. Anderen klaagden juist weer dat er te warm zou zijn. Het is net als hier op kantoor, vindt de een het warm en wil de airco aan, de ander heeft het koud en wil de verwarming aan. Het is in zo'n situatie aanpassen aan elkaar. En het is toch beter dan in de oorlog leven waarvoor je gevlucht bent?
Ook in Nederland heb je mensen die blijven klagen. Kan me herinneren dat er iemand klaagde dat er in de pakketten van de voedselbank te veel of te weinig van dit of dat zat. Dan denk ik ook 'wees blij dat je wat krijgt'. Ik denk dat het bij vluchtelingen niet anders is. Het overgrote merendeel schikt zich, laat niets van zich horen en een kleine minderheid komt in opstand... om met de woorden van Joris Luyendijk te spreken "het zijn net mensen".

Of het terecht is dat ze in opstand komen? Ik weet het niet. Als het klopt dat het ijskoud is binnen en dat daar ook kleine kinderen moeten slapen en dat er daadwerkelijk maar 4 kranen zijn voor 700 man. Tja... dan hebben ze een punt.... Niet als je weet dat dit tijdelijk is, maar deze groep mensen heeft blijkbaar gehoord dat ze hier misschien nog wel maanden zitten....
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: En wie heeft die spandoeken in keurig Engels gemaakt? En weten die mensen veel hoe ze zich hier dienen te gedragen, na jarenlang in een compleet mal land te hebben gewoond? En zou jou de angst niet om het hart slaan als jij daar ligt met je kleine mannetje in een tent waar hij zijn jasje 's nachts aan moet vanwege de kou, wetende dat de winter nog moet komen?
Dat malle land, waarin ze woonden, stond demonstreren niet toe. Daar ging geen hond de straat op uit pure angst. Als ze zo slecht weten hoe het hier werkt, hoe komt het dan dat ze wel weten dat je hier gewoon met een spandoek de straat op kan en dat ook doen en durven  :-\
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Altijd makkelijk praten vanachter je computer in een verwarmd huis, vast inkomen en veel meer spullen dan je nodig hebt om te overleven (de armoedige Hollander buiten beschouwing gelaten). Geloof maar dat je wereld op zijn kop staat als je vluchteling bent. Kou en onzekerheid kunnen rare dingen doen met mensen. En wie weet wat ze al allemaal hebben moeten doorstaan, opstapeling van ellende. Ik moet er werkelijk waar niet aan denken om in zo´n situatie te zitten.

Plaats reactie