Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Het gaat 'm ook niet om intelligentie ofzo. Wat je her en der hoort is dat men de boodschap heeft gekregen...ga naar Ter Apel. Daar krijg je papieren en dan kun je gaan werken en een huis huren. Dan kom je hier, wordt je geregistreerd en vervolgens naar een tijdelijke opvang gebracht en omdat het op veel plekken maar tijdelijk is worden ze van hut naar her gebracht en ondertussen is ze al duidelijk gemaakt dat alleen papieren krijgen al maanden in beslag gaat nemen. En nee, idd gaan demonstreren is wat ongelukkig gekozen natuurlijk, maar in deze vraag ik me ook echt af wie ze op dat idee heeft gebracht, wat in Syrië hoefde je niet te demonstreren en in NL heb je er ook een vergunning voor nodig en verder is NL niet zo'n demonstreerland (meer). Ik denk als je hier dan eindelijk bent en dacht volgende week te kunnen gaan werken e.d. dat het normale traject en het gesleep van hot naar her, best iets is om moedeloos van te worden. De doorsnee ollander wordt al schijtziek van zichzelf en de kinderen als ze een week op de camping staan terwijl het alleen maar regent, laat staan dat je met een groep vreemden in een tentje zit met wellicht jengelende kinderen e.d. daar wordt je niet vrolijk van. Zeker niet als het dan ook nog koud is en er wordt niet voldoende voedsel verstrekt voor iedereen, want dat is enkel een kwestie van wanbeleid daar waar blijkbaar nog altijd geld is om het een of ander k*tschilderij te kopen.  Ik begrijp ook heus wel dat iedereen zijn best doet en je nooit iedereen tevreden kunt krijgen en nee, ik weet ook geen oplossing voor dit probleem en de vergelijkbare problemen voor nederlanders.

Die keurige smartphone zal er ook voor zorgen dat wat nu al zichtbaar is, dat de stroom afneemt. Die kunnen hun buren echt wel gaan vertellen dat het niet holadijee is in ollanda en in duitsland al helemaal niet.
Maar ondertussen ben ik nog steeds van mening dat niemand in NL jaloers hoeft te zijn op een asielzoeker/vluchteling.
Plus ontzettend 1.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vond deze over de mobieltjes wel aardig:
Stelling 4: Het zijn gelukszoekers, kijk maar want ze hebben allemaal een mobieltje:

Dit is ook zo’n rare conclusie. Omdat je wanneer je op de vlucht slaat, je mobieltje meeneemt, ben je een gelukszoeker? Dat is toch raar? Stel je nu eens voor dat je zelf acuut moet vluchten. 20 jaar geleden greep je dan je portemonnee mee, want daar zat alles in wat je nodig had. Belangrijke telefoonnummers kende je toen nog uit je hoofd. Maar tegenwoordig is de wereld anders, alles wat je echt nodig hebt, zit in je telefoon! Het is de enige manier waarop je nog contact kan hebben met achterblijvers, je bankzaken kun je ermee regelen, je contacten en weet ik wat al niet meer. Het geldt toch voor ons allemaal? Als je vroeger je portemonnee vergat als je weg ging, moest je terug om die te gaan halen, want je kon niks zonder portemonnee. Nu is dat je telefoon, als ik die vergeet, kan ik echt terug naar huis. Als ik mn portemonnee vergeet, kan ik ook zonder. Zeker als je je bankpas in het hoesje van je mobiel hebt gestoken. Dus een rare conclusie.
Bron: https://manischpositief.wordpress.com/2 ... e-leugens/
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Ik vond deze over de mobieltjes wel aardig:

Bron: https://manischpositief.wordpress.com/2 ... e-leugens/
Ik geef grif toe dat ik bij de aankomst van de eerste vluchtelingen ook her en der een wenkbrauw hen opgetrokken, want hé, een vluchteling roept bij mij een andere beeld op dan wat we nu voorgeschoteld kregen. Maar syrië was geen ontwikkelingsland oid, het was een redelijk normaal land, iig met universiteiten, toerisme e.d. en dat de bevolking dan ook gewoon een telefoon heeft (net als de gemiddelde kleuter in NL) is dan niet zo heel vreemd, ook niet dat ze een spijkerbroek dragen ipv een strooien wikkelrokje.
Als je hier naartoe gevlucht komt, willen we dat je minstens half naakt, of minstens gehuld in ouwe lappen en gewond op je knieën aan gekropen komt ja  >:(

Wist je trouwens dat de vader van Steve Jobs ook ooit een Syrische vluchteling was? 
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Ik geef grif toe dat ik bij de aankomst van de eerste vluchtelingen ook her en der een wenkbrauw hen opgetrokken, want hé, een vluchteling roept bij mij een andere beeld op dan wat we nu voorgeschoteld kregen. Maar syrië was geen ontwikkelingsland oid, het was een redelijk normaal land, iig met universiteiten, toerisme e.d. en dat de bevolking dan ook gewoon een telefoon heeft (net als de gemiddelde kleuter in NL) is dan niet zo heel vreemd, ook niet dat ze een spijkerbroek dragen ipv een strooien wikkelrokje.
Als je hier naartoe gevlucht komt, willen we dat je minstens half naakt, of minstens gehuld in ouwe lappen en gewond op je knieën aan gekropen komt ja  >:(
:biggrin2: :biggrin2:

En verder moeten ze dankbaar wezen voor water en brood.
Wist je trouwens dat de vader van Steve Jobs ook ooit een Syrische vluchteling was?
Nee! Oh boeiend, ff lezen!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Wat mij betreft is bovenstaande een non discussie, het zal me mn reet geroest zitten wat ze dragen en of ze een mobiel hebben. Wat ik wel kwalijk vind is dat ik hoor dat vrouwen lastig worden gevallen rond een noodopvang door de asielzoekers, dat er veel onrust is en vechtpartijen (stikt me niet waarom, maar dat vind ik geen fijn idee als hetbop kruipafstand zit).
En niet in de laatste plaats, de onrust die er rond een azc is van nederlanders die ongein trappen...dat maakt dat ik het eng vind.
Als het gewoon in pais en vree kan, zoals ik gewend was uit Goes. En tuurlijk daar waren vooroordelen, en binnenskamers werd er gemopperd...andere kant is dat het azc een poos weg is geweest daar en de middenstand dat echt merkte, de rommelmarkt was ook lang zo goed niet meer bezocht enz.
Ik heb er in beginsel echt niks op tegen, maar in de huidige tijd, in de moraal die er nu heerst, vanuit beide kanten, nee blij ben ik niet.
Martine-Tom

Lizzy schreef:

En verder moeten ze dankbaar wezen voor water en brood.
binnen bepaalde grenzen...ja eigenlijk wel, ze komen met grote getalen aan, en moeten dan toch ook kunnen snappen dat er niet binnen notime  3 gangen menus volledig hallal geregeld zijn, in de basis...als het voed en als het genoeg is...moet dat voor nu gewoon even goed zijn, het kost gewoon tijd om het goed te laten lopen, en hoe klote dat ook is, dat moeten ze toch ook kunnen begrijpen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: binnen bepaalde grenzen...ja eigenlijk wel, ze komen met grote getalen aan, en moeten dan toch ook kunnen snappen dat er niet binnen notime  3 gangen menus volledig hallal geregeld zijn, in de basis...als het voed en als het genoeg is...moet dat voor nu gewoon even goed zijn, het kost gewoon tijd om het goed te laten lopen, en hoe klote dat ook is, dat moeten ze toch ook kunnen begrijpen?
Je gaat van het ene uiterste naar het andere. En dat vertroebelt de zaken.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef: Wat mij betreft is bovenstaande een non discussie, het zal me mn reet geroest zitten wat ze dragen en of ze een mobiel hebben. Wat ik wel kwalijk vind is dat ik hoor dat vrouwen lastig worden gevallen rond een noodopvang door de asielzoekers, dat er veel onrust is en vechtpartijen (stikt me niet waarom, maar dat vind ik geen fijn idee als hetbop kruipafstand zit).
En niet in de laatste plaats, de onrust die er rond een azc is van nederlanders die ongein trappen...dat maakt dat ik het eng vind.
Als het gewoon in pais en vree kan, zoals ik gewend was uit Goes. En tuurlijk daar waren vooroordelen, en binnenskamers werd er gemopperd...andere kant is dat het azc een poos weg is geweest daar en de middenstand dat echt merkte, de rommelmarkt was ook lang zo goed niet meer bezocht enz.
Ik heb er in beginsel echt niks op tegen, maar in de huidige tijd, in de moraal die er nu heerst, vanuit beide kanten, nee blij ben ik niet.
Dat mag jij een nondiscussie vinden, het is wel iets beeldbepalends waar veel mensen hun conclusies aanhangen.  Kan ik jouw idee over het azc in rotterdam ook wel een nondiscussie vinden, want in goes ging het goed, in Ter apel, waar er standaar 1500 zitten gaat het best goed, aan wie ligt het dan dat het wellicht in jouw buurtje fout gaat? Maar goed, ik vind het geen nondiscussie want het is wellicht niet zo handig om een azc te plaatsen midden in een wildersbolwerkje. Maar ondertussen heeft half nderland moord en brand geschreeuwd en hoor je op wat incidenten na (waarvan iedere er eentje teveel is) maar weinig problemen. Misschien valt het bij jou daar ook wel mee en zoniet, dan is de troost dat het waarschijnlijk maar tijdelijk is.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef: binnen bepaalde grenzen...ja eigenlijk wel, ze komen met grote getalen aan, en moeten dan toch ook kunnen snappen dat er niet binnen notime  3 gangen menus volledig hallal geregeld zijn, in de basis...als het voed en als het genoeg is...moet dat voor nu gewoon even goed zijn, het kost gewoon tijd om het goed te laten lopen, en hoe klote dat ook is, dat moeten ze toch ook kunnen begrijpen?
Niemand vraagt om een 3gangen menu, maar het klinkt toch best logisch als je volwassen kerels 6 sneetjes brood per dag geeft dat ze dan kniftig worden van de honger.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Martine-Tom schreef: ik kreeg netjes een brief maar woon er ook pal naast. Vorige week bij een veiligheidsbijeenkomsr geweest en stasn babbelen met de wijkagent, die gaf dit zelf aan, dat er veel problemen zijn met het managen vd wijk en dat er eigenlijk te weinig manschappen voor zijn.
Ik vind het gewoon eng, en niet in de laatste plaats de reactie van de bewoners hier, ik ga iig morgen naar de bijeenkomst en hoop gerustgesteld te worden...we gaan het beleven
Als je nagaat dat onze wijk maar anderhalve kilometer beslaat woont iedereen er vlak naast. De brief is bij ons zo gehaast bezorgd dat hij gewoon in het portaaltje voor de deurlag, drijfnat geregend.
De reacties van sommige bewoners vind ik ook verontrustend, zo erg zelfs dat ik niet naar de informatiebijeenkomst zou gaan. Er hoeven maar een agressievelingen tussen te zitten en de boel escaleert. Ik kwam net iemand tegen die het idee heeft dat we over een paar maanden niet meer door het park kunnen omdat we dan meteen verkracht worden............
Martine-Tom

Angelique schreef: Dat mag jij een nondiscussie vinden, het is wel iets beeldbepalends waar veel mensen hun conclusies aanhangen.  Kan ik jouw idee over het azc in rotterdam ook wel een nondiscussie vinden, want in goes ging het goed, in Ter apel, waar er standaar 1500 zitten gaat het best goed, aan wie ligt het dan dat het wellicht in jouw buurtje fout gaat? Maar goed, ik vind het geen nondiscussie want het is wellicht niet zo handig om een azc te plaatsen midden in een wildersbolwerkje. Maar ondertussen heeft half nderland moord en brand geschreeuwd en hoor je op wat incidenten na (waarvan iedere er eentje teveel is) maar weinig problemen. Misschien valt het bij jou daar ook wel mee en zoniet, dan is de troost dat het waarschijnlijk maar tijdelijk is.
ik bedoel alleen te zeggen dat het voor mij een nondiscussie is, dat mij dat niet boeit. Dat het in den lande wel speelt weet ik, en verbaas ik me ook over. Wil alleen aangeven dat mijn angst voor deze azc op iets anders gestoeld is.

En dat dat 3 gangen menu overdreven is snap ik ook wel ;) als ikhoor dat er geklaagd word dat het niet hallal is...ja dat vind ik wel storend, wij zijn geen moslimland dus om ff zoveel hallal te regelen...gaat m nietbworden, komt vast goed maar voor nu...ja wees blij dat je jezelf en je kind kan voeden...
Martine-Tom

Tanna schreef: Als je nagaat dat onze wijk maar anderhalve kilometer beslaat woont iedereen er vlak naast. De brief is bij ons zo gehaast bezorgd dat hij gewoon in het portaaltje voor de deurlag, drijfnat geregend.
De reacties van sommige bewoners vind ik ook verontrustend, zo erg zelfs dat ik niet naar de informatiebijeenkomst zou gaan. Er hoeven maar een agressievelingen tussen te zitten en de boel escaleert. Ik kwam net iemand tegen die het idee heeft dat we over een paar maanden niet meer door het park kunnen omdat we dan meteen verkracht worden............
ja dat dus...dat soort geluiden hoor ik ook al...
Ik ga wel, zorg dat ik ergens sta waar ik makkelijk weg kan komen en ik ga niet alleen...
BusKay

Bericht door BusKay »

Angelique schreef:
Die keurige smartphone zal er ook voor zorgen dat wat nu al zichtbaar is, dat de stroom afneemt. Die kunnen hun buren echt wel gaan vertellen dat het niet holadijee is in ollanda en in duitsland al helemaal niet.
Maar ondertussen ben ik nog steeds van mening dat niemand in NL jaloers hoeft te zijn op een asielzoeker/vluchteling.
Ben het met het grootste deel eens van wat je schreef echter de smartphone zorgde er niet voor dat ze met minder boten vertrokken uit waar dan ook ondanks dat er zoveel verdronken...

Jaloers ben ik ook niet en heb ook niet gevraagd of ze hier kwamen.... 6 landen verder als dat ze al veilig waren.

Hoop dat de regering en europa haar plannen uit kan voeren qua versobering en erkenning in regiocentra van de vluchtelingstatus.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

BusKay schreef: Ben het met het grootste deel eens van wat je schreef echter de smartphone zorgde er niet voor dat ze met minder boten vertrokken uit waar dan ook ondanks dat er zoveel verdronken...

Jaloers ben ik ook niet en heb ook niet gevraagd of ze hier kwamen.... 6 landen verder als dat ze al veilig waren.

Hoop dat de regering en europa haar plannen uit kan voeren qua versobering en erkenning in regiocentra van de vluchtelingstatus.
Niemand heeft om deze situatie gevraagd, dat vooropgesteld. Maar dat geldt wel voor meer situaties. Maar nu het er is, zullen we ermee moeten dealen.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Martine-Tom schreef: ja dat dus...dat soort geluiden hoor ik ook al...
Ik ga wel, zorg dat ik ergens sta waar ik makkelijk weg kan komen en ik ga niet alleen...
Maar ik denk niet dat die geluiden per definitie met deze wijk te maken hebben. Waarschijnlijk raken de gemoederen altijd een beetje verhit als mensen van het ene op het andere moment te horen krijgen dat ze voor een periode van 5 jaar een azc in de wijk krijgen. En Rotterdams spreken zich vaak iets krachtiger uit dan anderen, dat dan weer wel!

Plaats reactie