Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
Artikel over de achtergrond van het Syrië conflict:
http://theantimedia.org/mainstream-medi ... proxy-war/
http://theantimedia.org/mainstream-medi ... proxy-war/
Ik heb er ook nog steeds geen moeite mee hoor, en ook niet dat ze hier in het dorp komen. Ik vind wel dat er wederzijds respect moet zijn. Van onze kant voor wat deze mensen doorstaan hebben (de echte vluchtelingen dan) en van hun kant voor wat wij bieden en proberen te regelen. En daar hoort demonstreren niet bij. En op de grond rollende inwoners uit Oranje ook niet.
Tuurlijk is dit spekkie voor het bekkie van Wilders. Ik schrik daar niet van. Je moet alleen hopen dat er nu geen verkiezingen komen...
Tuurlijk is dit spekkie voor het bekkie van Wilders. Ik schrik daar niet van. Je moet alleen hopen dat er nu geen verkiezingen komen...
-
cj
Of juist wel verkiezingen nu. Laat die Wilders maar op z'n bek gaan. Heb me gek gelachen met het debat. Hij kan niet debatteren en herhaalt maar 2 dingen, grenzen dicht en 0 asielzoekers/vluchtelingen. Oh ja en niet te vergeten 6 landen door!Jantina schreef: Ik heb er ook nog steeds geen moeite mee hoor, en ook niet dat ze hier in het dorp komen. Ik vind wel dat er wederzijds respect moet zijn. Van onze kant voor wat deze mensen doorstaan hebben (de echte vluchtelingen dan) en van hun kant voor wat wij bieden en proberen te regelen. En daar hoort demonstreren niet bij. En op de grond rollende inwoners uit Oranje ook niet.
Ik ga mee met Boefie, Lizzy en Erna (en nog veel meer). Schaam me dood wat mensen voor een onzin uitkramen. Zo ongenuanceerd en vol haat. Echte haat. We hebben het over mensen en onder die mensen zitten goede en slechte. Maar net zoals het merendeel van de Nederlanders, Marokkanen (laten we die niet vergeten, Surinamers is het merendeel goed.
Over de plaatsing, huisvesting etc. heb ik ook mijn vraagtekens in sommige gevallen. Maar ben er trots op dat we nog steeds in staat zijn om deze mensen te huisvesten.
Dus wat mij betreft laat Wilders maar regeren met zijn blik domme volgers. Je zal zien, dat dit kabinet heel snel zal vallen.
Saskia
-
Martine-Tom
Weet je wat ik ook eng vind, dat er slechts 2 opties lijken te zijn, je bent voor of tegen, en niks ertussen.
Als ik ook maar 1 geluid laat horen wat niet bejubelend is krijg ik van alle kanten te horen dat ik discrimineer en ik weet niet wat nog meer.
Ik vind het echt prima om er practisch naast te wonen, er zijn alleen wat dingen die ik minder vind, die ik als probleem ervaar...wat ik ook zou hebben als ze op die locatie 600 woningen uit de grond zouden gaan stampen.
Als ik ook maar 1 geluid laat horen wat niet bejubelend is krijg ik van alle kanten te horen dat ik discrimineer en ik weet niet wat nog meer.
Ik vind het echt prima om er practisch naast te wonen, er zijn alleen wat dingen die ik minder vind, die ik als probleem ervaar...wat ik ook zou hebben als ze op die locatie 600 woningen uit de grond zouden gaan stampen.
In Purmerend liepen de gemoederen ook hoog op
Ook daar was meneer Wilders op de markt
Diegenen die veel moeite hadden met de vluchtelingen riepen heel erg vaak
Dat heb ik op facebook gelezen hoor , andere reacties waren er niet
Ook het commentaar wat op de plaatselijke dichtbij.nl is te lezen is doodeng
Dus ja , ik denk dat we eerder bang kunnen worden van ons eigen volk dan van de vluchtelingen
Ook het commentaar wat op de plaatselijke dichtbij.nl is te lezen is doodeng
Dus ja , ik denk dat we eerder bang kunnen worden van ons eigen volk dan van de vluchtelingen
Maar zie jij het hier dan zelf niet erg zwart / wit? De meeste mensen denken zeer genuanceerd. Maar die schreeuwen dat niet van de daken. En de mensen die 100% voor optie 1 gaan of optie 2: die schreeuwen het hardst. En hier op het forum zitten veel mensen die een heel genuanceerde mening hebben en ook mee discussiëren. Dus eerlijk gezegd? Zie ik niet wat jij ziet...Martine-Tom schreef: Weet je wat ik ook eng vind, dat er slechts 2 opties lijken te zijn, je bent voor of tegen, en niks ertussen.
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
smulpaap schreef: In Purmerend liepen de gemoederen ook hoog op
Ook het commentaar wat op de plaatselijke dichtbij.nl is te lezen is doodeng![]()
Dus ja , ik denk dat we eerder bang kunnen worden van ons eigen volk dan van de vluchtelingen/b]X
Is dat ook eigenlijk niet wat Martine bedoelt? Zo lees ik het in ieder geval.
Ik ben ook niet perse tegen of voor een azc naast ons, maar ik zou wel behoorlijk huiverig zijn voor het toenemende geweld op straat. Niet noodzakelijkerwijs vanuit het azc dan ;-) maar omdat voor- en tegenstanders wel even komen vertellen dat ze voor de tegenstanders zijn of tegen de voorstanders. Met alle gevolgen van dien. DAT zou mij doen besluiten om, zou het mij gevraagd worden, tegen een azc direct naast ons te stemmen.
Ik snap voorstanders van een azc, ik snap ook de weerstand soms... maar ik kan helemaal niets met de manier waarop "iedereen" zijn mening aan het verkondigen is. Klinkt een beetje als "als je het niet met me eens bent maai ik je neer" ongeacht om welke mening het dan gaat. En DAT vind ik schokkend.
Je mag het eens zijn met de komst van een azc, of oneens. Je mag daarvoor staan en je mening verkondigen. Maar zullen we het beschaafd houden?? DAAR zit 'm de kneep vooral op dit moment vrees ik ;-((
Suzanne
Ik zou het helemaal geen gek idee vinden om naast onze verantwoordelijke staatssecretaris , die zijn handen meer dan vol heeft , een voorlichter aan te stellen .
En laat diegene het land maar in gaan .Luisteren naar de bevolking , en de bevolking voorzien van goede heldere voorlichting die voor een ieder te begrijpen is
Zo worden burgemeesters misschien ook ontlast , want ook zij hebben andere dingen te doen
Dan verdwijnt er misschien ook een gevoel van onvrede bij onze bevolking
Want als men naar mij luistert ......
En hopelijk krijgen een Wilders en Nederlandse Volks-Unie dan ook minder belangstellenden
En laat diegene het land maar in gaan .Luisteren naar de bevolking , en de bevolking voorzien van goede heldere voorlichting die voor een ieder te begrijpen is
Zo worden burgemeesters misschien ook ontlast , want ook zij hebben andere dingen te doen
Dan verdwijnt er misschien ook een gevoel van onvrede bij onze bevolking
Want als men naar mij luistert ......
En hopelijk krijgen een Wilders en Nederlandse Volks-Unie dan ook minder belangstellenden
-
Martine-Tom
nah ik schreef hier dat mobieltjes en kleding wat mij betreft een non discussie is...wat mij betreft, dus voor mij persoonlijk...de reacties daarop waren nou niet echt matig of vriendelijk.Lizzy schreef: Maar zie jij het hier dan zelf niet erg zwart / wit? De meeste mensen denken zeer genuanceerd. Maar die schreeuwen dat niet van de daken. En de mensen die 100% voor optie 1 gaan of optie 2: die schreeuwen het hardst. En hier op het forum zitten veel mensen die een heel genuanceerde mening hebben en ook mee discussiëren. Dus eerlijk gezegd? Zie ik niet wat jij ziet...
Jij schreef in sarcasme dat ze volgens velen blij moeten zijn met water en brood, als ik in dezelfde sarcasme toon antwoord met het 3 gangen menu is het ineens een not done iets om te schrijven. Het lijkt er toch echt op dat elke uitting die minder dan positief is, terwijl ik dus niet negatief of tegen ben, maar wel critisch realistisch, fout valt.
Om over het eten door te gaan, in beginsel, ja wees dankbaar dat je veilig bent, je kinderen veilig zijn, je een dak/tent hebt. Dat deze mensen zo geen maanden kunnen en willen leven, ja dat snap ik ook wel, maar zo massaal...dat duurt gewoon even voor alles loopt, lijkt mij normaal, en lijkt me ook iets wat ze wel kunnen begrijpen.
Ik ben idd nog wel het meest bang voor de reacties van de bewoners hier, en daarnaast iets specifieks wat komt door een trauma uit het verleden,wat dus hetzelfde zou zijn als ze opdie plek 600 nederlanders zouden laten wonen.
-
BusKay
Het debat gister gevolgd over de o.a. versobering...
Er lijken een aantal zaken tot stand te komen die de goede kant op gaan:
- minder inkomen
- sobere huisvesting
- geen recht op permanent verblijf (meer illegaliteit?)
- vluchtelingstatus die men in de regio wil gaan toekennen (niet hier)
- Turkije lijkt meer vluchtelingen te willen/zullen behouden voor de nodige €€€€€€
Het was dus even bijlezen hier...
Een aantal zaken vielen mij op...

Dit gaat over het eerste half jaar in 2015
Als je dit schema ziet dan moeten Frankrijk, Engeland etc. zich schamen..
Verder viel mij op.. waarom moeten Rotterdam (600) en Den Haag (2100) zo nodig vluchtelingen opvangen??
Voor een voorbeeldfunctie?? Zijn dit dan geen potentiële tijdbommen? Volgens mij moeten er toch betere opties zijn.
Dan de radicaliserende Nederlander.. We moeten niet vergeten dat deze schreeuwers uitzonderingen zijn.. vaak één of twee man die de zaak flink opporren. Wat we niet moeten uitvlakken is dat er veel Nederlanders zijn die ondanks hun prijzenswaardig gevoel voor de mens ook wel naief zijn door te denken dat het allemaal brave mensen zijn die hierheen komen. De demonstratie laat onder andere zien dat dit dus anders ligt.
Ikzelf voel me scherp... zeker niet radicaal of racistisch en aan de andere kant ook niet naief.
Dat veel mensen bang worden is te begrijpen en het is betreurenswaardig dat je niet alleen voor die vluchteling bang moet zijn maar ook voor je buurman die mogelijk ook wel eens met vreemde gedachten rond zou kunnen lopen.
Gelukkig lopen er naast Wilders ook nog mensen rond als Aboutaleb die een ander licht op de zaken werpt.
Er lijken een aantal zaken tot stand te komen die de goede kant op gaan:
- minder inkomen
- sobere huisvesting
- geen recht op permanent verblijf (meer illegaliteit?)
- vluchtelingstatus die men in de regio wil gaan toekennen (niet hier)
- Turkije lijkt meer vluchtelingen te willen/zullen behouden voor de nodige €€€€€€
Het was dus even bijlezen hier...
Een aantal zaken vielen mij op...

Dit gaat over het eerste half jaar in 2015
Als je dit schema ziet dan moeten Frankrijk, Engeland etc. zich schamen..
Verder viel mij op.. waarom moeten Rotterdam (600) en Den Haag (2100) zo nodig vluchtelingen opvangen??
Voor een voorbeeldfunctie?? Zijn dit dan geen potentiële tijdbommen? Volgens mij moeten er toch betere opties zijn.
Dan de radicaliserende Nederlander.. We moeten niet vergeten dat deze schreeuwers uitzonderingen zijn.. vaak één of twee man die de zaak flink opporren. Wat we niet moeten uitvlakken is dat er veel Nederlanders zijn die ondanks hun prijzenswaardig gevoel voor de mens ook wel naief zijn door te denken dat het allemaal brave mensen zijn die hierheen komen. De demonstratie laat onder andere zien dat dit dus anders ligt.
Ikzelf voel me scherp... zeker niet radicaal of racistisch en aan de andere kant ook niet naief.
Dat veel mensen bang worden is te begrijpen en het is betreurenswaardig dat je niet alleen voor die vluchteling bang moet zijn maar ook voor je buurman die mogelijk ook wel eens met vreemde gedachten rond zou kunnen lopen.
Gelukkig lopen er naast Wilders ook nog mensen rond als Aboutaleb die een ander licht op de zaken werpt.
Als jij vindt dat hier geschreven is dat het not done is om zoiets te schrijven (3 gangen menu):Martine-Tom schreef: nah ik schreef hier dat mobieltjes en kleding wat mij betreft een non discussie is...wat mij betreft, dus voor mij persoonlijk...de reacties daarop waren nou niet echt matig of vriendelijk.
Jij schreef in sarcasme dat ze volgens velen blij moeten zijn met water en brood, als ik in dezelfde sarcasme toon antwoord met het 3 gangen menu is het ineens een not done iets om te schrijven. Het lijkt er toch echt op dat elke uitting die minder dan positief is, terwijl ik dus niet negatief of tegen ben, maar wel critisch realistisch, fout valt.
Om over het eten door te gaan, in beginsel, ja wees dankbaar dat je veilig bent, je kinderen veilig zijn, je een dak/tent hebt. Dat deze mensen zo geen maanden kunnen en willen leven, ja dat snap ik ook wel, maar zo massaal...dat duurt gewoon even voor alles loopt, lijkt mij normaal, en lijkt me ook iets wat ze wel kunnen begrijpen.
Ik ben idd nog wel het meest bang voor de reacties van de bewoners hier, en daarnaast iets specifieks wat komt door een trauma uit het verleden,wat dus hetzelfde zou zijn als ze opdie plek 600 nederlanders zouden laten wonen.
dan kan ik me goed voorstellen dat je je voelt zoals je je voelt en vindt wat je vindt.Niemand vraagt om een 3gangen menu, maar het klinkt toch best logisch als je volwassen kerels 6 sneetjes brood per dag geeft dat ze dan kniftig worden van de honger.
Huh... schreeuwende nederlanders zijn uitzonderingen en demonstrerende vluchtelingen/asielzoekers/gelukzoekers/whatever zijn geen brave mensen??BusKay schreef: Dan de radicaliserende Nederlander.. We moeten niet vergeten dat deze schreeuwers uitzonderingen zijn.. vaak één of twee man die de zaak flink opporren. Wat we niet moeten uitvlakken is dat er veel Nederlanders zijn die ondanks hun prijzenswaardig gevoel voor de mens ook wel naief zijn door te denken dat het allemaal brave mensen zijn die hierheen komen. De demonstratie laat onder andere zien dat dit dus anders ligt.
Wat is er niet braaf aan demonstreren? Deze mensen komen uit landen waar democratie ver te zoeken is, waar vrijheid van meningsuiting alleen geldt voor medestanders van het heersende regime. Zij komen in een land waar dit wel mogelijk is en gebruiken vervolgens deze grondwettelijke rechten. Overigens zijn er inmiddels al heel veel vluchtelingen in Nederland, waarvan er ongeveer 100 gedemonstreerd hebben. Die demonstranten zijn ook de uitzonderingen, net als de radicaliserende nederlanders. Het merendeel hoor je niet.
Nog een crosstalk over het onderwerp:
Naar schatting zullen we in 2015 in totaal op ongeveer 35.000 asielaanvragen uitkomen. Dat is best een behoorlijk aantal, maar het is zeker niet het hoogste aantal asielaanvragen van de laatste decennia. Zo kregen we tijdens de Balkanoorlog te maken met wel 50.000 asielaanvragen in een jaar tijd. Kan iemand zich herinneren dat er toen ook zoveel Nederlanders op hun achterste benen stonden?
Ik vraag me echt af waar de enorme onvrede nu eigenlijk vandaan komt. Ja, de economische situatie was toen misschien iets beter dan nu. Maar werden vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie misschien als minder bedreigend gezien dan mensen uit Syrie? Is het omdat er toen nog geen Wilders was die de boel lekker opstookt? Maken mensen elkaar gek d.m.v. social media?
Ik vraag me echt af waar de enorme onvrede nu eigenlijk vandaan komt. Ja, de economische situatie was toen misschien iets beter dan nu. Maar werden vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie misschien als minder bedreigend gezien dan mensen uit Syrie? Is het omdat er toen nog geen Wilders was die de boel lekker opstookt? Maken mensen elkaar gek d.m.v. social media?
-
BusKay
Ik denk dat er sinds 9-11 wel iets veranderd is...Sonja schreef: Ik vraag me echt af waar de enorme onvrede nu eigenlijk vandaan komt.