Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

BusKay schreef: Thnx... vind het ook nog vrij redelijk gaan maar begrijp dat er nogal wat ME om de tent staat.
Misschien niet het beste moment maar ik blijf jullie burgemeester een geweldige kerel vinden...
Klopt, de tent is door ME omringd, in den beginne was het nog iets heftiger, nu valt het idd mee
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

BusKay schreef: Thnx... vind het ook nog vrij redelijk gaan maar begrijp dat er nogal wat ME om de tent staat.
Misschien niet het beste moment maar ik blijf jullie burgemeester een geweldige kerel vinden...
Dat is ook zo, hij doet dit heel goed.
BusKay

Bericht door BusKay »

Wonen er bij jullie geen moslims in de wijk?? Zo ja interesseert het ze niet dat er een AZC komt?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

BusKay schreef: Wonen er bij jullie geen moslims in de wijk?? Zo ja interesseert het ze niet dat er een AZC komt?
Ja die wonen er wel, maar niet zoveel volgens mij, maar daar kan Tanna vast een beter beeld over geven  ;)
BusKay

Bericht door BusKay »

Ik vind het een verkeerde manier van handelen... maar het zal waarschijnlijk ook niet anders kunnen..
Er wordt een AZC bij jullie door de strot geduwd zonder inspraak...
Dat vind ik jammer...
Dit is wellicht bij elke gemeente het geval..

Nogmaals vind ik zowel Rotterdam als Den Haag niet de plaatsen waar een centrum zou moeten komen (geen enkele grote stad).

Trouwens de TS van willen we een vluchteling in huis..daar hoor ik niemand meer over...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

BusKay schreef: Ik vind het een verkeerde manier van handelen... maar het zal waarschijnlijk ook niet anders kunnen..
zou er met inspraak van de bevolking ergens een AZC komen denk je?
Dat vind ik jammer...

Nogmaals vind ik zowel Rotterdam als Den Haag niet de plaatsen waar een centrum zou moeten komen (geen enkele grote stad).

Waar dan wel? Een rustig plaatje? Zoals Oranje? ;)

Trouwens de TS van willen we een vluchteling in huis..daar hoor ik niemand meer over...
Er is een mooie discussie uit voort gekomen, prima toch?
BusKay

Bericht door BusKay »

eelke schreef: Ik vind het een verkeerde manier van handelen... maar het zal waarschijnlijk ook niet anders kunnen..

zou er met inspraak van de bevolking ergens een AZC komen denk je?

Dat vind ik jammer...

Waar dan wel? Een rustig plaatje? Zoals Oranje? ;)   Kijk eens naar Alphen aan de Rijn 1200 zonder probleem

Er is een mooie discussie uit voort gekomen, prima toch?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

BusKay schreef:

Dat was ook slechts een gedachtengang van een sgp of cu-meneer. En het COA is er duidelijk in, ze willen omwille van logistiek en overzicht e.d. geen kleine opvanglocaties.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

De helft van onze wijk bestaat uit niet-westerse allochtonen (meer dan 6.000 mensen dus), daar zitten uiteraard moslims bij. Het brengt leuke dingen hoor, ik vind het wel interessant om andere mensen te leren kennen. We hebben een heel stel Turkse, Marokkaanse en Bosnische kennissen en worden door sommige mensen in de straat als "raar" beschouwd. Vluchtelingen hebben we altijd gehad, dat begon al met bijvoorbeeld Vietnamese bootvluchtelingen en Somaliërs, en dat is eigenlijk heel soepel verlopen. Toen ik hier kwam wonen waren er voornamelijk Surinamers, het werd toen de Negerwaard genoemd. De eerste 20 jaar hebben we hier grandioos gewoond en ik voel me nog altijd niet onveilig of wat, echt niet. Maar in de loop van de tijd is de wijk zeker wel aangetast. Huizen worden verwaarloosd - ook door Nederlanders, er worden met punaises lakens voor de ramen gehangen in plaats van gordijnen, het onkruid staat een meter hoog in de tuin. Dat de boel zo armoedig wordt vind ik jammer, en dat is een understatement. De echte lastpakken zijn trouwens - laat ik het ronduit zeggen - veel Antillianen en sommige Marokkanen. Ik discrimineer niet snel, maar een tijd terug fietste iemand me haast ondersteboven op het voetpad en toen ik daar iets van zei riep hij : vuile kankerNederlander, vuile kankerhoer, je moeder is een kankerhoer! Hij had wel iets opgestoken van de Rotterdamse taal ;)........... Toen heb ik iets geroepen waarvan ik toch nooit had gedacht dat ik het zou doen, ook maar op z'n Rotterdams : pleur dan op naar je eigen land!! Het was al gebeurd voor ik er erg in had.
Veel van de moslims die hier wonen vinden dat er nu wel genoeg moslims zijn, er zijn er zelfs vrij veel die op Leefbaar Rotterdam en de PVV stemmen. Ik niet hoor, ik ben lid van een heel andere partij.
Op de bijeenkomst van vanavond werd de vraag gesteld hoe je nu nog kunt verhuizen als je een koopwoning hebt. Dat is in deze wijk toch al lastig, de woningprijzen zijn bizar laag, maar het wordt er natuurlijk niet beter op. En dat speelt voor ons persoonlijk ook, dat is wel balen. Wij hebben plannen om hier weg te gaan, dat kunnen we wel schudden nu.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ja hoho. Waar komen ze in terecht in Alphen? In een gevangenis!!! Dat vind ik nou echt bizar en de Alphenaren volgens mij ook. Buiten het bizarre zal het tegelijk ook wel een soort veilig gevoel geven ofzo. Maar middenin Rotterdam Beverwaard: nogmaals, ik vind het lef hebben. Vooral voor de mensen die daar terecht komen ook niet echt fijn...
Over mijn eerste bericht: ik denk dat er toen geen idee was van deze getallen mensen. Je gaat het niet redden met particuliere opvang. Maar de daaruitvloeiende initiatieven om een gezin aan tafel uit te nodigen zou ik nog steeds zo doen.
BusKay

Bericht door BusKay »

Jantina schreef: Ja hoho. Waar komen ze in terecht in Alphen? In een gevangenis!!! Dat vind ik nou echt bizar en de Alphenaren volgens mij ook. Buiten het bizarre zal het tegelijk ook wel een soort veilig gevoel geven ofzo. Maar middenin Rotterdam Beverwaard: nogmaals, ik vind het lef hebben. Vooral voor de mensen die daar terecht komen ook niet echt fijn...
Over mijn eerste bericht: ik denk dat er toen geen idee was van deze getallen mensen. Je gaat het niet redden met particuliere opvang. Maar de daaruitvloeiende initiatieven om een gezin aan tafel uit te nodigen zou ik nog steeds zo doen.
Je had ze natuurlijk liever in een bungalowtje van Landal? Je geeft zelf al aan dat het enorme aantallen zijn en als ik dan de keus heb tussen een omgebouwde gevangenis of een tent dan is de keus met deze temperaturen lijkt me niet moeilijk.
Tanna schreef: De echte lastpakken zijn trouwens - laat ik het ronduit zeggen - veel Antillianen en sommige Marokkanen. Ik discrimineer niet snel, maar een tijd terug fietste iemand me haast ondersteboven op het voetpad en toen ik daar iets van zei riep hij : vuile kankerNederlander, vuile kankerhoer, je moeder is een kankerhoer! Hij had wel iets opgestoken van de Rotterdamse taal ;)........... Toen heb ik iets geroepen waarvan ik toch nooit had gedacht dat ik het zou doen, ook maar op z'n Rotterdams : pleur dan op naar je eigen land!! Het was al gebeurd voor ik er erg in had.
Veel van de moslims die hier wonen vinden dat er nu wel genoeg moslims zijn, er zijn er zelfs vrij veel die op Leefbaar Rotterdam en de PVV stemmen. Ik niet hoor, ik ben lid van een heel andere partij.
Op de bijeenkomst van vanavond werd de vraag gesteld hoe je nu nog kunt verhuizen als je een koopwoning hebt. Dat is in deze wijk toch al lastig, de woningprijzen zijn bizar laag, maar het wordt er natuurlijk niet beter op. En dat speelt voor ons persoonlijk ook, dat is wel balen. Wij hebben plannen om hier weg te gaan, dat kunnen we wel schudden nu.
Jammer dat je weinig van deze mensen zag op de bijeenkomst
Laatst gewijzigd door BusKay op do 15 okt 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Jantina schreef: Ja hoho. Waar komen ze in terecht in Alphen? In een gevangenis!!! Dat vind ik nou echt bizar en de Alphenaren volgens mij ook. Buiten het bizarre zal het tegelijk ook wel een soort veilig gevoel geven ofzo. Maar middenin Rotterdam Beverwaard: nogmaals, ik vind het lef hebben. Vooral voor de mensen die daar terecht komen ook niet echt fijn...
Nou, middenin is het niet, het is aan de rand en de asielzoekers komen in portocabins, niet in woningen. Maar er is een hoge bevolkingsdichtheid, 6000 mensen per vierkante kilometer dus al met al zitten we wel bovenop elkaars lip. Dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat er problemen komen, zeker niet als iedereen zich een beetje normaal gedraagt, in de wijk en in het azc. Ik verwacht echt niet dat ik nu verkracht wordt als ik met de hond naar het park ga, zoals een vrouw die ik gisteren sprak voorspelde dat er zou gaan gebeuren.
BusKay

Bericht door BusKay »

Tanna schreef: Nou, middenin is het niet, het is aan de rand en de asielzoekers komen in portocabins, niet in woningen. Maar er is een hoge bevolkingsdichtheid, 6000 mensen per vierkante kilometer dus al met al zitten we wel bovenop elkaars lip. Dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat er problemen komen, zeker niet als iedereen zich een beetje normaal gedraagt, in de wijk en in het azc. Ik verwacht echt niet dat ik nu verkracht wordt als ik met de hond naar het park ga, zoals een vrouw die ik gisteren sprak voorspelde dat er zou gaan gebeuren.
Ik zie niet dat het bij jullie rustig zal blijven en dat het mogelijk een veelvoud van incidenten zal geven daarom zeg ik beter niet in een grote stad.
Nu stond de ME om de tent maar straks??
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

BusKay schreef: Jammer dat je weinig van deze mensen zag op de bijeenkomst
Geloof het of niet, maar veel mensen waren om half 8 nog maar nauwelijks thuis uit hun werk. En ik denk dat er een hoop mensen niet eens durfden te gaan, uit angst voor relletjes. De kampbewoners hadden geweld aangekondigd, daar wil je niet tussen zitten in een tent met 500 man.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hoe erg is dat? Verwarmd, priveruimte, aansluiting tv  enz. Lijkt me tig keer beter vertoeven dan in een tent.

Plaats reactie