Griepspuit

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Griepspuit

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Eddie heeft een indicatie vanwege longproblemen, maar een CONTRA-indicatie vanwege IGA-deficïentie. Griepprik kan dodelijk voor hem zijn, volgens de internist. En als jullie nou denken dat wij het voor elkaar krijgen om de oproep voor de griepprik te laten vervallen..... Echt niet! :-X

Ik heb niets...., ook nooit echte griep, dus ook geen spuit.

Saskia, ik snap je gevoel! Vond het ook altijd erg moeilijk om mijn heel zieke moeder te adviseren de prik niet te halen. Maar de laatste keer dat ze hem wel heeft gehaald is ze 10 (onvoorstelbaar eigenlijk) weken verkouden en grieperig geweest, haar gestel was domweg niet sterk genoeg om voldoende afweer te creëren. En toch was ik altijd als de dood dat ze zwaar de griep zou krijgen en het dan niet zou redden.... Heel dubbel..... :-[
Oso-Bayou
4-sterren
4-sterren

Bericht door Oso-Bayou »

Jaren laten prikken omdat ik tot de "risicogroep" behoor. Een paar jaar geleden was er een "zeer gevaarlijke" variant van de griep in aantocht. Er werd een aangepast vaccin geproduceerd, maar de "gewone" prik moest dus ook nog!?
Later stond in de krant dat de prik voor de gewone griep gegeven was omdat de huisartsen natuurlijk al lang in vooruit het vaccin moeten bestellen, het moet betaald worden maar ze konden er niets mee!!!!  Mijn huisarts met het artikel geconfronteerd (netjes en vriendelijk) en hij gaf toe dat de laatste inenting niet nodig geweest was.

Toen heb ik mij van de lijst laten schrappen.

Tot nu al jaren geen griep en zelfs geen zware verkoudheid gehad.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

Het schijnt dat de griep onder ingeënte personen vaker voorkomt dan niet geënte personen zelfs als risicogroepen apart in beschouwing worden genomen dus dat is al een nadeel lijkt me. Volgens mij is de data niet officiëel gepubliceerd maar als ik het tegenkom zal ik het wel posten. Daarnaast denk ik dat ze net zoveel kans geven op bescherming als wanneer ze een placebo enten want in maart moet het ingekocht worden voor november en aangezien er nog geen voorspellingen zijn voor wat er gaat komen (dit weten ze meestal pas na de griepperiode) lijkt het me niet echt dat ze het juiste vaccin geven.

Maarja, het levert veel geld op?
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

De fokker van mijn honden deelde dit artikel op facebook : http://yournewswire.com/johns-hopkins-s ... -vaccines/
monster
5-sterren
5-sterren

Bericht door monster »

Ik heb altijd twijfels, maar toch blijf ik hem nemen. Als je pleuritis hebt gekregen als gevolg van een zware griep en 14 dagen in het ziekenhuis ligt, dan denk je echt 2x na.
cj

Bericht door cj »

Angelique schreef: En waarom zou dat gebeuren?
Angelique, je hebt gelijk. En al krijg ik wel iedereen over me heen. Boeien. Ik vind het een moeilijke keuze. Maar doe deze weloverwogen.
Sta niet altijd even principieel in het leven en heb bewondering hoe forumleden tot en met shampoo etc. alles uitzoeken.
Ik doe dat niet, soms wel en merk dat ik dan weer aftaai uit gemak. Ik ga nu teveel offtopic.
Ik neem de prik omdat je van griep je heel naar en ziek kunt voelen. Ik begeleid mensen in hun terminale fase. Je wil dan niet dat ze aan griep overlijden.

Aan de andere kant is het ook weer onzin met alle vluchtelingen die nu binnenkomen. Het griepvaccin wordt van tevoren samengesteld. Deze bevat een aantal griepsoorten, waarbij het waarschijnlijk is dat deze het land binnenkomen. De griepprik van dit jaar bevat niet de mutaties van de Syrische vluchtelingen. Deze mensen leven nu bovenop elkaar dus griep verspreidt zich daar snel, met als gevolg dat deze varianten verder gaan in Nederland.
Blijft allemaal dubbel...
Saskia
Truida
3-sterren
3-sterren

Bericht door Truida »

Ik zit nu in de 4de week van een zware verkoudheid en ben echt niet van plan nu die griepprik te halen.

Heb hem wel jarenlang gehad, had er totaal geen last van.
Maar als de hond alleen geënt mag worden als hij gezond is neem ik aan dat dat ook voor mensen  geldt.
Yvonne K
5-sterren
5-sterren

Bericht door Yvonne K »

Ik behoor sinds een paar jaar tot een risicogroep maar heb de prik nog nooit gehaald en ben ook niet van plan deze te halen.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Yep! Niet zelf natuurlijk, maar vandaag zo'n 200 spuiten gegeven in groepsverband met meerdere praktijken. Erg leuk gehad en een opkomst van 174 mensen van onze eigen praktijk  :)
Ik stond tussen 2 artsen in, en ik vind het wel leuk dat er bepaalde mensen zijn waar de arts nooit tijd voor heeft waar ze dan toch even bij gaan zitten of even apart gaan staan  :)

Over fouten omtrent de griepspuit, tsjah, sommige mensen hebben ooit vanwege een verkoudheid een pufje gehad en hebben daardoor het etiketje 'bronchitis' gekregen van de computer. Net overgestapt naar een nieuw systeem waardoor al deze (niet geïndiceerde) mensen dus toch een uitnodiging gehad hebben..  ::) :-\
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

ik behoor ook tot een risicogroep die ieder jaar de uitnodiging krijgt voor de griepprik.
3 jaar heb ik hem braaf laten zetten en 3 jaar de hele winter ziek,zwak en misselijk.
ik bedank nu ieder jaar vriendelijk als mijn huisarts me persoonlijk belt om me te vragen waarom ik niet ben langs geweest tijdens de vaccinatie dagen..je kunt hem nog steeds laten zetten hoor,erg belangrijk gezien je errug veel risico loopt als je het niet doet  ::)
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Nee nooit gehad en ik werk in de zorg dus ja ik krijg elk jaar oproep maar ga niet, moeder die heel ziek is geweest ( kanker etc) en nu weer 'beter'is ook niet en manlief voor hij mij leerde kennen nam hij hem braaf elk jaar omdat ie long patient is maar nu dus al jaren niet meer. Manlief heeft soms wel eens pech met bijna long ontstekking maar griep nee nooit en moeders ook die is soms verkouden etc maar meer ook niet en ik ben wel eens zwaar verkouden tegen griep aan maar meer ook niet. Ik ben 'gezond' dus als ik griep zou krijgen dan verwacht ik dat mijn lijf het even zwaar heeft maar het zelf bevecht en zich dan ook lekker schoonmaakt in dat gevecht. En dat ik dus er boven op kom.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

cj schreef: Euhhhhh ja.....met het gevaar af het hele forum over me heen te krijgen.
Elk jaar hier hetzelfde topic.
Werk o.a. met heel zieke mensen, wil niet degene zijn die ze net de brug overschopt.
Saskia
Naar mijn idee is dat toch echt ieders eigen vrije keuze. Mijn idee dus, iedereen doet wat hij zelf best vindt. Jij valt er niemand mee lastig. Jij hebt voor jezelf een argumentatie waarom je het wel doet, je doet het niet klakkeloos, je hebt er over nagedacht. Prima toch? En als iemand daarover valt, dan is dat zijn probleem, niet het jouwe  :biggrin2:
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

ik val niet in een risicogroep dus krijg geen oproep, maar zou hem sowieso niet nemen. ten eerste al doodsbang voor spuiten en ten tweede denk ik dat mijn lichaam een griepje zelf moet kunnen oplossen. en als je dan ook hoort hoe vaak er verkeerd gegokt wordt tegen welke griep er geent wordt....wat heeft het voor zin is dan mijn gedachte
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Ik val ook in de risicogroep. Maar na een goed gesprek met mezelf besloten om de prik niet te halen. Sterker nog: ik heb de huisarts verteld dat ik de oproep ook niet meer hoef. En tot nu toe gaat dat goed.

Afbeelding
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pauline schreef: Eddie heeft een indicatie vanwege longproblemen, maar een CONTRA-indicatie vanwege IGA-deficïentie. Griepprik kan dodelijk voor hem zijn, volgens de internist. En als jullie nou denken dat wij het voor elkaar krijgen om de oproep voor de griepprik te laten vervallen..... Echt niet! :-X

Ik heb niets...., ook nooit echte griep, dus ook geen spuit.

Saskia, ik snap je gevoel! Vond het ook altijd erg moeilijk om mijn heel zieke moeder te adviseren de prik niet te halen. Maar de laatste keer dat ze hem wel heeft gehaald is ze 10 (onvoorstelbaar eigenlijk) weken verkouden en grieperig geweest, haar gestel was domweg niet sterk genoeg om voldoende afweer te creëren. En toch was ik altijd als de dood dat ze zwaar de griep zou krijgen en het dan niet zou redden.... Heel dubbel..... :-[
Dat heb ik dus ook. Ik ben er ook mee gestopt nu. Mijn moeder (90 jaar nu en ze mankeert niets behalve dat ze behoorlijk gekrompen is door osteoporose) krijgt ook altijd een oproep. Ondanks mijn pogingen is ze steeds "braaf" de prik halen, want zegt ze als ik de griep krijg dan kan ik longontsteking krijgen en dan kan ik dood gaan. Wil je dat soms?
Twee jaar geleden was ze niet oké, ze was absoluut helemaal niet lekker, had gordelroos, en toen ze kreeg een oproep voor de griepprik. ik nogmaals proberen: als je dan toch perse die griepprik wilt wacht er dan alsjeblieft mee tot je beter bent. Maar nee hoor, de huisarts zei dat het geen kwaad kon en dat ze niet kon wachten tot ze beter was want dan was het te laat voor de griepprik. Dus ze liet zich toch enten. Ze is maanden lang ziek gebleven, het was echt een drama. Maar ze heeft er niet van geleerd helaas. Nee hoor dat  kwam niet door die prik ::)

Plaats reactie