Update: banoffee pie!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Pauline
5-sterren
5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Bericht door Pauline »

Jantina schreef: Heb het ook nog nooit zoet gegeten maar was een verzoek van mijn zusjes. Het gaan dit weekend die blondies maar worden, want daar hoef ik lekker niks voor te kopen  :P
Laat je even weten of ze smaken?

En weet jij (of iemand anders hier) of je de pompoenen die je aan de weg kunt kopen ook eten kunt?

Er is wel een afdeling met eetbare pompoenen, maar die zijn zo klein!!! En voor 3 euro heb ik, een voor mijn gevoel soortgelijke, pompoen die wel 4x zo groot is.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ja, daar is het topic weer. Ik heb meteen het recept geprint en ook van de zelfgemaakte caramel. Ben ook al weken in de taartbakmood en deze wordt de volgende.  :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Pauline schreef: Laat je even weten of ze smaken?

En weet jij (of iemand anders hier) of je de pompoenen die je aan de weg kunt kopen ook eten kunt?

Er is wel een afdeling met eetbare pompoenen, maar die zijn zo klein!!! En voor 3 euro heb ik, een voor mijn gevoel soortgelijke, pompoen die wel 4x zo groot is.
Volgens mij wel. Ik heb tot nu toe eigenlijk gewoon alle pompoenen gegeten, behalve dat echte sier fruit zeg maar.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Pauline schreef: Laat je even weten of ze smaken?

Volgens deze website zijn in principe alle pompoenen eetbaar: http://pompoenzaden-decoshop.blogspot.d ... tbaar.html
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Dan probeer ik het gewoon! :D
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Mowgli schreef: Volgens deze website zijn in principe alle pompoenen eetbaar: http://pompoenzaden-decoshop.blogspot.d ... tbaar.html
Maar een Kalebas is niet lekker , is bitter.
Koop altijd biologische pompoenen hoef ik ze niet te schillen  :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

AH heeft nu een speciale zoete in het assortiment. Die wil ik hiervoor proberen.
Voor hartige gerechten vind ik de muskaatpompoen heerlijk, die verkocht de groenteboer waar wij voorheen woonden. Hier helaas nog niet eerder gezien.
fransbulletje

Jaaaaaaaaaa het topic is er nog :biggrin2:

Vandaag een Banoffee Pie gemaakt maar dan wat "gezonder" :D
De bodem is van kokos/amandelmeel, beetje kokosbloesemsuiker en roomboter.
Laagje banaan.
De karamellaag is van 200 gram gepureerde (met wat water) medjooldadels en klontje roomboter.
Laagje banaan en daarop biologische slagroom met vanille en chocoladesnippers ( 92% cacao)
DSC08325.JPG
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Zoooo, dat ziet er lekker uit! Hoe heb je de bodem gebakken?
fransbulletje

Doranto schreef:Zoooo, dat ziet er lekker uit! Hoe heb je de bodem gebakken?
De bodem is van 100 gram kokosmeel, 50 gram amandelmeel, 40 gram kokosbloesemsuiker en 110 gram roomboter.
Het is een wat kruimelig deeg, niet uitrolbaar maar gewoon in de bakvorm goed verdelen.
In de oven op 160 graden ongeveer 20 minuten en ik heb de laatste 5 minuten wat amandelschaafsel op de bodem gestrooid dan wordt die niet zo nat van de banaan.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

fransbulletje schreef:De bodem is van 100 gram kokosmeel, 50 gram amandelmeel, 40 gram kokosbloesemsuiker en 110 gram roomboter.
Het is een wat kruimelig deeg, niet uitrolbaar maar gewoon in de bakvorm goed verdelen.
In de oven op 160 graden ongeveer 20 minuten en ik heb de laatste 5 minuten wat amandelschaafsel op de bodem gestrooid dan wordt die niet zo nat van de banaan.
Oke, bedankt :)
Ik ga het opschrijven en t.z.t. proberen!
Jip1
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jip1 »

IMG_2407.JPG
Ook met gecondenseerde melk en echt super makkelijk om te maken en zaaalig. Al 2 keer gemaakt met de kerst.

Recept uit de krant.
Als het niet leesbaar is wil ik m wwl uitschrijven.

Ik doe er zelf nog stukjes witte chocolade, pecannoten en fudge doorheen. In een groot cakevorm plasticfolie erin en dan het ijsmengsel. Dan pak je t er zo uit,

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gea1510
2-sterren
2-sterren

Bericht door Gea1510 »

Als we dan toch met gecondenseerde melk aan de slag gaan wil ik jullie deze niet onthouden
Recept Snickers pinda-ijs & karamel

Voor 8 personen heb je nodig
Voor het pinda-ijs

400ml gecondenseerde melk
450ml slagroom
1 vanille stokje
2el gladde pindakaas
Voor de karamelsaus
4 Snickers repen
200ml slagroom
Voor het pindakruim
50g ongezouten pinda’s

Zo maak je het Snickers pinda-ijs met karamel
Maak een dag van tevoren het pinda-ijs door de slagroom met een mixer lobbig te kloppen.
Voeg hieraan de gecondenseerde melk toe.
Schraap het merg uit het vanillestokje en doe dat erbij.
Meng tot alles goed is gemixt en dikker is.
In een andere kom meng je de pindakaas met 5 eetlepels van het roommengsel.
Spatel dit daarna door de rest van het roommengsel tot een geheel.
Doe in een diepvriesbakjes en zet in de vriezer tot gebruik.
Wil je het nóg makkelijker, koop dan het lekkerste vanille ijs en meng dat met de pindakaas. Zet ook tot gebruik weg in de vriezer.

Zelf karamelsaus maken
Voor de karamelsaus verwarm je de slagroom in een pannetje.
Doe hier de Snickers, in stukjes gesneden, in en laat alles smelten in 5 minuten.
Druk de Snickers met een spatel stuk en meng met de slagroom tot een glad geheel.
Laat een paar minuten inkoken, zodat de saus wat dikker wordt.
Zeef de pinda’s uit de saus, vuur uit en laat afkoelen.
Bewaar de saus gekoeld tot gebruik.
Rooster de pinda’s in een droge koekenpan of in een op 175C voorverwarmde oven, een minuut of 8.
Laat ze afkoelen en verkruimel ze daarna. Dit kan met een pan (in een schone, gesloten theedoek) of met een keukenmachine/vijzel.

Om te serveren leg je wat van de pindakruim op een mooi bordje. Daar boven op een bolletje pinda-ijs (haal dat 15 minuten voor gebruik uit de vriezer) en tot slot daar over heen wat van de karamelsaus.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh wat een lekkere dingen allemaal :dribble:
Jammer dat ik nou net een maand geleden suikervrij ben gegaan :'( ;D
fransbulletje

Die gecondenseerde melk is echt mierzoet vandaar mijn alternatief van gepureerde dadels met wat water en boter.
Echt heerlijk!!!

Plaats reactie