De matrassen bevallen ons goed, nu hadden wij ook echte prutmatrassen voor we deze kochten dus dat is niet echt een heel eerlijk vergelijk. Gewicht doet echt veel moet ik zeggen. Op die van mijn vriend lig ik echt veel te hard, slaapt niet lekker. In de mijne zak ik voor mijn gevoel een behoorlijk eind weg maar weet dat weer te waarderen als ik een nachtje op zijn matras heb gelegen
Als ik echt lang of veel in bed lig dan begin ik wel te merken dat ik een stijve/stramme rug krijg maar dat kan ook komen van het lang liggen, iets wat ik niet gewend ben. Maar voor de rest... ben ik er heel blij mee.
Ze zijn wel warm, zeker in de zomer. Nu heb ik het niet snel 'te' warm dus voor mij is dat niet zo'n heel groot probleem maar wel iets waar je rekening mee zou kunnen houden als je het snel warm hebt.
Lizzy schreef:
Nou, het ligt ook echt lekker. Als ik op mijn rug lig, kan mijn hoofd niet opzij vallen (daar krijg ik altijd nek en hoofdpijn van) en als ik op mijn zij lig, ondersteunt dit kussen echt lekker. Ik ben er blij mee. Goed, het lost m'n rugproblemen niet op maar het ligt heerlijk. Je kunt zelf meer of minder traagschuimvlokjes in het kussen doen.
Dat zelf aanpassen bevalt mij wel
Denk dat ik hem volgende maand ga kopen, want ik heb inderdaad een ondersteuningsprobleem als ik op mijn zij lig. En al die gewone traagschuimkussens zijn net zo duur en na ongeveer 1 jaar vind ik iedere keer opnieuw toch weer dat ze dunner zijn geworden of is het zachter of ... in ieder geval dat ze dan minder ondersteunen. Dus zelf kunnen opvullen bevalt mij wel.
Aprilsnow schreef:
De matrassen bevallen ons goed, nu hadden wij ook echte prutmatrassen voor we deze kochten dus dat is niet echt een heel eerlijk vergelijk. Gewicht doet echt veel moet ik zeggen. Op die van mijn vriend lig ik echt veel te hard, slaapt niet lekker. In de mijne zak ik voor mijn gevoel een behoorlijk eind weg maar weet dat weer te waarderen als ik een nachtje op zijn matras heb gelegen
Als ik echt lang of veel in bed lig dan begin ik wel te merken dat ik een stijve/stramme rug krijg maar dat kan ook komen van het lang liggen, iets wat ik niet gewend ben. Maar voor de rest... ben ik er heel blij mee.
Ze zijn wel warm, zeker in de zomer. Nu heb ik het niet snel 'te' warm dus voor mij is dat niet zo'n heel groot probleem maar wel iets waar je rekening mee zou kunnen houden als je het snel warm hebt.
Ben benieuwd hoe het matras jullie gaat bevallen.
Heb je enig idee welk type jullie hebben en welke hardheid? (ze hebben zacht, medium, firm en extra firm).
Lizzy schreef:
Nou, het ligt ook echt lekker. Als ik op mijn rug lig, kan mijn hoofd niet opzij vallen (daar krijg ik altijd nek en hoofdpijn van) en als ik op mijn zij lig, ondersteunt dit kussen echt lekker. Ik ben er blij mee. Goed, het lost m'n rugproblemen niet op maar het ligt heerlijk. Je kunt zelf meer of minder traagschuimvlokjes in het kussen doen.
Bedankt voor de tip! Ik krijg ook altijd pijn in m'n nek als ik op mijn rug slaap. Ik heb al een 'gewoon' kussen voor zijslapers maar dit ziet er daarom nog beter uit.
Wij moeten ook nieuwe matrassen. De onze zijn op . dit waren ook maar flut matrassen. Vraag me af of een matras echt wat kan doen aan mijn moe heid en slecht kunnen opstaan in de ochtend.
Nadia schreef:
Wij moeten ook nieuwe matrassen. De onze zijn op . dit waren ook maar flut matrassen. Vraag me af of een matras echt wat kan doen aan mijn moe heid en slecht kunnen opstaan in de ochtend.
Ja dat doet echt wat. Sinds wij nieuwe matrassen hebben ben ik s morgens minder stram en slaap ik echt beter.
Rugslapers kan ik, nou ja vriendlief, een tempur millennium kussen aanraden.
Ik heb ook altijd een Tempur Millennium. Leo noemde dat "the rock" . In de winter is dat ding echt net een steen. Maar, die sliep inderdaad ook heerlijk. Dat is deze:
Je moet alleen wel uitkijken dat je de juiste maat koopt (de maat gaat over de hoogte). Koop je 'm te hoog, ga je er in hangen en dat is echt rete slecht slapen voor je rug. De dikte hangt ook weer af van het matras waar je op slaapt. En na 3 a 4 jaar is ie op. Dan voel je ineens dat je ondersteuning begint te missen.
Als ik moet kiezen? Vind ik The Rock nog beter. Maar ja, dat kussen kost wel 140 euro . En dan een kussen dat 3 a 4 jaar mee gaat... er zijn grenzen.
Lizzy schreef:
Ik heb ook altijd een Tempur Millennium. Leo noemde dat "the rock" . In de winter is dat ding echt net een steen. Maar, die sliep inderdaad ook heerlijk.
Dat heb ik het hele jaar door, met Tempur. Dat het aanvoelt als een steen.
Mijn tempur hoofdkussen is na een maand verhuisd naar de kast. Ik heb bij familie op tempur matrassen geslapen, wat een ramp.
Blijkbaar ben ik niet warm genoeg van mezelf om er een vorm in te krijgen.
Daarom vind ik m'n waterbed ook zo heerlijk, dat is al lekker warm als ik ga liggen.
-Annemarie- schreef:
Dat heb ik het hele jaar door, met Tempur. Dat het aanvoelt als een steen.
Mijn tempur hoofdkussen is na een maand verhuisd naar de kast. Ik heb bij familie op tempur matrassen geslapen, wat een ramp.
Blijkbaar ben ik niet warm genoeg van mezelf om er een vorm in te krijgen.
Daarom vind ik m'n waterbed ook zo heerlijk, dat is al lekker warm als ik ga liggen.
Dat schijnt samen te hangen met de densiteit. Ofzoiets. En die ligt bij Tempur dusdanig hoog of laag (ik weet het niet meer hoe het zit) dat ie heel moeilijk vormt naar je lichaam. En als ie eenmaal gevormd is, lig je ook een soort van 'vast', kun je er nooit meer uit, uit je zelf gevormde kuil
Ik heb ook een waterbed gehad trouwens. Maar dat zou ik niet meer willen.