Brokkenmaffia op oorlogspad ?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Brokkenmaffia op oorlogspad ?
Ik heb het idee dat de voederbedrijven op de 1 of andere manier zich veilig proberen te stellen. De versvleesproductie krijgt steeds meer opmars, gezien de cijfers van het dalende verkochte droogvoer.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Er staat niet bij dat dit komt door de stijgende produktie van vers vlees.malinois. schreef: http://www.petfoodmagazine.nl/3984/prod ... r-gedaald/
Ze geven een andere reden op.
De reden die opgegeven word is dat bedrijfjes met minder als 20 werknemers niet zijn opgenomen in de statistieken. Dus het vers vlees van oa Prins is wel meegeteld, maar van een bedrijfje wat met 10 man brok maakt niet. Bedenk dat ook merken als Kivo en Carnis brokken produceren (al weet ik niet het aantal werknemers bij die bedrijven).Lazy Garfield schreef: Er staat niet bij dat dit komt door de stijgende produktie van vers vlees.
Ze geven een andere reden op.
Kan me ook nog voorstellen dat mensen ivm de crisis maar een kleinere hond nemen...
De vlees bedrijven tellen ze hierbij toch ook gewoon mee?
en dan zit mijn ras er nog net bij ookHope schreef: Als je bedenkt hoeveel verschillende zakken RC tegenwoordig heeft, dan kan ik wel begrijpen dat je op school moet hebben gezeten om te bedenken welke zak geschikt is voor welk probleem![]()
- Angelique
- 5-sterren

Precies, het gaat om voerproductie en er staat nergens dat het om droogvoer gaat. Sowieso is het een non-conclusie als je alleen de gegevens van grote bedrijven meerekent en zelf al aangeeft dat het aantal kleine producenten is toegenomen en de productie van de hele grote merken stabiel is gebleven.eelke schreef: Kan me ook nog voorstellen dat mensen ivm de crisis maar een kleinere hond nemen...
Het aantal zelfsamenstellers zal zeker ook wel wat gewicht in de schaal leggen, maar ook dat de kleinere hond nou eenmaal minder eet dan een grote hond. Een modevlaag van FBuldogjes en chichuahua's doen de markt dus niet goed.
Met verbazing en een lach dit hele topic doorgelezen.
Hahaha wat een nietszeggend stukje toch veel reactie kan geven in Nederland.
Bacteriën ze zijn juist zo belangrijk. Ik heb pas het boek de mooie voedselmachine van Gulia Enders gelezen en die benadrukt juist het belang van bacteriën.
Verder is het grote onzin wat is nu natuurlijker vlees is de vorm van vllees toch.
Alles draait om economisch belang in deze wereld zelf onze eigen gezondheid. Dokters die geld krijgen als ze bepaalde medicatie voorschrijven etc.
En wat kost het maken van een brok het milieu niet nog te zwijgen van dierenleed. Ik heb ooit eens een reportage gezien over hoe die broken getest werden op honden. Heb ik het nog niet eens over de gezondheidsklachen die brokken zelf geven
Gelukkig zijn er mensen die zelf nadenken en dingen onderzoeken. En forums zoals dit die de ervaring samen delen.
zodat je dan je eigen keuzes kunt maken. En er geen economisch belang mee speelt.
Knuffels Belleke
Hahaha wat een nietszeggend stukje toch veel reactie kan geven in Nederland.
Bacteriën ze zijn juist zo belangrijk. Ik heb pas het boek de mooie voedselmachine van Gulia Enders gelezen en die benadrukt juist het belang van bacteriën.
Verder is het grote onzin wat is nu natuurlijker vlees is de vorm van vllees toch.
Alles draait om economisch belang in deze wereld zelf onze eigen gezondheid. Dokters die geld krijgen als ze bepaalde medicatie voorschrijven etc.
En wat kost het maken van een brok het milieu niet nog te zwijgen van dierenleed. Ik heb ooit eens een reportage gezien over hoe die broken getest werden op honden. Heb ik het nog niet eens over de gezondheidsklachen die brokken zelf geven
Gelukkig zijn er mensen die zelf nadenken en dingen onderzoeken. En forums zoals dit die de ervaring samen delen.
zodat je dan je eigen keuzes kunt maken. En er geen economisch belang mee speelt.
Knuffels Belleke