Tweedehands bestelwagen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Welk merk zou jij kiezen en graag ook waarom

Ford Transit Connect
12
28%
Renault Kangoo
6
14%
Peugeot Partner
7
16%
Citroen Berlingo
14
33%
Opel Combo
4
9%

Totaal aantal stemmen: 43

Re: Tweedehands bestelwagen

BusKay

Bericht door BusKay »

Lizzy schreef: Het hek BusKay, het hek ;D ;D ;D ;D
Owwww... Ik dacht al... die kleur van die auto klopte ook al niet...  :biggrin2: :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Mijn ouders hebben sinds afgelopen vrijdag ook een Subaru forester, hoe toevallig :biggrin2:
Mooi auto Lizzy!
Voor de honden, ik zou denk ik kijken of de achterbank plat kan (of helemaal eruit) en dan inderdaad met rekken aan de gang.) De kofferbak vind ik best klein voor twee grote honden maar dat kan ook komen omdat onze honden een enorme kofferbak hebben :biggrin2: (Hier staat een Dacia Lodgy voor de deur en die is enorm ::) )
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Maak ff een fotootje voor me Lil :biggrin2:

En wat voor auto heb jij?
Ik heb een Twingo en helaas geen foto's op dit moment. Wel een site

http://www.auto-hondenrek.com/
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Hahahahahaha

Zal ik jullie wat ergs vertellen? Ik heb 'm nog niet eens en ik ben er nu al een krent mee, met die wagen.... :-[

Aangezien ik momenteel toch twee om twee loop en Leo er al heel lang heel hard op aandringt om dat te blijven doen (die gasten trekken me met z'n vieren echt uit elkaar en mijn fysio en osteopaat roepen al wat jaartjes "ga nou gewoon niet meer met 4 aangelijnde honden lopen"), zit ik te denken om ze alleen de achterbak te geven en twee om twee te blijven lopen :-[. Ik ga verder nooit met 4 honden ergens heen.

En nou heb ik mijn oog hier op laten vallen:

Afbeelding
Dat is dus precies wat ik heb!

1 groot nadeel: ik ben steeds de schroeven aan het vastdraaien, want die trillen los.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

dan kan je er het beste wat wd40 op doen of een veerring dan kunnen ze niet lostrillen
Lil

Bericht door Lil »

TomsBorders schreef: dan kan je er het beste wat wd40 op doen of een veerring dan kunnen ze niet lostrillen
Wd40 is niet afdoende. Veerringetjes niet aan gedacht. Wel loctite overwogen en ga dat waarschijnlijk doen.
cj

Bericht door cj »

Ik heb ook zo'n rek gehad. Gehad dus. Van alles aan gedaan, maar dat ding bleef loskomen.
Schroeven zelfs helemaal vastgezet met ductape.
Helaas, pindakaas, verhuisd naar Marktplaats.
Saskia
Lil

Bericht door Lil »

cj schreef: Ik heb ook zo'n rek gehad. Gehad dus. Van alles aan gedaan, maar dat ding bleef loskomen.
Schroeven zelfs helemaal vastgezet met ductape.
Helaas, pindakaas, verhuisd naar Marktplaats.
Saskia
Ja k*t dat is waar ik zo'n beetje bang voor aan het worden ben na 4 jaar. Voor 50 euro meer had ik een bench op maat gehad met voordeel dat de auto heel veel schoner blijft, maar in dat formaat krijg ik dat in mijn uppie er niet in of uit getild. Had ik het achteraf geweten was ik toch voor de bench op maat gegaan.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Wat is de meerwaarde van zo'n rek tegen je achterklep aan  ???. Kan me er wel iets bij voorstellen als je ze in de auto laat dat je de klep open kan zetten maar verder eigenlijk niet...  :-[

Wij hebben een station waar zo'n module bij zit waar je een net naar boven uit kan trekken zodat er niets van achter naar voren kan en waar je de afdekking van de kofferbak uit kan trekken. Dat is voor ons voldoende de honden komen niet naar voren en we rijden geen lange stukken met ze. Bij een ongeluk.. tja dan zie ik bij alle opties wel nare dingen...  :-[

We hebben wel gelijk zo'n rubberen bak voor de achterbak gekocht, ideaal! Er zitten nog wel hondenharen op de achterkant van de achterbank en aan de zijkanten maar 1x in de zoveel tijd schudden we de bak uit en ziet het er weer soort van netjes uit  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De meerwaarde zie ik vooral dat als ik de klep open doe, er niet gelijk 2 honden naar buiten springen. Dat is in het bos niet zo erg maar naast de (snel)weg wel. En mijn honden zijn nooit 100% betrouwbaar qua het opvolgen van het commando blijft.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Oooh zo ja die snap ik  :) Dat doen ze bij ons gelukkig (bijna) niet  :)
Lil

Bericht door Lil »

El_Kato schreef: Wat is de meerwaarde van zo'n rek tegen je achterklep aan  ???. Kan me er wel iets bij voorstellen als je ze in de auto laat dat je de klep open kan zetten maar verder eigenlijk niet...  :-[

Wij hebben een station waar zo'n module bij zit waar je een net naar boven uit kan trekken zodat er niets van achter naar voren kan en waar je de afdekking van de kofferbak uit kan trekken. Dat is voor ons voldoende de honden komen niet naar voren en we rijden geen lange stukken met ze. Bij een ongeluk.. tja dan zie ik bij alle opties wel nare dingen...  :-[

We hebben wel gelijk zo'n rubberen bak voor de achterbak gekocht, ideaal! Er zitten nog wel hondenharen op de achterkant van de achterbank en aan de zijkanten maar 1x in de zoveel tijd schudden we de bak uit en ziet het er weer soort van netjes uit  :)
Ik kan regelmatig niets anders dan honden in auto laten en geen zin in geroosterde hond. Ik heb dat rek dus nodig ;) Nu ik er 3 heb waarvan 1 deze manier van vervoer niet kende en een ander begint te dementeren en soms domme dingen doet js het inderdaad handig om ze er 1 voor1 uit te halenzonder dat de ander alvast de drukke weg op springt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nelson zit in een veilige autobench en ik vind dat ideaal. En ook ik heb die niet omdat de ruimte anders veel te groot is, maar gewoon omdat ik niet het risico wil lopen dat meneer in zijn enthousiasme de auto uit springt als we ergens staan waar dat echt gevaarlijk is en de klep moet open.

Twee aandachtspuntjes.
Ik heb ooit de achterbank uit mijn Aygo gehaald om de hond fatsoenlijk te kunnen vervoeren. Was ideaal! Alleen het eruit halen (gewoon wat schroeven los) en erin doen toen ik hem verkocht was echt een drama. Wij hebben uiteindelijk bij terugplaatsen de deur eraf moeten halen  ::)

Als je een bench (of twee) plaatst, bekijk dan even waar je reserve-wiel ligt. Want geloof me, het is echt niet geinig om in het donker erachter te komen dat je de bench niet in je eentje uit de auto krijgt om bij de krik van je auto te komen  ;D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

En als je de achterbank eruit haalt, moet je hem jaarlijks terugzetten tijdens de APK.

Ik heb de banken gewoon plat liggen, zittingen staan omhoog tegen de voorstoelen aan en de rest dient als ondergrond. 2 tuinkussens erop, dekbedovertrek eroverheen en voilà. Maar goed..., ik heb dan ook maar 2 teckels (waarvan er eentje sowieso niet meer uit de auto springen kan), dus een Fiatje volstaat prima qua ruimte. Vind het wel ideaal hoor, zo'n enorme  :biggrin2: laadvloer. De jongens ook, de auto is echt hun "huis".

Kan me voorstellen dat je niet het risico wilt nemen dat ze je uit de auto komen denderen als de klep opengaat. En nu kan ik wel heel stoer zeggen dat mij dat nooit gebeurt, maar Joris heeft er ook een pootje van.... Gelukkig kan ik die tijdens het eruit springen vaak wel onderscheppen. Dat zie ik me dan bij een stippel weer niet doen.  ;D

Edit: 3 makke schapen en een buggy

Afbeelding

Ik heb het geluk dat Joep meestal vooraan zit en Joris het niet in zijn kop zal halen om over Joep heen te denderen of te springen. Dus feitelijk is Joep mijn hek!
Laatst gewijzigd door Pauline op di 10 nov 2015, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Veel plezier met je nieuwe tuut. Flinke jongen.

Pauline schreef: En als je de achterbank eruit haalt, moet je hem jaarlijks terugzetten tijdens de APK.

Dat heb ik nog nooit hoeven doen. Mijn stoelen staan op de vliering.

Plaats reactie