Poll: honden en het eten van hondenpoep
Moderator: Lizzy
-
Truusje Jore
- 1-ster

Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep
Ik heb 3 honden, 1 collie en 2 Aussies en die eten en aten ook nooit hondenpoep, ook geen paardendrollen e.d.
Groetjes, Truusje Jore
en haar 3 Barfende kanjers.
Groetjes, Truusje Jore
en haar 3 Barfende kanjers.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Mijn derde hond, (Duitse Herder) was verslaafd aan hondepoep
Echt leuk met 3 kleine kinderen over de vloer
Ze at uitsluitend brok; op advies van de dierenarts een tijd lang vuile pens pens met brood/rijst en wat groente gevoerd (ja, NU weet ik precies waarom dat niet deugt) maar dat maakte niks uit. Uiteindelijk heb ik in pure wanhoop een muilkorf voor haar gekocht. Ze is 13 geworden, en bleef tot ze echt niet meer kon lopen poep vreten.
Mijn huidige hondjes vullen hun barf aan met verse paardenmest (uitsluitend van 'eigen' productie, ivm evt. ontwormingsmiddelen) maar talen gelukkig niet naar hondenpoep.
Mijn huidige hondjes vullen hun barf aan met verse paardenmest (uitsluitend van 'eigen' productie, ivm evt. ontwormingsmiddelen) maar talen gelukkig niet naar hondenpoep.
Onze Witte Herder(Quinten) van 18 mnd. was gek op hondenpoep toen hij nog brokken at.
Nu hij op versvlees zit niet meer De pup (Aran) heeft nog nooit poep gegeten, maar die zit dan ook al vanaf het begin op vers vlees
Nu hij op versvlees zit niet meer De pup (Aran) heeft nog nooit poep gegeten, maar die zit dan ook al vanaf het begin op vers vlees
-
Marieke
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik heb 'nee' ingevuld, mijn hond is een boerenfox en heeft nog nooit hondenpoep gegeten. Ook niet toen ze nog brokken kreeg. De border collie van mijn ouders (zie foto) heeft ook nooit hondenpoep gegeten, niet met brokken en niet met versvlees.
Laatst gewijzigd door Marieke op do 21 apr 2005, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Tinus lust er nog steeds pap van 
Ejka deed het wel in het begin. Maar de fokster had al gewaarschuwd dat sommige pups dat doen omdat hun mama dat doet.
Ze at in de eerste twee weken nog brokken daarna niet meer. Dus of dat er ook nog mee te maken heeft?
Ze at in de eerste twee weken nog brokken daarna niet meer. Dus of dat er ook nog mee te maken heeft?
Sinds onze Flatcoat barf eet is het hondenpoep eten zeker 90 % minder.Trusty de labrador eet geen hondenpoep.
Hoe weten jullie wat er in een hondendrol zit als hij wordt gegeten? Heb geen idee!
Hoe weten jullie wat er in een hondendrol zit als hij wordt gegeten? Heb geen idee!
Mijn Labrador-reu (>7jaar) heeft altijd alle soorten hondenpoep gegeten. Ik heb nooit een patroon kunnen ontdekken. Ik laat hem al jaren niet meer loslopen, want als ik dat wel doe "scoort" hij binnen de kortste keren 10-20 hopen Ik denk dat ik inmiddels wel alle bekende middeltjes heb geprobeerd. Volgens mij vindt hij het gewoon lekker. Paarden- en koeienuitwerpselen laat hij meestal links liggen, maar konijnenkeutels eet hij weer wel.
Ik zou graag willen weten of dit poep eten van invloed is op de vragen of de hond vaker moet worden ontwormd, en of het verstandig zou zijn de jaarlijkse vaccinaties maar weer te laten uitvoeren in verband met een grotere besmettingskans ??
Tenslotte vind ik het een heel goed initiatief om dit poep-eten eens in kaart te brengen. Ik hoop echt dat het iets oplevert.
Met vriendelijke groet
Louis
Ik zou graag willen weten of dit poep eten van invloed is op de vragen of de hond vaker moet worden ontwormd, en of het verstandig zou zijn de jaarlijkse vaccinaties maar weer te laten uitvoeren in verband met een grotere besmettingskans ??
Tenslotte vind ik het een heel goed initiatief om dit poep-eten eens in kaart te brengen. Ik hoop echt dat het iets oplevert.
Met vriendelijke groet
Louis
Tinus scoort er minder dan normaal,volgens mij krijgt hij nu pas zijn echte smaak

Mijn flatje at haar eigen poep op wanneer ze brokken kreeg, nu met vers niet meer.
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn beide poedels eten geen hondenpoep. Wel kattenpoep. En vooral Hafan is dol op mensenpoep. Als ik hem dan bij me roep gaat hij keurig voor me zitten, kijkt me stralend aan en stinkt een uur in de wind. Soms hangen de brokjes poep nog in zijn sik. 
Paardenmest willen ze alleen eten als het niet te vers en niet te oud is. Kieskeurig dus. Ze mogen het overigens niet eten i.v.m. ontwormingsmiddel.
Paardenmest willen ze alleen eten als het niet te vers en niet te oud is. Kieskeurig dus. Ze mogen het overigens niet eten i.v.m. ontwormingsmiddel.
Heb eens een tijd op zijn smerige gedrag gelet 
Het wordt wel minder,maar vandaag had hij weer gescoort!
Hij pakt ze alleen na een bottenmaaltijd,echt alleen de keiharde dus...
Het wordt wel minder,maar vandaag had hij weer gescoort!
Hij pakt ze alleen na een bottenmaaltijd,echt alleen de keiharde dus...
Hier is het op het ogenblik vreselijk. Ze lopen alleen maar te speuren naar drollen!! Ze zijn wel selectief, niet alle drollen vinden ze lekkertieneke schreef: ,maar vandaag had hij weer gescoort!
Evelyn
-
g.kwakkel2
- 1-ster

wij hebben een fox terrier en een jack russel de foxterrier eet poep van de jack russel op hij eet hoofdzakelijk brokken
Nee, onze Pluto (nu 6 maanden) heeft nog nooit hondenpoep gegeten 
Hij vind het soms wel leuk om duivenpoep op te likken
maar dit is nog maar 2x gebeurd 
Hij vind het soms wel leuk om duivenpoep op te likken