Appelmoes misschienAngelique schreef: Kun je trouwens met stoofperen nog meer doen besides stoofperen maken?
Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Paul_Barte
- 5-sterren

Re: Bakken is ontspanning
- Angelique
- 5-sterren

Tot zover de nuttige mannenbijdragePaul_Barte schreef: Appelmoes misschien![]()
![]()
WhahahahahaAngelique schreef: Tot zover de nuttige mannenbijdrage![]()
![]()
Stoofperen zijn geen handperen, dwz dat ze verhit dienen te worden voor een aangenamere smaak en bite. Dat kan dmv stoven, of heel lang in een taart bakken of lang wecken ofzo. Hoe harder en wranger de stoofpeer, hoe langer je hem het beste kunt verhitten.
-
lianneke
- 5-sterren

Voorlopig bak ik niks meer, mn keukenmasjien is overleden. En zonder masjien ben ik nergens... 
- Angelique
- 5-sterren

Oww, dat is balen jalianneke schreef: Voorlopig bak ik niks meer, mn keukenmasjien is overleden. En zonder masjien ben ik nergens...![]()
-
Paul_Barte
- 5-sterren

Blijf ik nu met de gebakken peren zitten?Angelique schreef: Tot zover de nuttige mannenbijdrage![]()
![]()
- Pauline
- 5-sterren

Altijd beter dan de rotte appel zijn....Paul_Barte schreef: Blijf ik nu met de gebakken peren zitten?
misschien hebben wij nog een keukenmasjien over. Ik zal morgen eens overleggen met vriendlieflianneke schreef: Voorlopig bak ik niks meer, mn keukenmasjien is overleden. En zonder masjien ben ik nergens...![]()
- Angelique
- 5-sterren

Gewoon zoiets...prrt prrt prrt klaaaarLizzy schreef: Vertel, wat is de 2015 stijl?![]()
en dan is het deeg altijd goed? je kan het zo uitrollen?Angelique schreef: Gewoon zoiets...prrt prrt prrt klaaaar
-
Paul_Barte
- 5-sterren

Voor Angelique...gepocheerde harde peren met besssensaus.
250 gram zwarte bessen (vers of diepvries)
185 gram suiker
4 harde peren
2 deciliter droge witte wijn
3 eetlepels crème de cassis
Breng de zwarte bessen met 35 gram suiker en 1 eetlepel water aan de kook. Laat ze onder af en toe roeren in ? 5 minuten zachtkoken. Pureer ze in de keukenmachine of wrijf ze door de zeef. Laat de bessenpuree afkoelen. Schil de peren, halveer ze en verwijder de klokhuizen. Breng al roerend op een laag vuur de witte wijn, 2 deciliter water en 150 gram suiker aan de kook. Blijf roeren tot de suiker is opgelost. Leg de peren erin en pocheer deze ca. 6 minuten tot deze zacht beginnen te worden. Laat de peren uitlekken. Verdeel ze over de 4 bordjes. Roer door de afgekoelde bessensaus 3 eetlepels crème de cassis en giet de saus over de peren.
p.s recept zelf gejat van internet 8)
250 gram zwarte bessen (vers of diepvries)
185 gram suiker
4 harde peren
2 deciliter droge witte wijn
3 eetlepels crème de cassis
Breng de zwarte bessen met 35 gram suiker en 1 eetlepel water aan de kook. Laat ze onder af en toe roeren in ? 5 minuten zachtkoken. Pureer ze in de keukenmachine of wrijf ze door de zeef. Laat de bessenpuree afkoelen. Schil de peren, halveer ze en verwijder de klokhuizen. Breng al roerend op een laag vuur de witte wijn, 2 deciliter water en 150 gram suiker aan de kook. Blijf roeren tot de suiker is opgelost. Leg de peren erin en pocheer deze ca. 6 minuten tot deze zacht beginnen te worden. Laat de peren uitlekken. Verdeel ze over de 4 bordjes. Roer door de afgekoelde bessensaus 3 eetlepels crème de cassis en giet de saus over de peren.
p.s recept zelf gejat van internet 8)
- Angelique
- 5-sterren

Ik raap alles bij elkaar, rol 'm in folie, dan een half uurtje in de koelkast en dan kun je rollen. Mischien zo ook wel, nooit geprobeert. Als je kan rollen tenminste, ik krijg altijd vormeloze plakken die alsnog niet in mijn bakvorm passen, dus ik rol bij benadering en de rest is kleiwerk...of beeldhouwenLida. S schreef: en dan is het deeg altijd goed? je kan het zo uitrollen?