Voedselallergie Bandit

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Voedselallergie Bandit

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Weet je wat het is? Vroeger kregen honden een mergpijp, klaar. Nu schreeuwen we moord en brand. Iets later kregen honden buffelhuid. Nu schreeuwen we moord en brand. Er gaan ook wel eens honden dood aan het eten van een geschikt vleesbot. Er zullen ook wel eens honden dood gaan aan hertengewei. En er gaan er regelmatig dood aan van die gerookte knoken. Niks is natuurlijk echt veilig. Het veiligst geef je je hond gemalen voeding, doe je hem buiten een muilkorf om en laat je hem in een bench op wieltjes uit. Ik denk dat het vooral handig is om een beetje naar je hond te kijken als het om kluifmateriaal gaat. Da's dan mijn moraal van het verhaal.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: Weet je wat het is? Vroeger kregen honden een mergpijp, klaar. Nu schreeuwen we moord en brand. Iets later kregen honden buffelhuid. Nu schreeuwen we moord en brand. Er gaan ook wel eens honden dood aan het eten van een geschikt vleesbot. Er zullen ook wel eens honden dood gaan aan hertengewei. En er gaan er regelmatig dood aan van die gerookte knoken. Niks is natuurlijk echt veilig. Het veiligst geef je je hond gemalen voeding, doe je hem buiten een muilkorf om en laat je hem in een bench op wieltjes uit. Ik denk dat het vooral handig is om een beetje naar je hond te kijken als het om kluifmateriaal gaat. Da's dan mijn moraal van het verhaal.
Volgens mij zijn we het dan hartstikke eens. Enige wat hier gezegd wordt is dat hertengewei niet per definitie een heel veilige kluif is. Op blijven letten dus, zoals met alles.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Suzanne schreef: Mee eens. Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat mensen zo'n hertengewei aanraden. Ik geef het je te doen om daar met een snoeischaar doorheen te komen en TOCH zijn er zoveel mensen, ook mensen waarvan ik meer kennis zou verwachten, die zoiets geven.
Kan ik niets mee ;-(

Suzanne
Nou, jij en ik misschien. Maar ik vind dit niet "enige wat hier gezegd wordt is dat het hertengewei niet per definitie een heel veilige kluif is". Ik vind dit bovenstaande quote eerlijk gezegd ronduit beledigend.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef: Nou, jij en ik misschien. Maar ik vind dit niet "enige wat hier gezegd wordt is dat het hertengewei niet per definitie een heel veilige kluif is". Ik vind dit bovenstaande quote eerlijk gezegd ronduit beledigend.
Ja, dat snap ik wel, dat je het niet leuk vind. De snoeischaartest is bedoeld voor vleesbot, niet voor kauwmateriaal.

Als ik kijk naar Hope en Nelson, allebei labrador, dan is er echt verschil. Nelson is dus categorie: dit lijkt op eten en dus MOET het op. Nu! En die krijgt dus geen gewei, want die zou zijn tanden er echt op breken. Zijn gewei is na een kwartier naar Hope verhuisd. Want Hope, die gebruikt het vooral als speelgoed, vindt het prachtig om dat ding door de keuken te ketsen en zit er af en toe eens een paar minuutjes langs te schrapen. Die beschadigd zijn tanden niet, want die is veel te voorzichtig.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: Nou, jij en ik misschien. Maar ik vind dit niet "enige wat hier gezegd wordt is dat het hertengewei niet per definitie een heel veilige kluif is". Ik vind dit bovenstaande quote eerlijk gezegd ronduit beledigend.
Snap ik.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Bono, Lizzy en Luna schraapten aan het hertengewei. Pummeke probeerde er stukken af te bijten, zij is dus ongeschikt voor hertengewei ;) Geweitje is verhuisd naar de staff van schoonouders; ook hij schraapt het gewei, en is dus dolblij ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef: Ja, dat snap ik wel, dat je het niet leuk vind. De snoeischaartest is bedoeld voor vleesbot, niet voor kauwmateriaal.

Als ik kijk naar Hope en Nelson, allebei labrador, dan is er echt verschil. Nelson is dus categorie: dit lijkt op eten en dus MOET het op. Nu! En die krijgt dus geen gewei, want die zou zijn tanden er echt op breken. Zijn gewei is na een kwartier naar Hope verhuisd. Want Hope, die gebruikt het vooral als speelgoed, vindt het prachtig om dat ding door de keuken te ketsen en zit er af en toe eens een paar minuutjes langs te schrapen. Die beschadigd zijn tanden niet, want die is veel te voorzichtig.
Precies.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Tamara schreef: NOOOOOOOOOIT bot van runderen geven  :o dat is gevaarlijk.
Oei, dat wist ik niet. Hij vond het merg heerlijk!
Is dat i.v.m. de gekke koeien ziekte?
Nooit bij stilgestaan zeg. Je gaat ervan uit dat wat je in de dierenwinkel koopt 'goed' is voor honden.  :-\
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

deja schreef: in de darf hert eend konijn en lam zit helemaal geen rund en kip in hoor, Fajah is er stapel gek op.
Meteen gekeken en je hebt gelijk! Dat is een variant die ik nog niet gegeven heb.
Alleen staat er geen KVV bij. Zou hij dan niet toch ergens iets tekort komen op de lange termijn?
Ik weet echt niks van Barven af.
Bedankt voor je tip!! Die onthoud ik!!

Ik zit ook te denken om een kvv te zoeken met vis. Omdat ik weet dat dat goed gaat bij Bandit.
Dan wilde ik het daarna uitbreiden met voorzichtig één diersoort. Dan kan ik er precies achter komen (hoop ik) wáár hij niet goed op reageert.

Wat fijn dat jullie met mij meedenken!!
Ik vind het allemaal zo lastig omdat dit helemaal nieuw voor mij is.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Ik heb de samenstelling opgevraagd van Darf Zalm KVV en Darf Konijn KVV.
Verder heb ik bij Carnibest een Kalkoen en een Eend/rijst variant gevonden die maar uit 1 diersoort bestaat.

Wat denken jullie?
Is het verstandig om Kalkoen en Eend/rijst afgewisseld te geven? Evt. met Darf Zalm (indien daar geen rund e.d. in blijkt te zitten).

Ik wil zo graag van die brokken af die hij nu tijdelijk heeft.
Omdat ik geen auto heb, ben ik afhankelijk van thuisbezorgen (Darf) of wat er in de dierenwinkel te koop is (Carnibest). Vandaar dat Dogmeat en Kiezebrink voor mij afvallen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Runderbotten geef je niet, omdat die te hard zijn voor het gebit.

Een kvv met rijst zou ik zelf niet doen, granen zijn niet erg goed voor een hond.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Oh, dank je wel. Weer wat geleerd!  :)
Bandit schraapte alleen het merg eruit en deed niks met 'de buitenkant'.

Beter geen rijst erbij....dan valt Carnibest af. Ik heb carnebest nooit gegeven, juist omdat er rijst in zit. Maar dat was meer op gevoel; ik het wild eten ze ook geen rijst.
Ik was zo blij met Darf, omdat dat helemaal geen toevoegingen heeft. Daarnaast vind ik het prettig dat de (slacht)dieren biologisch zijn.
Ik heb nog geen reactie gehad van Darf.
Tamara
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tamara »

Lizzy schreef: Weet je wat het is? Vroeger kregen honden een mergpijp, klaar. Nu schreeuwen we moord en brand. Iets later kregen honden buffelhuid. Nu schreeuwen we moord en brand. Er gaan ook wel eens honden dood aan het eten van een geschikt vleesbot. Er zullen ook wel eens honden dood gaan aan hertengewei. En er gaan er regelmatig dood aan van die gerookte knoken. Niks is natuurlijk echt veilig. Het veiligst geef je je hond gemalen voeding, doe je hem buiten een muilkorf om en laat je hem in een bench op wieltjes uit. Ik denk dat het vooral handig is om een beetje naar je hond te kijken als het om kluifmateriaal gaat. Da's dan mijn moraal van het verhaal.

Ik ben eens bijna gestikt in een stukje hamburger en stophoest ::)  :biggrin2:
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Heeft een van jullie ervaring met een natuurgeneeskundige?

Ik zou een pluk haar van Bandit op kunnen sturen die dan doorgemeten wordt. Ze kan testen op allergie en omgevingsfactoren (zoals pollen en mijt).
Er zit geen natuurgeneeskundige binnen een haalbare straal van mijn huis.

Als er iets uitkomt, weet ik hopelijk wel meteen wáár Bandit zo'n jeuk van krijgt.
M0ppie
2-sterren
2-sterren

Bericht door M0ppie »

Border Bandit schreef: Heeft een van jullie ervaring met een natuurgeneeskundige?

Ik zou een pluk haar van Bandit op kunnen sturen die dan doorgemeten wordt. Ze kan testen op allergie en omgevingsfactoren (zoals pollen en mijt).
Er zit geen natuurgeneeskundige binnen een haalbare straal van mijn huis.

Als er iets uitkomt, weet ik hopelijk wel meteen wáár Bandit zo'n jeuk van krijgt.
Je bedoelt bij Josefien Hagenaars van praktijk Maasduyn?

Ik heb het wel gedaan. Bij mijn hond kwam eruit een allergie voor:

Kip, Granen- tarwe - rogge- spelt –gerst, zoetstof- suiker.

ik ben gestopt met kip geven. (en heb het getest, idd na kip eten werd zij "kriebelig" en prompt had zij weer een wondje op haar flank gemaakt) Dus kip is van het menu af.  Toch weet ik zeker dat mijn hond allergisch is voor een omgevingsfactor. Dus waterdicht is het helaas niet.

Plaats reactie