Ik geloof nooit dat dat rustig verloopt, ik ken ze een beetje. De haatuitingen die ik om me heen hoor stemmen me treurig en eerlijk gezegd ook angstig.Martine-Tom schreef: Er zijn hier een paar actiegroepen, via fb volg ik het een beetje en ik moet zeggen ze hebben nu een leuke en ludieke actie in petto, omdat men vind dat het door het strot geduwd is (is ook zo) en dat het dus niet democratisch verlopen is gaan ze symbolisch de democratie begraven, op het terrein waar het azc moet komen. Dat zijn nou nog acties die ik kan waarderen, geen geschreeuw of gerel, maar op rustige manier een statement maken.
Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
-
Martine-Tom
dat zou jammer zijn...ongeacht mijn mening, de actie ensich niks op tegen hebben...Tanna schreef: Ik geloof nooit dat dat rustig verloopt, ik ken ze een beetje. De haatuitingen die ik om me heen hoor stemmen me treurig en eerlijk gezegd ook angstig.
Ik heb er dus niks op tegen, maar dat durf ik amper te uitten in de buurt...
Aanslagen in Parijs, zo verschrikkelijk. En meteen lees ik op diverse media 'we hebben ze al binnen gelaten' 'sluit de grenzen', 'Geert Wilders heeft al die tijd al gewaarschuwd.
Ik begin zo langzamerhand wel echt genoeg te krijgen van dat over 1 kam scheren van de vluchtelingen. Wat vinden jullie? Moeten de grenzen dicht?
Ik begin zo langzamerhand wel echt genoeg te krijgen van dat over 1 kam scheren van de vluchtelingen. Wat vinden jullie? Moeten de grenzen dicht?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het spijt me, maar van mij mogen we 20 jaar terug in de tijd met dichte grenzen en strenge grenscontroles.
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
-
Henny V.
- 4-sterren

- Contacteer:
Mijn idee en niet alleen voor/door de vluchtelingen.hannabelgje schreef: Het spijt me, maar van mij mogen we 20 jaar terug in de tijd met dichte grenzen en strenge grenscontroles.
Nee. Simpelweg omdat het geen probleem oplost. Ik durf te wedden dat de aanslagplegers al jarenlang in Frankrijk wonen, er misschien zelfs geboren zijn. De daders van Charlie Hebdo waren ook geboren in Parijs. Die van de aanslagen in Londen in 2005 waren geboren in Engeland.Hope schreef: Aanslagen in Parijs, zo verschrikkelijk. En meteen lees ik op diverse media 'we hebben ze al binnen gelaten' 'sluit de grenzen', 'Geert Wilders heeft al die tijd al gewaarschuwd.
Ongetwijfeld zitten er geradicaliseerde types tussen de vluchtelingen. Maar degene die hier al wonen vind ik gevaarlijker, zij kennen de taal, de weg en de samenleving en weten dus hoe deze t hardst te raken.
Ja, van mij mogen de grenzen nu dicht. Terug naar een goede controle bij inkomen en weggaan.
- Angelique
- 5-sterren

Ik heb het altijd vreemd gevonden die open grenzen, zeker omdat ze nou ook weer niet zo gesloten waren. Hier bij Kleef weet ik vanaf kind al niet beter als dat je al zwaaiend langs de poortjes reed. Soms was er controle, maar dat was echt uitzondering.
Nu worden de vluchtelingen als aanleding gezien om het Schengenverdrag op de schop te gooien, an sich prima. De echte vluchteling zal alsnog binnengelaten worden, net als de normale toerist, alleen als je echt controleerd kun je gespuis buiten de deur houden. Iig komen die dan wat moeilijker binnen. Al het gespuis, dus niet alleen diegenen die met de vluchtelingen meekomen.
Maar hoe chinees hé, toen frankrijk/nederland de controle op de Thalys wilde hervatten na die verijdelde aanslag, toen mocht dat niet van de EU frau Merkel, maar nu ze zelf in de problemen komen moet ineens het verdrag maar eens onder de loep genomen worden.
Nu worden de vluchtelingen als aanleding gezien om het Schengenverdrag op de schop te gooien, an sich prima. De echte vluchteling zal alsnog binnengelaten worden, net als de normale toerist, alleen als je echt controleerd kun je gespuis buiten de deur houden. Iig komen die dan wat moeilijker binnen. Al het gespuis, dus niet alleen diegenen die met de vluchtelingen meekomen.
Maar hoe chinees hé, toen frankrijk/nederland de controle op de Thalys wilde hervatten na die verijdelde aanslag, toen mocht dat niet van de EU frau Merkel, maar nu ze zelf in de problemen komen moet ineens het verdrag maar eens onder de loep genomen worden.
-
Martine-Tom
van mij ook.keetje schreef: Ja, van mij mogen de grenzen nu dicht. Terug naar een goede controle bij inkomen en weggaan.
En het is wat mij betreft geen over 1 kam scheren, maar onszelf en de echte vluchteling beschermen, en daar is mi niks mis mee.
Anderzijds denk ik dat de grootste dreiging van binnen komt, oftewel dat de terroristen er al zijn, alsnog vind ik dat de controle strenger moet, al was het maar om een signaal uit te zenden.
Volgens mij lost het dichtgooien van de grenzen de problemen niet op. Maakt het onze realiteit enkel maar vervelender. Dus nee, voor mij hoeft het niet.Hope schreef: Aanslagen in Parijs, zo verschrikkelijk. En meteen lees ik op diverse media 'we hebben ze al binnen gelaten' 'sluit de grenzen', 'Geert Wilders heeft al die tijd al gewaarschuwd.
+1!pluk schreef: Nee. Simpelweg omdat het geen probleem oplost. Ik durf te wedden dat de aanslagplegers al jarenlang in Frankrijk wonen, er misschien zelfs geboren zijn. De daders van Charlie Hebdo waren ook geboren in Parijs. Die van de aanslagen in Londen in 2005 waren geboren in Engeland.
Ongetwijfeld zitten er geradicaliseerde types tussen de vluchtelingen. Maar degene die hier al wonen vind ik gevaarlijker, zij kennen de taal, de weg en de samenleving en weten dus hoe deze t hardst te raken.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Wat Pluk zegt, het lost niets op.
Daarnaast ondanks paniek en hoe erg het ook is, in Parijs is radicalisering al heel veel langer een groot probleem. Ik denk dat we dat ook niet moeten vergeten.
Daarnaast ondanks paniek en hoe erg het ook is, in Parijs is radicalisering al heel veel langer een groot probleem. Ik denk dat we dat ook niet moeten vergeten.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Eens.Boeffie Blafmans schreef: Volgens mij lost het dichtgooien van de grenzen de problemen niet op. Maakt het onze realiteit enkel maar vervelender. Dus nee, voor mij hoeft het niet.
- Angelique
- 5-sterren

Los van het vluchtelingenprobleem heb ik weinig problemen met wat extra grenscontrole. Grenzen afdichten is toch kansloos. Dan zou je een ijzeren gordijn moeten bouwen en de praktijk heeft geleerd dat zelfs die niet waterdicht was.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Maar met veel grenscontroles onderschep je misschien wel een hoop wapens waarmee de aanslagen gepleegd worden.