Terug introduceren bench of niet?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Terug introduceren bench of niet?

Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Hier heb ik ook kleedjes slopers, niet echt eters gelukkig, tenzij af en toe een klein hapje. Ik vind het niet zo´n probleem. Ze vinden het blijkbaar prettig om te doen en ik gebruik oude kleedjes in de bench, die toch geen functie meer hebben. Al ziet zo´n rubbermat er best interessant uit. Kan een oplossing zijn voor een eter. Ik vermoed dat het met een grotere bench wel beter zal gaan, dat hij zich er prettiger in zal gaan voelen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Boeffie Blafmans schreef: Hier heb ik ook kleedjes slopers, niet echt eters gelukkig, tenzij af en toe een klein hapje. Ik vind het niet zo´n probleem. Ze vinden het blijkbaar prettig om te doen en ik gebruik oude kleedjes in de bench, die toch geen functie meer hebben. Al ziet zo´n rubbermat er best interessant uit. Kan een oplossing zijn voor een eter. Ik vermoed dat het met een grotere bench wel beter zal gaan, dat hij zich er prettiger in zal gaan voelen.
Ik werd echt stapelgek van Nelson. Dat was echt een soort papierversnipperaar voor kleedjes. Kussens, nog leuker! De gehele vulling eruit! Deed je de deur open als je terugkwam van boodschappen doen, vlogen de watten om je oren.

De stukjes waren zo klein dat ik geen idee had of hij wat gegeten had. En herbruiken van zo'n kleed was echt onmogelijk. Ik ruimde het op met veger en blik  ::)  :biggrin2:
Ik ben echt onwijs tevreden met de mat. Hij is ook goed antislip. Ik gebruik hem ook wel zonder bench, als extra ligplaats in de zomer (dan is die kale plaat namelijk favoriet want lekker koel).
Kinnie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kinnie »

Ik heb een hekel aan een bench....  :-[ Geen gezicht in huis ook....
Hier heb ik de honden in de gang als ik er niet ben, daar ligt niks om te slopen. Hier ook een afstandsbediening-eter, maar in de gang liggen dergelijke zaken niet. Om te voorkomen dat ze de post slopen heb ik een hekje voor de voordeur gezet.
AnoukFrodo
3-sterren
3-sterren

Bericht door AnoukFrodo »

Kinnie schreef: Ik heb een hekel aan een bench....  :-[ Geen gezicht in huis ook....
Hier heb ik de honden in de gang als ik er niet ben, daar ligt niks om te slopen. Hier ook een afstandsbediening-eter, maar in de gang liggen dergelijke zaken niet. Om te voorkomen dat ze de post slopen heb ik een hekje voor de voordeur gezet.
Heb ik ook overwogen. Met schoenen voor vier man sterk schoenen in de gang, toch maar niet, I wish...
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

ik dacht altijd dat dit bij een maand of 7 wel voorbij was maar schijnbaar is Kaya meer een uitzondering.
het helpt niet alleen door ze in de bench te doen denk ik maar ook zodra ze op iets willen bijten dat je ze leert wat anders te nemen, dus zelf onderscheid te maken in legal en illegal chews. toen Kaya nog wel eens de tafel poot smaller wou maken heb ik haar geleerd dat het leuker is op een kluif te kauwen en op een gegeven moment liep ze naar de tafelpoot en ging ze meteen op zoek naar de kluif, nu weet ze heel duidelijk wat haar dingen zijn en wat niet van haar is.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

TomsBorders schreef: ik dacht altijd dat dit bij een maand of 7 wel voorbij was maar schijnbaar is Kaya meer een uitzondering.
het helpt niet alleen door ze in de bench te doen denk ik maar ook zodra ze op iets willen bijten dat je ze leert wat anders te nemen, dus zelf onderscheid te maken in legal en illegal chews. toen Kaya nog wel eens de tafel poot smaller wou maken heb ik haar geleerd dat het leuker is op een kluif te kauwen en op een gegeven moment liep ze naar de tafelpoot en ging ze meteen op zoek naar de kluif, nu weet ze heel duidelijk wat haar dingen zijn en wat niet van haar is.
Nee, mijn ervaring is juist dat ze in de pubertijd gaan slopen. En die is niet met 7 manden voorbij  :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat verschilt gewoon per hond. Ik heb er gehad die nooit iets sloopte. Ik heb er gehad die voor het eerste jaar stopte met sloopte en ik heb er gehad die na 8 maanden begonnen met slopen.
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

TomsBorders schreef: ik dacht altijd dat dit bij een maand of 7 wel voorbij was maar schijnbaar is Kaya meer een uitzondering.
Ik heb Iggy 2 keer uit de bench gelaten terwijl ik weg was met Pr1mo.
De 1e keer ging het goed, was 3 kwartier weggeweest, hij had een lekker kluifje en had zich zo te zien met de kleedjes vermaakt (hij schudt ze in de rondte), die lagen door de kamer heen.
De volgende dag dacht ik dat het wel weer kon, langer weggebleven, bijna 1 ½ uur.
Waaaaaah, toen ik binnen kwam dacht ik dat er een ontploffing was geweest.

Afbeelding

Hij had het kleed door de kamer gesleurd, ondersteboven getrokken (toch knap voor zo'n petieterig hondje) en er stukken uitgescheurd.
De halve Maasvlakte lag op de grond (denk je dat je goed stofzuigt) en meneer lag er heerlijk op. Kluifje lag naast hem, daar was hij blijkbaar niet aan toegekomen.
Dus....vanaf die tijd (was in juli) gaat hij weer in de bench als hij alleen thuis is. Als Pr1mo erbij is, gebeurd er niets, Pr1mo zorgt daar wel voor. Verder hoeft hij nooit in de bench, tenzij hij iets te eten krijgt waar hij lang over doet, maar dat is meer omdat Pr1mo het anders gaat afpakken.
Verder had hij trouwens niets gesloopt.

In Anouk's geval zou ik mijn hond dus lekker weer in de bench doen. Zonder kleed, daar kunnen ze echt wel tegen hoor, heb ik met Iggy ook gedaan toen hij dacht dat het wel leuk was om zijn kleedje aan stukken te plukken (hij eet het gelukkig niet op). Uiteraard moet je wel een bench hebben waar ze zich comfortabel in voelen en ook een beetje de ruimte hebben. En nooit als strafkamp gebruiken ;)
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: Dat verschilt gewoon per hond. Ik heb er gehad die nooit iets sloopte. Ik heb er gehad die voor het eerste jaar stopte met sloopte en ik heb er gehad die na 8 maanden begonnen met slopen.
Dat dus. Het is niet te voorspellen. Iedere hond is anders.

Ik heb nu 3 honden hele dagen los lopend door huis en tuin (naar eigen keuze) en ja dat is een godswonder waar ik heel blij mee ben.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

ok, hopelijk komt Kaya dan nog een keertje in zo'n fase dat ze dingen wilt slopen anders is ze niet echt puber geweest haha.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Hier ook 2 honden die niet sloopten. Heb Rakker tot 1 jaar in de bench gehad, daarna geprobeerd om hem los te laten in de kamer, dat ging prima, op een fase na dat hij de kranten uit het oud papier ging "lezen". Toen had ik het vloerkleed vol liggen met snippers :P Hij heeft dat misschien 4x gedaan en daarna niet meer. Laddy heeft ook zo'n fase gehad, een paar kranten hebben het moeten ontgelden en verder een aantal knuffels die hij vakkundig ontleed had en dan vond ik 's morgens overal "sneeuw". Ook dat is nu vrijwel over. Hij is inmiddels 3 en ik merk dat hij toch rustiger wordt (al is hij gelukkig nog zo gek als een deur :biggrin2:).......... De "hoogslaper" (2 benches met een stuk spaanplaat er bovenop en 2 manden met een kussen in het midden) is echt een plek waar Laddy uren naar buiten kan kijken........ kop op de rand van de mand en dan lig je heerlijk te kijken, als je het beter wil zien dan moet je even gaan staan en als het iets is waarvan je niet weet of het wel oké is, dan roep je je broer :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ze zijn een beetje donker, tegen het licht in gefotografeerd:
Afbeelding
samen naar buiten kijken

Afbeelding
zei je wat vrouwtje???

Afbeelding
Laddy ligt in de meest mogelijke en onmogelijke manieren op de "hoogslaper" :biggrin2:

Afbeelding
waarom heb ik eigenlijk 2 manden gekocht?? 1 past ook prima :biggrin2:
AnoukFrodo
3-sterren
3-sterren

Wat een leuke foto's  :)
Nou, hier staat nu grotere bench en toch ook nog de mand. Al twee nachten prima gegaan gelukkig.
Oefenen met niet slopen is denk ik standaard oefening in dagelijkse gang van zaken hier, komt wel goed. En voor zijn eigen veiligheid als wij er niet zijn, gewoon weer in de bench

Hoe lang laten jullie je hond eigenlijk maximaal in de bench overdag?
AnoukFrodo
3-sterren
3-sterren

AnoukFrodo
3-sterren
3-sterren

Werkelijk, na twee nachten probleemloos in de bench presteert Frodo het in een paar uurtjes om zijn kussen te ontleden en nondeju de bench open te trekken  >:(
AnoukFrodo
3-sterren
3-sterren

Afbeelding

Plaats reactie