voetbal telt even niet

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: voetbal telt even niet

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

eelke schreef: Maar vluchtelingen worden nu toch ook geregistreerd? Ik dacht dat die ene terrorist geïdentificeerd was doordat ze een vinger vonden (gadverdegadver) en dat die overeen kwam met een vingerafdruk genomen in Griekenland?

Dat heeft dan blijkbaar niet geholpen. :-X Ik pleit dan ook voor registratie vóór de overtocht naar Europa, zodat terroristen hier helemaal niet binnenkomen (of, nog beter, zodat ISIS niet eens probeert om langs de vluchtelingenroute terroristen mee te sluizen).

Volgens mij was het vanwege de gigantische mensenstroom niet eens mogelijk om iedereen te registreren. De ontvangende landen kregen het niet eens voor elkaar de vluchtelingen op een fatsoenlijke manier van voedsel te voorzien (beelden van broden die over het hek werden gegooid, weten we nog?), laat staan dat iedereen netjes in de rij ging staan om zich te laten registreren. Ik heb daar althans niets over gelezen, en al helemaal geen beelden van gezien.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Anne in Duitsland schreef: Dat heeft dan blijkbaar niet geholpen. :-X Ik pleit dan ook voor registratie vóór de overtocht naar Europa, zodat terroristen hier helemaal niet binnenkomen (of, nog beter, zodat ISIS niet eens probeert om langs de vluchtelingenroute terroristen mee te sluizen).

Volgens mij was het vanwege de gigantische mensenstroom niet eens mogelijk om iedereen te registreren. De ontvangende landen kregen het niet eens voor elkaar de vluchtelingen op een fatsoenlijke manier van voedsel te voorzien (beelden van broden die over het hek werden gegooid, weten we nog?), laat staan dat iedereen netjes in de rij ging staan om zich te laten registreren. Ik heb daar althans niets over gelezen, en al helemaal geen beelden van gezien.
Nee, precies. Maar wat helpt dan wel? Ik weet het niet... :-\
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

eelke schreef: Bij die piano's? ;)

Maar kun je het eens toelichten?
hahaha!
nou ik denk nog steeds dat de IS mensen te ver heen zijn om ze hier mee te raken(emotioneel) want vooral dat emotionele hebben hun niet...iig dat denk ik dan he...na t zien van de film
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Me and my boys! schreef: hahaha!
nou ik denk nog steeds dat de IS mensen te ver heen zijn om ze hier mee te raken(emotioneel) want vooral dat emotionele hebben hun niet...iig dat denk ik dan he...na t zien van de film
Oh zo. Ja. Ik kan hem niet meer terug vinden, maar zag vd week een 'reactie' van een terrorist op de facebook profiel foto vlaggen; dat ie heel erg geschrokken was en dat het meer vlaggen waren dan hij had gedacht en daarom spijt had van zijn daden ;)

Nee natuurlijk gaat dat niet voor het echte probleem werken. Maar ik denk wel voor ons gevoel hier. Daar waar we wonen, in hoe we ons voelen, welke gesprekken we voeren, etc.

Ah 2 sec langer zoeken  ::)

http://nieuwspaal.nl/is-onder-de-indruk-van-franse-vlaggen-op-facebook/#
Laatst gewijzigd door eelke op vr 20 nov 2015, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

had ik id gezien/gelezen!
weet je... ik heb ook geen oplossing hoor, vere van....ik hoop alleen dat iedereen bij zinnen komt en er voorlopig overal geen narigheid meer is maar ja is een utopie ben ik bang
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Nieuwspaal hè... Nieuwspaal...

Verstuurd vanaf mijn Alife P1 Pro met Tapatalk
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ronald schreef: Nieuwspaal hè... Nieuwspaal...

Verstuurd vanaf mijn Alife P1 Pro met Tapatalk
Ja, eigenlijk wel jammer! ;)
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Een week geleden is het nu. Het is nog steeds heel onwerkelijk dat je niet meer rustig een terrasje kunt pakken of een concert kunt bezoeken in een wereldstad. Je kijkt toch naar "nooduitgangen" sinds vorige week.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Mandarijn schreef: Een week geleden is het nu. Het is nog steeds heel onwerkelijk dat je niet meer rustig een terrasje kunt pakken of een concert kunt bezoeken in een wereldstad. Je kijkt toch naar "nooduitgangen" sinds vorige week.
Klopt. Ik zit al een beetje sceptisch uit te kijken naar de kerstmarkten in Duitsland. Had daar zo'n zin in, maar het zijn altijd zulke mensenmassa's. :-\ Zelfs zonder deze uitzonderlijke toestand in Parijs was ik daar altijd al wat huiverig voor, maar nu helemaal. Er hoeft maar iemand een rotje te gooien... 
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Anne in Duitsland schreef: Klopt. Ik zit al een beetje sceptisch uit te kijken naar de kerstmarkten in Duitsland. Had daar zo'n zin in, maar het zijn altijd zulke mensenmassa's. :-\ Zelfs zonder deze uitzonderlijke toestand in Parijs was ik daar altijd al wat huiverig voor, maar nu helemaal. Er hoeft maar iemand een rotje te gooien...
Het kruipt gewoon onder je huid zoiets.

Nu las ik dat 3/4 van de mensen verstijft bij zoiets. 10% raakt in blinde paniek en maakt het erger. En 15% denkt nog helder en vlucht. Maar als die 1500 mensen in het theater zich als groep tegen de aanvallers waren gekeerd, dan waren ze overrompeld en verslagen volgens een hoogleraar. Maar dan moesten we dit soort senario's in gedachten voorbereiden en er met andere over praten en we moesten niet paranoia worden.
Voor meer info:
http://nos.nl/l/2070155
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mandarijn schreef: Het kruipt gewoon onder je huid zoiets.

Nu las ik dat 3/4 van de mensen verstijft bij zoiets. 10% raakt in blinde paniek en maakt het erger. En 15% denkt nog helder en vlucht. Maar als die 1500 mensen in het theater zich als groep tegen de aanvallers waren gekeerd, dan waren ze overrompeld en verslagen volgens een hoogleraar. Maar dan moesten we dit soort senario's in gedachten voorbereiden en er met andere over praten en we moesten niet paranoia worden.
Voor meer info:
Dat is allemaal wel leuk en aardig, van die hoogleraar. Maar als ik iemand zie met een mitrailleur dan ga ik daar echt niet op af. Ook niet als groep met het idee dat je iemand kan verslaan. Want er komen kogels uit zo'n ding, en als jij de eerste in de rij bent dan ben je morsdood. Simpel zat.

Mensen zijn nog altijd zo dat ze liever van gevaar weglopen dan er naartoe gaan, en dat is niet gek. Ik vraag me af bij welke groep deze hoogleraar hoort.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Hope schreef: Dat is allemaal wel leuk en aardig, van die hoogleraar. Maar als ik iemand zie met een mitrailleur dan ga ik daar echt niet op af. Ook niet als groep met het idee dat je iemand kan verslaan. Want er komen kogels uit zo'n ding, en als jij de eerste in de rij bent dan ben je morsdood. Simpel zat.

Mensen zijn nog altijd zo dat ze liever van gevaar weglopen dan er naartoe gaan, en dat is niet gek. Ik vraag me af bij welke groep deze hoogleraar hoort.
Inderdaad. Wat een flauwekul, en dat van een hoogleraar! Voordat die mensen in het theater beseften wat er gebeurde, waren de eerste vijftig waarschijnlijk al dood. Niemand reageert in zo'n situatie rationeel, niemand is in staat in zo'n situatie de mensen om zich heen te mobiliseren en een gecoördineerde tegenaanval in te zetten.
Typisch een do-is-de-baanhoof-verzetsheld, die hoogleraar. >:(
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Anne in Duitsland schreef: Klopt. Ik zit al een beetje sceptisch uit te kijken naar de kerstmarkten in Duitsland. Had daar zo'n zin in, maar het zijn altijd zulke mensenmassa's. :-\ Zelfs zonder deze uitzonderlijke toestand in Parijs was ik daar altijd al wat huiverig voor, maar nu helemaal. Er hoeft maar iemand een rotje te gooien...
Een rotje gooien, ach, er hoeft maar iemand te schreeuwen op een volle Dam en het is al stampede.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Mandarijn schreef: Het kruipt gewoon onder je huid zoiets.

Voor meer info:
Ja, leuke theorie maar helaas komt theorie niet altijd overeen met de praktijk.
Juist bij zulke mensenmassa's zijn de meesten onbekenden van elkaar en valt er daarom weinig vooraf over te praten. Krijg er beetje communisme idee bij, op papier heel mooi maar in de praktijk werkt het niet omdat mensen toch snel voor zichzelf kiezen ipv voor het geheel.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Inderdaad. Heb het verhaal van de 4 Nederlandse vrienden terug gekeken bij late night. Ook bij hen was het ieder voor zich, en waren ze in eerste instantie niet in staat om niet alleen aan zichzelf te denken.

Nu weer een hoop gedoe in Brussel trouwens.

Plaats reactie