De vorige was een Philips.
Die heeft het inderdaad zo'n dik 2 jaar uitgezongen, zal iets meer zijn want hij is niet meer in garantie...
Dat vind ik dus veel te weinig...
Hij is wel niet stuk gegaan op kracht, maar het zou een defect in de electronica moeten zijn (mijn schoonbroer heeft hem uiteen gevezen om te kijken). Hij ging nog wel aan, maar reageerde gewoon niet meer op de knoppen. Zonde dus he, en ik heb daar geen goed gevoel bij dan.
Dat van het tegen de wanden gooien daar had ik inderdaad ook last mee. Je moest geregeld stoppen om eens alles naar beneden te duwen en weer verdergaan en dat stak mij op den duur wel tegen...
Ik ben dan ook geneigd wel wat meer te investeren in een goede. Eentje die tenminste een hele tijd meegaat en met gemak alles blend. Ik wil weer met gemak smoothies kunnen maken en met de staafmixer begin ik daar niet aan (merk ik). Ook omdat ik bepaalde onderdelen diepgevroren gebruik (rode vruchten, rode biet of ananas vb) en als ik smoothie wil maken is dat meestal zonder voorbedachtheid zodat ik geen uren meer wil wachten tot dat ontdooit is. Vandaar dat hij ook zeker krachtig genoeg moet zijn om met (licht)bevroren zaken te werken. Bijkomend voordeel is dat de smoothie dan meteen ook gekoeld is

en de groenten zeker niet garen. Ik heb anders wel een gehad dat de andijvie compleet bitter werd omdat de smoothie van het blenden te warm werd: niet lekker!
Naar ik het begrijp is de Vitamix dus nog een stuk duurder dan de Magimix, maar waarin zit hem het verschil dan? Is dat enkel kracht, of langere levensduur, of zijn er ook handigheidjes aan? Kunnen ze het allebei aan om lang te werken zonder te oververhitten?
Is de Vitamix dan zowat het beste wat je kan hebben in blenderland?